بازدید 7408
۵

داور ویدئویی جنجال داوری لیگ را چندبرابر می‌کند!

وقتی در یک برنامه تلویزیونی و در بررسی صحنه‌های داوری مسابقات از نظر سه تا چهار کارشناس استفاده شده و در میان همین‌ها که بار‌ها و بار‌ها صحنه‌ها را مرور کرده اند اختلاف نظر وجود دارد، چگونه می‌توان از کمک داور ویدیویی انتظار اصلاح تصمیمات غلط داور را داشت؟
کد خبر: ۱۰۸۸۸۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷ 21 November 2021

عدم بهره مندی از سیستم کمک داور ویدیویی که چند سالی است در دنیا رواج یافته تبدیل به نقطه ضعفی بزرگ برای فوتبال ملی و باشگاهی ما شده است. نبود این امکان که در کنفرانس‌های خبری بسیاری از مسابقات لیگ ما به آن پرداخته می‌شود، سبب شده تا نتایج بعضی مسابقات نا عادلانه رقم بخورد و تیم‌های متضرر گمان می‌کنند با راه اندازی این سیستم درصد اشتباهات داوران پایین آمده و حق به حقدار خواهد رسید، در‌حالی که پیش از استفاده از هر فناوری و امکان نوظهوری باید مقدمات استفاده مطلوب و مناسب از آن ایجاد شود.

به داوری‌های لیگ که نگاه می‌کنیم تصمیماتی را شاهد هستیم که سلیقه در آن بر قانون ارجحیت دارد. این البته نگاه خوش بینانه به ماجرا است. چرا که اگر افشاگری‌های وحید صالحی را به خاطر بیاوریم، معیار‌های دیگری هم به داوری سلیقه‌ای اضافه خواهد شد! از آن عجیب‌تر نظرات کارشناسان امر داوری در‌مورد صحنه‌های مورد بحث است که بسیار متناقض و‌متفاوت است.

وقتی در یک برنامه تلویزیونی و در بررسی صحنه‌های داوری مسابقات از نظر سه تا چهار کارشناس استفاده شده و در میان همین‌ها که بار‌ها و بار‌ها صحنه‌ها را مرور کرده اند اختلاف نظر وجود دارد، چگونه می‌توان از کمک داور ویدیویی انتظار اصلاح تصمیمات غلط داور را داشت؟ با این اوصاف اگر داور بر اساس باوری که نسبت به تصمیمات خود دارد سوت زده باشد، هیچ ابزاری قادر به تغییر آن نخواهد بود. به ویژه آن که پای مسائل دیگر ناگفتنی هم در‌میان باشد!

بدیهی است مادامی که ذهنیت داوران ایرانی در‌مسابقات داخلی تغییر نکند، سیستم کمک داور ویدیویی هم کمکی به بهبود کیفیت داوری‌ها نخواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
عزیز این سیستم مستلزم بکارگیری دوربین های قوی و از زوایای مختلف می باشد. اون چیزی که در بازبینی فیلم ها شما گفتی معمولا تصاویر بی کیفیت هست که نظر داورها ممکنه متفاوت باشه.... ولی با برچیده شدن فساد داوری 100 درصد موافقم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
تازه به شرطی که داور واقعا بیطرف باشه که نیست
اون موقع دیگه نمیشه برای تیم های نورچشمی پنالتی الکی گرفت .
کارشناسهایی که در برنامه تلویزیونی نظر میدن، تصویری با کیفیت پایین و از زاویه نامناسب میبینند که خیلی وقتها نمیشه نظر دقیقی داد.
ولی سیستم VAR دوربینهای با کیفیت و در نقاط مناسب داره که میشه صحنه رو دقیقاً دید.
دقیقا !!! چون اون موقع وقتی وی آ ر به ضرر پرسپولیس رای صادر کنه ، طرفدارای هوچی این تیم باعث جنجال بیشتر می شوند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس