بازدید 9418
۵

تحویل حدود ۱۹.۴ میلیون دوز واکسن کرونای تولید داخل به وزارت بهداشت/ دپوی ۶۸ میلیون دوز واکسن در کشور

تقریبا ۸۵ درصد جامعه هدف واکسیناسیون در کشورمان واکسن زده و تنها ۱۵ درصد واکسن نزده اند؛ جاماندگانی که برخی شان به مرور واکسن خواهند زد، اما به تاکید این مقام مسئول، قطعا با وقوع موج بعدی شمار زیادی از ایشان از دودلی رهایی یافته و برای واکسیناسیون مراجعه خواهند کرد؛ هرچند «ممکن است ۵ درصد مخالفت کنند و واکسن نزنند.»
کد خبر: ۱۰۸۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱ 17 November 2021
تابناک اجتماعی
در شرایطی که واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در کشورمان به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود، روند تولید واکسن داخلی هم شتاب گرفته و موجب ذخیره حجم قابل توجهی از واکسن در کشورمان شده است؛ ذخیره‌ای که می‌توان به پشتوانه اش به روند تزریق دوز اضافه هم شتاب داد.

به گزارش «تابناک»، طی روز‌های اخیر، سه محموله جدید واکسن کرونا به کشورمان رسیده که روی هم بالغ بر ۱.۶ میلیون دوز واکسن سینوفارم است. محموله‌هایی که با رسیدن آن‌ها مجموع واکسن وارداتی کشورمان به مرز ۱۴۹ میلیون دوز (دقیقا ۱۴۸ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۳۰۸ دوز) رسیده است، در حالی که نزدیک به ۱۹.۴ میلیون دوز واکسن تولید داخل هم تحویل وزارت بهداشت شده است.
 
تحویل حدود ۱۹.۴ میلیون دوز واکسن کرونای تولید داخل به وزارت بهداشت/ دپوی ۶۸ میلیون دوز واکسن در کشور

این را دکتر سید محسن زهرایی، رییس اداره مبارزه با بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن و قرنطینه وزارت بهداشت می‌گوید و تاکید می‌کند که از این میزان واکسن تولید داخل، نزدیک ۱۱.۵ میلیون دوز آن واکسن «کووایران برکت»، حدود ۱.۷ میلیون دوز واکسن «پاستوکووک»، ۲۰۰ هزار دوز واکسن «پاستوکووک پلاس» و نزدیک به ۶ میلیون دوز واکسن «اسپایکوژن» است.

بدین ترتیب می‌شود دریافت که تا کنون بالغ بر ۱۶۸ میلیون دوز انواع واکسن از محل واردات و تولید داخل به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان تحویل شده است؛ واکسن‌هایی که بر اساس اطلاعیه امروز این وزارت خانه، کمی بیش از ۱۰۰ میلیون دوز از آن‌ها تا ظهر امروز به گروه‌های مختلف تزریق شده و در نتیجه، قریب به ۶۸ میلیون از آن‌ها دپو شده است.
 
تحویل حدود ۱۹.۴ میلیون دوز واکسن کرونای تولید داخل به وزارت بهداشت/ دپوی ۶۸ میلیون دوز واکسن در کشور

این در حالی است که به تاکید زهرایی، تقریبا ۸۵ درصد جامعه هدف واکسیناسیون در کشورمان واکسن زده و تنها ۱۵ درصد واکسن نزده اند؛ جاماندگانی که برخی شان به مرور واکسن خواهند زد، اما به تاکید این مقام مسئول، قطعا با وقوع موج بعدی شمار زیادی از ایشان از دودلی رهایی یافته و برای واکسیناسیون مراجعه خواهند کرد؛ هرچند «ممکن است ۵ درصد مخالفت کنند و واکسن نزنند.»

این در حالی است که برنامه ریزی وزارت بهداشت کشورمان برای واکسیناسیون جمعیت هدف، واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی است و بر این اساس، واکسن مورد نیاز برای تحقق این هدف تا پایان سال تامین شده است؛ واکسن‌هایی که البته ممکن است برای برنامه‌های آتی واکسیناسیون مانند تزریق دوز اضافه به همه مردم در ماه‌های آتی کافی به نظر نرسد، اما شتاب گرفتن تولید داخلی نگرانی‌ها در این خصوص را رفع خواهد کرد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
لیبر سینوفارم و عوض کردن برکت زدن
خدایی واکسن نمی خوایم اول کار ۶۰۰ تاش چی شد
واکسن زدن رو آزاد بذارید، اما در عوض استفاده از سرویس های دولتی رو منوط به ارائه کارت تزریق 2 دوز واکسن بکنید. اونهایی که لازم دارند، خودشون مراجعه می کنند و اونهایی که لازم ندارند، در خوشی نزدن واکسن غوطه ور خواهند بود.
بسمه تعالی
حدود دو هفته قبل یکی از سایتها معتبر داخلی تیتر زده بوده که برکت درخواست واردات 20 میلیون دوز واکسن ینوفارم داده جالب است که جایی که تولید کننده است مجوز واردات میگیرد و بیکباره امروز تابناک عزیز تیتر می زند در تحویل نزدیک 12 میلیون از طرف کوبرکت جالب نیست.
یاد موقعی افتادم که مسئولین وقت سایپا یک موقعی می گفتند پراید بالای 95 درصد تولید داخل است ولی بیکباره مشخص شد کلا خود سایپا از چین قطعه وارد میکند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
سینوفارم گالنی وارد کردید و اینجا در ویال بسته بندی می کنید و اسمش رو گذاشتید تولید داخل
فقط برای کسب سود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل