بازدید 14031
بسته ویدیویی «تابناک»

پروژه اتوجکتور شوروی / نبرد کمونیست‌ها و ملی‌گرایان در چین / تست تصادف خودروها چگونه انجام می‌شود؟ / شکوه سیاه‌کاج‌ها در فصل پاییز / وب پنهان چیست؟

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۸۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶ 13 November 2021

پروژه اتوجکتور شوروی / نبرد کمونیست‌ها و ملی‌گرایان در چین / تست تصادف خودروها چگونه انجام می‌شود؟ / شکوه سیاه‌کاج‌ها در فصل پاییز / وب پنهان چیست؟ / آموزش عطرسازی، فصل دوم: اصول اولیه عطرسازی

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


پروژه اتوجکتور شوروی

در سال ۱۹۴۰ یک فیلم روسی با نام "آزمایشات روی احیای ارگانیسم‌ها" منتشر شد که مستندی در مورد تحقیقات شوروی در مورد احیای ارگانیسم‌های مرده بود. در این آزمایش ها، از ماشینی به نام اتوجکتور استفاده شد تا قلب و ریه را خارج از بدن فعال نگه دارد. در نسخه کامل فیلم ادعا می‌شود که سگ‌هایی با این روش پس از مرگ بالینی دوباره زنده شده‌اند و چند ساعت به زندگی ادامه دادند. اما در درستی این ادعا شک‌هایی مطرح است. برخی دانشمندانی که ادعا کرده‌اند، موقع انجام آزمایش‌ها حضور داشته‌اند، گفته‌اند که سگ‌ها تنها چند دقیقه دوام آوردند. با این حال در تصاویر این ویدیو می‌توان دید که سر بریده سگ نسبت به محرک‌های صوتی، لمسی و شیمایی واکنش نشان می‌دهد. خلاصه این فیلم را در ویدیو تابناک ببینید.

 


نبرد کمونیست‌ها و ملی‌گرایان در چین

یکی از مهمترین درگیری‌های نظامی شرق آسیا ـ که اهمیتی سرنوشت ساز در آن منطقه داشت ـ جنگ داخلی چین بود. چیانگ کای‌شک که به دنبال تحکیم حکومت خود در چین بود، با سرکوب رهبران نظامی در شمال سعی کرد که کمونیست‌ها به رهبری مائو تسه تونگ را نیز سرکوب کند و علیرغم اینکه در اوایل کار موفقت‌هایی نیز در این مورد کسب کرد، با آغاز جنگ دوم چین و ژاپن برای دفاع از چین در برابر حمله ژاپن مجبور شد با آن‌ها صلح کرده و همراه با کمونیست‌ها با ژاپنی‌ها بجنگد. اما حدود یک سال پس از پایان جنگ دوم چین و ژاپن,، درگیری‌ها دوباره از سر گرفته شد و این بار با پیروزی کمونیست‌ها، سرنوشت چین و منطقه خاور دور برای همیشه تغییر کرد. در این ویدیو، گزارشی از اتفاقات آن دوران را که تا حدودی شرایط نظامی و سیاسی حاکم بر چین را توصیف می‌کند، ببینید.

 

 

تست تصادف خودروها چگونه انجام می‌شود؟

ماشین‌های جدید پیش از آنکه اجازه ورود به بازار اروپا را داشته باشند، باید از تست تصادفی عبور کنند که تایید می‌کند این خودرو قابلیت کافی برای تحمل ضربه ناشی از تصادف را دارد. اما تست اختیاری دیگری نیز وجود دارد که صرفا به رد یا تایید خودرو اکتفا نمی‌کند و با ارائه تحلیل و رتبه بندی ستاره‌ای جزئیات بیشتری را در اختیار خریداران قرار می‌دهد تا ببینند، خودرویی که خریداری می‌کنند چه میزان حافظ جان سرنشینان خود در جریان یک تصادف خواهد بود. در این ویدیو پشت صحنه تست تصادف یورو ان‌سی‌ای‌پی از هوندا سی‌آر-وی را می بینید که نشان می‌دهد این تست‌ها چگونه میزان ایمنی یک ماشین را ارزیابی می‌کنند.

 

 

شکوه سیاه‌کاج‌ها در فصل پاییز

«سیاه کاج / کاج اروپایی / larches» درختی است از دسته «مخروطیان / Pinophyta»، «رده ناژویان / Pinopsida»، راسته «کاج‌سانان / Pinales» و تیره «کاجیان / Pinaceae» بومی بیشتر مناطق سرد نیمکره شمالی هستند. این درختان غالب درختان در تایگاهای روسیه و کاناداست. سیاه‌کاج‌ سوزنی برگ و درختی برگ ریز است. شکوه جنگل‌های سیاه کاج‌ را در فصل پاییز در قاب 4K می‌بینید.

 


وب پنهان چیست؟

در این ویدیو با نیمه پنهان وب آشنا می‌شویم؛ جایی که از مردم عادی تا خلافکاران برای ناشناس ماندن در آن فعالیت می‌کنند. وب پنهان از کجا آمده است و بودن و یا نبودن آن چه تبعاتی را در پی دارد؟ در این ویدیو در این زمینه توضیح داده می‌شود.

 


آموزش عطرسازی، فصل دوم: اصول اولیه عطرسازی

از طریق متن‌ها و حفاری‌های باستان‌شناسی معلوم شده‌ است که عطرها در بعضی از تمدن‌های اولیه انسانی وجود داشته‌اند. عطرسازی مدرن از اواخر قرن نوزدهم میلادی که تولید مصنوعی مواد معطری همچون وانیلین و کومارین به طور تجاری ممکن شد، آغاز گشته است. به هر رایحه خالص در عطر سازی نت می‌گویند و با ترکیب این نت ها آکوردها ساخته می شوند، که ترکیبی از چند نت است، و از ترکیب این آکوردها یک عطر ساخته می شود. کتابها و مواردی که اینترنتی یافت می شوند، نمی توانند شما را در ساخت یک عطر کاملا کمک کنند، چون این صنعت بخوبی توانسته است اسرار ساخت یک عطر را مخفی نگه دارد. در این ویدیو با اصول ابتدایی عطر آشنا می شوید و پی می‌برید که با آزمون و خطا می‌توانید یک عطر بسازید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل