بازدید 13974
۱

بوسه ضرغامی بر دست مرمتگر گنبد سلطانیه زنجان

وزیر میراث‌فرهنگی در جریان بازدید از گنبد سلطانیه زنجان، بر دستان هنرمند سیدعلی غفاری مرمتگری که ۴۰ سال در این میراث جهانی کار کرده است، بوسه زد.
کد خبر: ۱۰۸۸۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸ 18 November 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وزیر میراث‌فرهنگی در جریان بازدید از گنبد سلطانیه زنجان، بر دستان هنرمند سیدعلی غفاری مرمتگری که ۴۰ سال در این میراث جهانی کار کرده است، بوسه زد.

سیدعزت الله ضرغامی روز پنجشنبه در جریان بازدید از پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه، با بیان اینکه این گنبد علاوه بر تابلوهای فارسی و انگلیسی، نیازمند تابلوهای معرفی به زبان عربی است، افزود: باید فضاسازی داخلی گنبد سلطانیه به بهترین نحو انجام گیرد و اعتبارات لازم را به آن تخصیص خواهیم داد.

وی با اشاره به شکوه و عظمت بی نظیر معماری این اثر تاریخی، تصریح کرد: این گنبد، دانشنامه‌ای از نقش و طرح، در تزیینات معماری دوره ایلخانی است که بیانگر برهه‌ای از تاریخ معماری و هنر ایران است.

ضرغامی این بنا را بیانگر تاریخ معماری و هنر اصیل ایرانی عنوان کرد.

گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده است که هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان به شمار می آید

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱
آقای ضرغامی فکر می کنند مدیران به اصطلاح اصلاح طلب دولت قبل که در معاونت های سه گانه وزارتخانه، پژوهشگاه و استان ها هنوز اکثریت قاطع پست ها را در اختیار دارند و آقای ضرغامی تاکنون به عزل آنها اقدام نکرده است، رفیقان و مشاوران خیرخواه آقای ضرغامی و وزارتخانه هستند، در حالیکه اینطور نیست و آنها سالها قدرت را در سازمان و وزارتخانه در دست داشتند و هیچ گلی به سر آن نزدند و در خالی کردن زیر پای امثال ضرغامی مهارت دارند. بنابراین بیش از این تعلل جایز نیست و تا دیر نشده مدیریت ها در این وزارتخانه باید بدست نیروهای خدوم، متعهد ، عالم و خیرخواه قرار گیرد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی