بازدید 4861

هوش‌مصنوعی چگونه صنعت‌بانکداری را متحول می‌سازد؟

با توجه به نیاز‌های رو به رشد مشتریان و نیز مواجه با انبوهی از داده‌ها و مشکلات دیگر در حوزه بانکی کشور بکارگیری هوش مصنوعی به عنوان یک راه حل غیر قابل اجتناب جهت حل مشکلات مورد توجه است.
کد خبر: ۱۰۸۹۰۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ 21 November 2021

هوش مصنوعی چگونه صنعت بانکداری را متحول می‌سازد؟

به گزارش «تابناک»، طی سال‌های اخیر استفاده از فناوری هوش مصنوعی در تمام سطوح روند افزایشی پیدا کرده است به گونه‌ای که برخی از کارشناسان براین باورند که با استفاده از این فناوری نوین می‎‌توان چرخه صنعت و اقتصاد را متحول کرد.
هوش مصنوعی را می‌توان توانایی یک ماشین برای انجام کار‌هایی که معمولاً با موجودات هوشمند در ارتباط است معرفی کرد. به بیان دیگر هوش مصنوعی، فناوری به منظور شبیه‌سازی فرآیند‌های هوش انسانی توسط ماشین‌ها در عصر تحول دیجیتال است.
باید این نکته را اذعان کرد و گفت فناوری هوش مصنوعی در مباحث مالی و بانکی نیز ورود کرده است چرا که بکارگیری از این تکنولوژی می‌توان خطای دید و تراکنش‌های مالی را کاهش داد. در کنار آن زمینه برای ارائه خدمات نوین بانکی به مشتریان نیز افزایش پیدا کرده است؛ چرا که هوش مصنوعی یکی از توانمندی نوین بشر است که تحولات چشمگیری را در نحوه ارائه خدمات بوجود آورده است.
باید تأکید کرد؛ هوش مصنوعی صنعت بانکداری را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است. در اقتصاد دیجیتال امروز، هوش مصنوعی بسیاری از فرایند‌های بانک را متحول ساخته است.
با توجه به نیاز‌های رو به رشد مشتریان و نیز مواجه با انبوهی از داده‌ها و مشکلات دیگر در حوزه بانکی کشور بکارگیری هوش مصنوعی به عنوان یک راه حل غیر قابل اجتناب جهت حل مشکلات مورد توجه است.
هوش مصنوعی در بانکداری موبایل یک تحول اساسی در تجربه مشتری است. فرض اصلی بانکداری موبایل، ارائه خدمات بانکی بصورت شبانه‌روزی و همچنین فراهم ساختن پشتیبانی برای مشتری جهت تمرکز روی کار‌های پیچیده‌تر است. در همین راستا بانک ایران زمین همانند سایر بانک‌های کشور با ارائه فناوری نوین خدماتی را در اختیار مشتریان خود قرار داده است به طوریکه تمام خدمات بانکداری موبایل، امکان دسترسی ۲۴ ساعته در تمام روز‌های هفته را برای مصرف‌کنندگان جهت انجام عملیات بانکی فراهم کرده است. همچنین مؤسسات بانکی می‌توانند اپ موبایل خود را با استفاده از هوش مصنوعی ارتقا داده تا در زمان نیاز کاربران یادآوری‌هایی برایشان ارسال شود.
علاوه بر مسائل فوق هوش مصنوعی با ارتقای امنیت به شناسایی کلاهبرداران و نیز موسسات مالی در مدیریت ریسک و تصمیم‌گیری در مورد وام‌ها در بخش امور مالی کمک می‌کند. با پیشرفت‌های روزافزون فناوری‌های ضد امنیتی و افزایش معاملات، شاهد بیش از پیش تهدید‌های امنیتی هستیم و هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی یک سپر امنیتی در این زمینه به شمار می‌آید.
همچنین هوش مصنوعی در تشخیص تفاوت بین هویت‌های واقعی و جعلی بسیار دقیق عمل می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی