بازدید 3650
با حضور وزیر اطلاعات در قم؛

آیین گرامیداشت سالگرد شهید زین الدین برگزار شد

آیین گرامیداشت سی‌وهفتمین سالگرد شهادت شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین و ۶ هزار و ۹۰ شهید استان قم پنجشنبه شب با حضور تَنی چند از مسئولان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جانبازان، ایثارگران و خانواده معظم شهدا در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی امام (ره) قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۸۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۰ 19 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در این آیین که حجت الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم، احمد امیرآبادی فراهانی و حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، سردار محمد رضا موحد فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب (ع) و سردار سید محمود میرفیضی فرمانده نیروی انتظامی استان حضور داشتند، یاد و نام شهیدان جنگ تحمیلی گرامی داشته شد.

این آیین با شعر خوانی یکی از شاعران آیینی و ذکر مصیبت مداح اهل بیت همراه بود، و پخش قسمتی از سخنان سردار شهید قاسم سلیمانی پیرامون شهید زین‌الدین نیز جلوه‌ای خاص به آن داد.

همچنین آلبوم مصور رزمندگان قم در هشت سال دفاع مقدس تحت عنوان از قم تا قم رونمایی، و ۲ تَن از فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی هم با اهدا لوح تجلیل شدند.

سردار احمد فتوحی یکی از همرزمان شهید زین‌الدین نیز در بخشی از این مراسم ضمن روایت‌گری و بیان خاطره‌هایی از سال‌های حماسه و ایثار خاطرنشان کرد: مشی شهیدان نهراسیدن از دشمن، کمبود امکانات و تجهیزات و نفرات و ایستادگی و مقاومت برای عمل به تکلیف است.

سردار شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب (ع) در ۲۷ آبان ۱۳۶۳ در حالی که ۲۵ سال داشت به همراه برادرش مجید زین الدین در ماموریتی از کرمانشاه به طرف سردشت آذربایجان غربی در حرکت بود که در منطقه تپه ساروین با گروهک‌های ضد انقلاب درگیر شد و به فیض شهادت نائل آمد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار