بازدید 4174
۴

برآورد حضور ۲۰۰۰ «کودک کار» در متروها

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه در فصل زمستان حدود ۲۰۰۰ کودک در متروها کار می‌کنند، بیان کرد: سازمان بهزیستی پیگیر ساماندهی کودکانی که در متروها هستند، است.
کد خبر: ۱۰۸۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳ 20 November 2021

به گزارش «تابناک»، امین شاهرخی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ درخصوص ساماندهی کودکان کار زیرزمینی و همچنین کودکانی که در متروها کار می‌کنند، اظهار کرد: ساماندهی کودکان کار و زباله گرد مسئله قانونگذار است و می‌طلبد قانونگذار و مجری قانون با یگدیگر به طور هماهنگ این مسئله را برطرف کنند، البته که قانونگذار در این زمینه زحمات خود را کشیده است، اما در زمینه اجرا با مشکل مواجه می‌شویم، زیرا قانونگذار گفته است که بحث کار کودکان زیر ۱۸ سال منتفی است و شامل جرائم سنگینی است. باید این موضوع در نظر گرفته شود که واقعا قانون‌گذار کار خود را کرده است و مجری قانون باید وظیفه خود را انجام دهد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به روند شروع طرح ساماندهی کودکان خیابانی توسط سازمان بهزیستی ادامه داد: زمانی که سازمان بهزیستی وارد فرآیند کودکان خیابانی شد،‌ بسیار سفت و سخت پای کار بوده است اما در این زمان این کودکان به بازارچه‌ها، مترو و... تغییر مکان دادند، در این راستا ما نیز برنامه‌ریزی کردیم تا شهرداری در این زمینه پای کار بیاید.

شاهرخی با بیان اینکه شهرداری هم برای ساماندهی کودکان در مترو، در جلسات متعددی شرکت کرده است، اظهار کرد: از شهرداری می‌خواهیم کودکانی که در متروها کار می‌کنند نیز در فرآیند ساماندهی "کودکان خیابانی" قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه برآورد می‌شود در فصل زمستان حدود ۲۰۰۰ کودک در متروها کار کنند، بیان کرد: سازمان بهزیستی پیگیر ساماندهی کودکانی که در متروها هستند، است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
علی برکت الله !!!!
دوشواری کدوم دوشواری مملکت گل و بلبله نمیبینی
خواهش می کنیم فکری هم به حال دستفروشان و متکدیان داخل مترو بکنید. آرامش نداریم از دست شون بعضی هاشون خیلی خشن و پرخاشگر هستند. این افراد حتما شغلی نداشتند که به چنین کاری روی آوردند اما تکلیف مسافران هر روز مترو چیه که باید اینهمه ناهنجاری رو حمل کنند.

حضور آقایان در واگن های مخصوص بانوان مشکل دیگر مترو هست که حتما باید بررسی بشه.
مدتها قبل که طرح برخورد با دستفروشان مترو را انجام دادند با مراجعه به یکی از واحدهای مترو گفتم که بجای مبارزه بیایید ساماندهی کنید. نمی تونید مبارزه کنید چون نیاز دارند و مردم هم به اینها نیاز دارند فقط می تونید سازمان دهی کنید. اینطوری به نفع اینها هم هست و می تونند بیمه بشوند و غیره و به نفع مردم هم هست چون هر کدام شان شناسنامه دار می شوند و قابلیت پیگیری دارند و نمی تونند جنس تقلبی بفروشند ( یک شماره عضویت روی لباس فرم شان اگر داشته باشند برای خریدار معلوم میشه از کی و کجا جنس رو خریده است).
تازه مترو می تونه درامد داشته باشه و فروش در شبکه داخل مترو را یا مستقیم یا توسط یک پیمانکار مزایده بگذاره. ولی الان افرادی پشت پرده این شبکه رو هدایت می کنند و درامد نصیب اونها میشه و اجناس شون هم نظارتی نمیشه.
حالا بعد سالها به فکر سامان دهی افتادند و به حرف بنده رسیدند ولی فکر نمی کنم این سیستمی که براتون عرض کردم رو پیاده کنند. باید باز هم سالها بگذره تا مسئولین به این فراست برسند. متاسفانه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار