بازدید 17240
پیمانه اقتصادی

وزیر راه و شهرسازی: شرکت‌های خارجی پیشنهاد ساخت و ساز با قیمت‌های پایین تر از داخلی‌ها می‌دهند/ پراید وانت ۱۸۰ میلیون تومان شد/ صادرات ۱۳۰ میلیون دلار آبنبات با شکر دولتی/ یک دامدار: دست به دعا می‌شویم گوسفندهایمان را بخرند!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت شاخص کل بورس در شروع هفته، تجارت ایران و اوراسیا آزاد می‌شود، هرگونه افزایش قیمت نان غیرقانونی است، طلای سیاه از افزایش دلار ضرر کرد، وقوع باران شدید هندی‌ها را مجبور کرده از ایران پیاز بخرند و درخواست وزیر نفت از مردم را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۸۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ 13 November 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت شاخص کل بورس در شروع هفته، تجارت ایران و اوراسیا آزاد می‌شود، هرگونه افزایش قیمت نان غیرقانونی است، طلای سیاه از افزایش دلار ضرر کرد، وقوع باران شدید هندی‌ها را مجبور کرده از ایران پیاز بخرند و درخواست وزیر نفت از مردم را در بر دارد.

افت شاخص کل بورس در شروع هفته

در حالی که هفته گذشته، شاخص کل بورس با رشد بیش از ۵۸ هزار واحدی همراه شده بود، در معاملات امروز و در آغاز هفته، نماگر کل بورس با کاهش بیش از ۱۴ هزار واحدی مواجه شده است.

شرکت‌های خارجی پیشنهاد ساخت و ساز با قیمت‌های پایین  تر از داخلی‌ها می‌دهند

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در ماموریتی ویژه از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خواست تا نسبت به کیفی‌سازی، سرعت در ساخت و همچنین مناسب‌سازی قیمت ساخت و ساز در کشور با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از توانمندی‌ها و دانش آنها، اقدام کند. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه صنعت ساختمان یک دانش است که ضرورت دارد تا از نظر کیفیت، قیمت و سرعت در ساخت به روز و متحول شود، گفت: مذاکره شرکت‌های خارجی با وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساخت واحدهای مسکونی با قیمت کمتر از شرکت‌های ایرانی، نشان‌دهنده دانش فنی آنهاست که باید تلاش کنیم در همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان توان خود را به آن سطح برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی: شرکت‌های خارجی پیشنهاد ساخت و ساز با قیمت‌های پایین  تر از داخلی‌ها می‌دهند/ پراید وانت ۱۸۰ میلیون تومان شد/ صادرات ۱۳۰ میلیون دلار آبنبات با شکر دولتی/ یک دامدار: دست به دعا می‌شویم گوسفندهایمان را بخرند!

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حوزه مسکن، قیمت‌ها با روش ساخت سنتی مناسب نخواهد بود. شرکت‌های خارجی پیشنهاد ساخت و ساز با قیمت‌های پایین تر از داخلی‌ها می‌دهند؛ اما استفاده از توان داخلی در اولویت قرار دارد و این نشان می‌دهد که کار علمی و فناوری در خصوص ساخت و ساز مسکن انجام نشده و این یک ماموریت ویژه برای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است.

تجارت ایران و اوراسیا آزاد می‌شود

براساس جدیدترین اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان توسعه تجارت ظرف دو سال آینده امکان ایجاد تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا وجود خواهد داشت. به گزارش ایسنا، از آبان ۱۳۹۸ عضویت موقت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا آغاز و براساس توافق دو طرف بنا شد بعد از سه سال با بررسی عملکرد، امکان عضویت دائم و آزادسازی کامل روابط تجاری وجود داشته باشد. در طول این سال‌ها ایران توانسته با استفاده از تعرفه‌های ترجیحی، صادرات خود به برخی از کشورهای اوراسیا را افزایش دهد و همچنین واردات برخی مواد اولیه و کالاهای اساسی نیز از کشورهای اوراسیا ادامه داشته است. در این مدت طراز تجاری ایران در رابطه با کشورهای اوراسیا مثبت بوده و تنها میزان واردات از روسیه بیشتر از صادرات به این کشور بوده است.

سازمان توسعه تجارت اعلام کرده که از چند ماه قبل بررسی‌ها برای رسیدن به یک موافقت‌نامه تجارت آزاد میان ایران و اورسیا آغاز شده و در این حوزه پیشرفت‌ های قابل توجهی نیز به دست آمده است. در نشست اخیر اتاق بازرگانی ایران و قزاقستان، نماینده سازمان توسعه تجارت با اشاره به پیشرفت قابل قبول در متن توافق‌نامه اعلام کرده که تاکنون ۸۰ درصد از متن نهایی شده و ۲۰ درصد باقی‌مانده نیز در نشست آتی تکمیل خواهد شد. براساس پیش‌بینی‌ها، در صورتی که پارلمان کشورهای عضو اوراسیا با این توافق مخالفتی نداشته باشند، ظرف دو سال آینده مقدمات تجارت آزاد میان دو طرف فراهم خواهد شد. در این متن از سویی اقدامات غیرتعرفه‌ای و از سوی دیگر فهرست کالاها بررسی می‌شود تا موانع برای تجارت آزاد به صفر برسد. از طرف ایران، تعهدات تعرفه‌ای شامل ۳۹۰ قلم کالاست که ۱۵۰ قلم آن بدون تخفیف خواهد بود.

صادرات ۱۳۰ میلیون دلار آبنبات با شکر دولتی

سرپرست سابق سازمان توسعه تجارت ایران درباره تاثیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر صادرات کالا گفت: برخی اقلام کالا‌های اساسی که مشمول ارز ارزان قیمت می‌شوند، به جای اینکه به مصرف عموم مردم برسد، بعضا به عنوان مواد اولیه در برخی کارخانه‌های صنایع غذایی استفاده می‌شوند؛ به این شکل که این اقلام با قیمت بالاتری نسبت به قیمت تمام شده به برخی کارخانه‌ها فروخته می‌شود.

مودودی اظهار داشت: در سال ۹۷ که ارز ۴۲۰۰ تومانی به تمام اقلام وارداتی پرداخت می‌شد در مقطعی یک کد کالایی به لیست اقلام صادراتی اضافه شد و آن کد کالا مربوط به آب نبات بود، به طوری که در آن مقطع ۱۳۰ میلیون دلار آب نبات صادر شد. با توجه به امکان واردات ارزان قیمت شکر، شکر وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی در کارخانه‌ها ذوب و تبدیل به آب نبات می‌شد و این محصول خوراکی تهیه شده با ارز یارانه‌ای در حدود ۱۳۰ میلیون دلار صادر شد.

به نقل از فارس؛ سرپرست سابق سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و عدم دسترسی به مواد اولیه ارزان قیمت، ممکن است رقابت پذیری ما در برخی کالا‌های تولیدی در بخش صنایع غذایی در بازار‌های بین‌المللی کاهش یابد، اما در واقع با حذف رانت از ساختار اقتصادی تعادل شکل می‌گیرد و شرکت‌هایی که به معنای واقعی رقابت پذیر هستند و اساسا در صادرات توانمند هستند راحت‌تر می‌توانند رقابت کنند. وقتی شرایط برای کارخانه‌های تولید کننده یکسان باشد و برخی از تولیدکنندگان از رانت برخوردار نباشند؛ بنابراین، رقابت منفی بین شرکت‌ها تولید کننده نیز از بین می‌رود و شرکت‌ها براساس توانمندی و بهره وری تولید خواهند کرد و می‌توانند برند خود را حفظ کنند.

هرگونه افزایش قیمت نان غیرقانونی است

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان روز جمعه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هرگونه افزایش قیمت نان در کشور غیرقانونی است.
 
در اطلاعیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اعلام قیمت ۲۵ قلم کالای اساسی توسط وزارت جهادکشاورزی از جمله انواع نان آمده است: بر اساس دستورالعمل‌ها و ضوابط تدوین شده قبل، هرگونه تغییر در قیمت نان پیش از این به کارگروه‌های استانی گندم آرد و نان با ریاست استانداران سراسر کشور واگذار شده و قیمت‌های اعلامی اخیر توسط وزارت جهاد کشاورزی صرفاً مربوط به شهر تهران است که پیش از این در کارگروه استانی مصوب شده و ارتباطی به سایر استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور ندارد.
 
در ادامه آمده است: قیمت‌های اعلامی شهر تهران نیز پیش از این، در کارگروه گندم آرد و نان استان تهران مصوب شده و در حال اجراست و باید رعایت شود و هیچ افزایشی نباید صورت گیرد. بازرسان سازمان‌های جهاد کشاورزی، وزارت صمت و اتاق اصناف سراسر کشور مکلفند با هرگونه افزایش قیمت انواع نان برخورد قانونی داشته باشند و  پرونده تخلف را در اسرع وقت به شعب سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کنند.

طلای سیاه از افزایش دلار ضرر کرد

قیمت نفت روز جمعه کاهش یافت و به دلیل نگرانی‌ها نسبت به تسریع برنامه‌های بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره، رشدی که در معاملات روز قبل داشت را از دست داد و برای سومین هفته متوالی کاهش یافت. بهای معاملات نفت برنت ۷۰ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش یافت و در ۸۲ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۸۰ سنت معادل یک درصد کاهش یافت و در ۸۰ دلار و ۷۹ سنت در هر بشکه بسته شد. هر دو شاخص تحت تاثیر رشد ارزش دلار آمریکا و گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اقدام دولت بایدن برای برداشت نفت از ذخایر نفت استراتژیک به منظور کنترل قیمتها، برای سومین هفته متوالی کاهش پیدا کردند. بر مبنای هفتگی، نفت برنت ۰.۷ درصد و وست تگزاس اینترمدیت ۰.۶ درصد کاهش داشتند.

درخواست وزیر نفت از مردم

جواد اوجی در تازه‌ترین مطلب خود در توئیتر نوشت: «امسال زمستان در پاییز رقم خورده و روند مصرف گاز در بخش خانگی رکوردهای بی‌سابقه‌ای را در این فصل از سال ثبت کرده است؛ از هموطنان عزیزی که با بهینه مصرف‌کردن گاز خادمین خود را در صنعت نفت یاری می‌دهند، تشکر می‌کنم. این هموطنان عزیز قطعاً در قبوض گاز نیز مورد تشویق قرار می‌گیرند.»

پراید وانت ۱۸۰ میلیون تومان شد

اقتصادآنلاین: بازار امروز خودرو (۲۲آبان ماه) قیمت پراید SE ۱۵۱ مدل ۹۹، حوالی ۱۶۳ میلیون اعلام شده است و پراید ۱۳۱ SE مدل ۹۹ در رنج میلیون تومان خریدوفروش می‌شود. پراید SE ۱۵۱ مدل ۱۴۰۰ و پراید ۱۵۱ پلاس ۹۹ به ترتیب ۱۷۲ و ۱۷۴ میلیون تومان قیمت گذاری شد. همچنین معامله‌کنندگان بازار خودرو، پراید ۱۱۱‌ SE مدل ۹۹ را  حوالی ۱۶۳  خریدوفروش می‌کنند و  پراید ۱۳۲ SE مدل ۹۸ را ۱۳۹میلیون تومان قیمت گذاری کردند.

وزیر راه و شهرسازی: شرکت‌های خارجی پیشنهاد ساخت و ساز با قیمت‌های پایین  تر از داخلی‌ها می‌دهند/ پراید وانت ۱۸۰ میلیون تومان شد/ صادرات ۱۳۰ میلیون دلار آبنبات با شکر دولتی/ یک دامدار: دست به دعا می‌شویم گوسفندهایمان را بخرند!

قیمت بازار انواع خودرو پراید (آبان‌ماه)

برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)
پراید ۱۵۱ پلاس ۱۴۰۰ صفر ۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۵۱ پلاس ۱۳۹۹ صفر ۱۷۴,۰۰۰,۰۰۰ 
پراید SE ۱۵۱ ۱۴۰۰ صفر ۱۷۲,۰۰۰,۰۰۰ 
پراید SE ۱۵۱ ۱۳۹۹ صفر  ۱۶۳,۰۰۰,۰۰۰ 
پراید ۱۳۲ SE ۱۳۹۸ صفر ۱۳۹,۰۰۰,۰۰۰ 
پراید ۱۳۱ SE ۱۳۹۹ صفر ۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۱۱‌ SE ۱۳۹۹ صفر ۱۶۳,۰۰۰,۰۰۰

یک دامدار: دست به دعا می‌شویم گوسفندهایمان را بخرند!

یک دامدار با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی دامداران ارز ۴۲۰۰ تومانی است، گفت: می گویند به نهاده‌های دامی ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص داده شده، ولی این ارز کجاست؟ چرا به اسم دامداران تمام می‌شود ولی به دست آنها نمی رسد و به جیب یک عده افراد سودجود می رود؟ کریمی ادامه داد: برای ما دامداران حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اتفاق خوبی است به شرط اینکه صادرات دام به صورت گسترده انجام و بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین  شود. همچنین تصدی گری دولت در این صنعت نیز کم شود. در این صورت تکلیف دامدار روشن می‌شود و از آن طرف دولت می‌تواند به مصرف کننده برای خرید گوشت و لبنیات در قالب کارت اعتباری  یارانه دهد و این یارانه مستقیم دست مصرف کننده  برسد. سهمیه نهاده‌های دولتی نصف شده و دیر به دستمان می‌رسد. به دامدار  روستایی، سنتی، پرواربند و گوسفنددار اصلا سهمیه‌ای تعلق نمی‌گیرد. هر گوسفند برای پروار شدن در ماه به حداقل۲۰ کیلو کنسانتره نیاز دارد.  سهمیه دولتی به عدد شش کیلو برای هر گوسفند و برای گاوداران سنتی و روستایی ۶۰ کیلو در ماه می رسد. تازه این شش کیلو هم اخیرا نصف شده است.

وزیر راه و شهرسازی: شرکت‌های خارجی پیشنهاد ساخت و ساز با قیمت‌های پایین  تر از داخلی‌ها می‌دهند/ پراید وانت ۱۸۰ میلیون تومان شد/ صادرات ۱۳۰ میلیون دلار آبنبات با شکر دولتی/ یک دامدار: دست به دعا می‌شویم گوسفندهایمان را بخرند!

وی تصریح کرد: همین سهمیه‌های اندک دولتی هم گران شده است. دو ماه پیش کنسانتره دولتی را کیلویی ۳۴۰۰ تومان می‌خریدیم، ولی حالا قیمت آن به ۴۱۰۰ تومان رسیده است. در استان های شرقی نرخ نهاده ها بالاتر است. منِ دامدار چگونه باید این افزایش هزینه‌ها را در کنار  سایر هزینه‌های دیگر تحمل کنم؟ کریمی مشکل دیگر دامداران را صادرات دام زنده دانست و گفت: سال ١٣٩٧ دامدار دامش را به بازرگان می‌داد و آنها دام را صادر می‌کردند و طرف حساب مشخص بود، ولی با مصوبه اخیر وزارت جهادکشاورزی و شرایطی که در آن گفته شده هیچ تاجری حاضر نیست دام صادر کند و صادرات قطره چکانی شده است. از طرفی منِ دامدار باید هر کیلو گوسفند نر را با قیمت ۶۲ هزار تومان به اتحادیه مربوطه بفروشم. آنها نیز با قیمت ۱۱۶ هزار تومان به دست بازرگان برسانند. این فاصله برای دامدار چه سودی دارد؟ چرا دامدار نباید مستقیم با تاجر در ارتباط باشد؟ وی در ادامه گفت: چندمیلیون دام مازاد در کشور داریم و چون دام زیاد است و صادر نمی‌شود وقتی برای فروش دام‌هایمان به بازار می‌رویم، دست به دعا می‌شویم که کسی پیدا شود و این دام‌ها را از ما بخرد.

به نقل از ایسنا؛ این فعال در بخش دامداری با بیان اینکه پروار کردن یک بره کیلویی ۹۵ هزار تومان هزینه دارد، گفت: قیمت خرید حمایتی دام زنده کیلویی ۶۲ هزار تومان تعیین شده، چرا دامدار باید در فروش هر کیلو گوسفند پروار شده‌اش حدود ۳۰ هزار تومان ضرر کند؟ البته به ما اعلام کردند که از این ۶۲ هزار تومان ۲۰ درصد به صورت نهاده به دامدار بازمی‌گردد. که این موضوع مورد مخالفت دامداران بسیاری است؛ اما با وجود گذشت هفته‌ها از  مصوبه خرید حمایتی و صادرات دام زنده هنوز نه صادراتی صورت گرفته و نه خرید حمایتی از دست دامدار شده و همچنان دامدار سردرگم است.

وقوع باران شدید هندی‌ها را مجبور کرده از ایران پیاز بخرند

گفته می‌شود بروز بارش سنگین باران باعث شده تا ۶۰ درصد پیاز منطقه ماهاراشترا هند نابود شود و حالا گفته می‌شود هندی‌ها با واردات پیاز ایران در حال جبران این کمبود هستند. نابود شدن محصول پیاز باعث شده تا قیمت این صیفی‌جات در بازار هند به شدت افزایش یابد. یک مقام هندی در این باره گفته ماه گذشته به خاطر بارش سنگین باران فصلی مزارع بخش قابل توجهی از مزارع پیاز نابود شد و بازار هم اکنون با کمبود عرضه مواجه است. به همین دلیل، تجار هندی به سمت خرید پیاز از ایران روی آوردند. وی می‌گوید: این نخستین بار است که ۱۰۰ کانتینر پیاز از خارج وارد بازار ماهاراشترا می‌شود. این مقام هندی البته مدعی شد کیفیت پیاز هندی از ایرانی بهتر است، اما با این حال قرار است طی روز‌های آینده پیاز بیشتری از ایران وارد بازار هند شود. وی تأکید کرد:‌ در صورتی که دولت هند اقدام جدی در این باره نکند قیمت این محصول در بازار هند بیش از این هم رشد خواهد کرد. /فارس

پیش‌بینی تحلیگلران از روند قیمت طلا

قیمت طلا هفته گذشته روند نزولی خود را معکوس کرد و تحت تاثیر نگرانی‌های تورمی که پس از انتشار شاخص قیمت مصرفی آمریکا ایجاد شد، به بالاترین حد پنج ماه اخیر صعود کرد. شاخص قیمت مصرفی آمریکا بر مبنای سالانه ۶.۲ درصد افزایش داشت که بزرگترین رشد در بیش از ۳۰ سال اخیر بود. فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد شرکت "بلو لاین فیوچرز" به کیتکونیوز گفت: سرمایه‌گذاران زیادی منتظر این اتفاق بودند. طلا دقیقا کاری را انجام داد که قرار بود انجام دهد و از سرمایه گذاران در برابر تورم رو به رشد حمایت کرد. در معاملات روز جمعه بازار آمریکا طلا برای هفتمین روز متوالی افزایش یافت و با چهار دلار و ۶۰ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۸۶۸ دلار و ۵۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود ۲.۸ درصد افزایش ثبت کرد که دومین رشد هفتگی متوالی بود

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۸ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۵ نفر معادل ۸۳ درصد افزایش قیمت طلا و دو نفر معادل ۱۱ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند. یک نفر معادل شش درصد نظر خنثی داشت. در این بین، مجموعا ۱۰۱۸ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز رای دادند که از میان آنها ۷۲۲ نفر معادل ۷۱ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۶۵ نفر معادل ۱۶ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند در حالی که ۱۳۱ نفر معادل ۱۳ درصد نظر خنثی داشتند. خوش بینی در میان سرمایه گذاران خُرد به بالاترین حد از اوایل ماه مه رسید و میزان مشارکت آنها در نظرسنجی هم بالاترین تعداد در یک ماه گذشته بود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۵
شهرداری تهران واحد فروش گوشت قرمز در میادین میوه و تره بار را تعطیل و حذف کرده است.
پاسخ ها
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
اقا وزیر مسکن. خوروساز خارجی هم با قیمت کمتر و کیفیت بالاتر. خودرو میتونه ب ما بده
ناشناس
| Canada |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
پراید وانت شده ۱۸۰ میلیون ؟؟؟؟!!!! خدایا شکرت که تونستم در سن ۵۵ سالگی به کانادا مهاجرت کنم و دیگه هرروز شاهد پرکشیدن قیمتها نباشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
الان در ترکیه و گرجستان و قبرس با حدود ۵۰ هزار دلار میتوانید یک اپارتمان نوساز ۸۰ متری استاندارد بخرید

دلیلش چیست ؟
سوء مدیریت مسولان در گران کردن زمین های ملی
و طمع کاری پیمانکاران ایرانی که صد در صد میخواهند دریافت رشوه های کلان توسط ادارات دیربط ساخت و ساز در داخل
فقط آبنبات نیست که با مواد اولیه یارانه ای به کشورهای دیگر صادر می شود .در صدر آنها می شود به فولاد ، سیمان و غیره اشاره کرد که با انرژی کمتر از قیمت یارانه ای تولید و صادر می شوند و ما در واقع انرژی و خاک کشور را با قیمت کمتر از یارانه ای صادر می کنیم و به آن هم افتخار می کنیم ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
اميدوار
| United States of America |
۰۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
دقيقا.
اضافه شود محصولات كشاورزى كه با اب وبرق و كود سوبسيد دار توليد ميشود
مواد بهداًشتى و پاك كننده مانند پودرهاى لباسشويى، شامپو و انواع ديگر دترجنت ها (بر رسى كنيد كه اين كارخانجات تا يكى دو سال قبل چقدر ارز دولتى براى واردات مواد اوليه گرفته اند) برق و اب وسوخت سوبسيد دار به كنار
پروتين و محصولات لبنى كه با استفاده از دانه و كنجاله سوبسيد دار توليد ميشوند
و ده ها صادرات غير نفتى ديگر
باين دليل أست كه بايد با تك نرخى شدن فورى ارز جلوى فساد از سرچشمه گرفته شود.
راه دومى براى جلوگيرى از فساد پنهان و اشكار ارز چند نرخى وجود ندارد.
چینی ها سه روزه یک هتل می سازند
و درایران یک ساختمان یکسال و نیم طول می کشد
حد اقل چند هزار واحد بدهید آونها بسازند مهندسین ما یاد بگیرند. اینم بشه واحد درسی اینا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
بساز و بندازهای ایرانی زیر صد در صد سود در شیش ماه راضی نمی شن
فراتر از جنایت و خیانت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
بشدت با این نظر موافقم. داخلیها چند برابر زمان ، کیفیت نازل و قیمت گزاف می سازند. همه اینها از جیب مردم می رود. بدهید به خارجیها شر را کم کنید
ناشناس
| Canada |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
اگر ساخت خانه با کیفیت مدنظر هست و حضور خارجی ها ضروری لطفا خودروسازی را هم جمع کنید خودرو با کیفیت از ژاپن وارد کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
آزاد راه تهران شمال دست چینی ها نبود
چینی ها سه روزه یک هتل می سازند
و درایران یک ساختمان یکسال و نیم طول می کشد
حد اقل چند هزار واحد بدهید آونها بسازند مهندسین ما یاد بگیرند. اینم بشه واحد درسی اینا
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
البته هتل مقوائی یا درفیلمهای کارتونی دروغ هرچه گنده ترباورکردنش راحت تر خودت فکرکرده ای چه میگوئی
"شرکت‌های خارجی پیشنهاد ساخت و ساز با قیمت‌های پایین تر از داخلی‌ها می‌دهند" داداش مشکل اینجاست که هر چی انحصاری بشه نتیجش همین میشه! مثل صنعت خودرو! که ماشین های پیشرفته خارجی که از اون ور آب ( اگه بیاد) و اگه این همه تعرفه هم نخوره از ماشین های آشغال داخلی ارزونتر هم در میاد!! یا مثل لوازم خانگی که ورودشان رو ممنوع کردید!! اگه خارجی ها بیاد قیمتشون خیلی میاد پایین. ولی شما به خاطر حمایت از تولید کننده داخلی!؟!؟ واردات رو بستید و گذاشتید که داخلی ها هر کاری دلشون خواست بکنن. خب اینجا تو مسکن هم همینطور! به خاطر اینکه سازندگان داخلی و کارگر و ... بیکار نشن خدای ناکرده!! بذار با همین قیمت بالاتر ( مثل سایر قسمتها که عرض کردم) تو پاچه مردم بکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
بدلیل داخلی سازی ضررهای بسیار هنگفتی رو بر کشور تحمیل کردیم. مثلا در میادین مشترک نفتی و گازی بدلیل داخلی سازی میلیاردها دلار سهممان را همسایگان
( بدلیل افزایش زمان پروژه )بردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
دولتی ها نگران قیمت بالاتر مسکن سازان داخلی نباشند مثل چیزهای دیگه ، قیمت آنرا مردم پرداخت می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
داداش این چیزایی که میگی همه میدونن مخصوصا مسولین . این هم شما بدون که مول تو انحصاره پس زور نزن مسولین خودشونو زدن بخواب
مسکن که عددی نیست، اگه تو صنعت ماشین و یا هر چیز دیگه ای هم مرزها رو به بهانه حمایت از تولید داخلی نمیبستید هم الان قیمتها رقابتی و کمتر بود و هم الان شرکت های داخلی مجبور میشدن خودشون رو با خارجی ها وقف بدن و محصولات پیشرفته و با کیفیت تولید کنن.
جناب آقای قاسمی خارجی ها با وجدان هستند در کشور عزیزت یک پروژه 200 میلیومان تومانی 120 میلیونش می دزدند
آقای رستمی شرکتهای خارجی قیمتهای پایینتر می دهند چون با دولت سر وسر ندارند و رانتخور و اختلاسگر و دزد نیستند....
اقای اقا محمدی خوشحال باش که بورس امروز وحشتناک سقوط کرد.
ایشان‌پنج شنبه پیش بینی ریزش امروز را کرده بود که دولت باید اوراق قرضه عرضه کند
تاسف
مردم را مسخره کردند
کاهس دستوری قیمتهای کارخانه ای خودروسازها هم موثر بود
پول مردم را نابود کردید در بورس
۱۰۰ روزه اول رئیسی باعث شد شعار ضد رحمت به روحانی توسط ملت با صدا بلند سر میدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
همه چیز روحانی هشتصد درصد رشد داد این بنده خدا چهل درصد هم رشد نداد اصلاح طلب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
40 درصد در عرض 100 روز کمه ناشناس...بد نیست ی کم فکر کنی
برای دولت چون شرکت‌های چینی قیمت کمتری برای ساخت و سازها می دهند مهم هستند و اشتغال نیروی کار ایرانی مهم نیست اما برای مردم به بهانه اشتغال نیروی کار ایرانی خودروهای بی کیفیت را با قیمت های بسیار بالا با قرعه کشی می فروشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
اینم نمیزارن قیمت پایین تولید بشه . اونقدر حق و حساب میگیرن از شرکت های خارجی که از قیمت شرکت داخلی گرونتر تموم شه
چطوری فهمیدند خارجی ها پیشنهاد ساخت و ساز با قیمت پایین تر می دهند؟ آگهی مناقصه برگزار شد؟
فقط مسکن نیست چرا همین منطق را در مورد خودرو بکار نمی برید؟
اتفاقا خارجی ها پیشنهاد فروش خودروهای ارزانتر با کیفیت بالاتر دارند. چرا مردم ایران نمی توانند این را انتخاب کنند؟
این زمینه‌سازیه برای بهبود ساخت مسکن یا توجیه دادن پروژه به چین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
چرا به سازندگان و سرمایه گذاران خارجی اجازه داده نشود؟؟ مگر سازندگان داخلی در طرح های قبلی موفق بودند؟؟؟ 30 استان داریم سازندگان داخلی نیز در کنار انها ساخت و ساز کنند و نشان دهند که واقعا برتر هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
پروژه ها رو به هر کسی که خواستند بدهند فعلا باید فقط مردم رو از این بی مسکنی نجات بدهند
آقای قاسمی اگر نصفه کار دستتون رو توی حنا نمیذارند و کار را نصفه و نیمه ول نمیکنن بدید به همون خارجی ها به شرطی که بعد نیایید بگید بله ما تحریم بودیم خارجی ها نمی توانستند خوب کار کنند
جناب وزیر مسکن هر کالای دیگری هم همانگونه است نوع خارجی آن هم ارزانتر و هم بسیار با کیفیت تر است آنها سالها کار کرده اند نه شعار بدهند
خوب ماشینهای خارجی هم کیفیت بهتری دارند وهم قیمت پایینتر
جناب وزیر محترم نفت و شهرسازی نباید با این ترفند مقوله ساخت و ساز که می تواند تا حدودی زمینه کارآفرینی را برای جوانان ایرانی به وجود می آورد؛ از آنان بگیرد و به شرکت های چینی که قبلا با آنها قرارداد بسته شده است؛ بدهند.
اگر شما صادفانه وارد میدان شوید؛ باید بررسی نمایید که چرا هزینه های شرکت های ایرانی بالاتر از آنهاست. یکی از دلایل وجود رانت در سیستم کشور است. رانت را حذف کنید تا هزینه ناشی از آن از بین برود. دوم این که سیستم اداری دچار فساد و رشوه هستند؛ آن را نیز حذف کنید تا باز هزینه کمتر شود. دیگر این که هزینه مواد اولیه در ایران بالاتر است؛ لطفا زمینه رشد قیمت ها منطقی کنید تا باز هم هزینه ساخت مسکن پایین بیاید. هم چنین فرآیند واسطه گری و بوروکراسی را از بین ببرید تا باز هم هزینه ها کاهش یابد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
شایدهم ساخت سالی یک میلیون مسکن اتوسط چینی هااگراین چاه برای ما به آبی نرسدبرای چینی ها به نان برسد
امیدوارم این شرکتهای خارجی که میگویید مسکن ارزان تولید میکنند از الان به کسی وعده و وعید نداده باشند برای انتخاب شدن . تجربه نشان میدهد مفاسد زیادی برای انتخاب شرکت سازنده در حال رقم خوردن است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
منظور بدون مناقصه ست؟
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
حالا یا با مناقصه یا بدون مناقصه چون اگه قرار باشه رانت باشه اقایون بلدند حتی با مناقصه هم چکار کنند .
بله خارجی ها همیشه کار بهتر با کیفیت و قیمت ارزانتر ارایه میکننید اما مثل همیشه مافیا اجازه ورود آنها به بازار ایران رو نمیده
پراید وانت ۱۸۰ میلیون تومان شد
به به
یک مساله مهم اینجا وجود داره. شرکت های خارجی قیمت ها را به صورت دلاری اعلام می کنند و از نظر دولت نرخ دلار برابر نرخ سامانه نیما هست که 23500 می باشد و خود این مساله باعث می شه که روی کاغذ این طور به نظر بیاید که آنها قیمت هایشان خیلی پایین تر است. به نظرم زود قضاوت نکنیم و به محاسبات این دولتمردها انقدر اعتماد نکنید.
چیزی که الان کشور بهش نیاز داره یک جو غیرت مليه. میخوای 4 میلیون خونه رو بدی چین بسازه که کارگر ایرانی از این بیچاره تر بشه؟ هیچ وقت با کسی که ازش پول طلب داری پروژه کار نکن و جنس نگیر بلکه پولتو بگیر این یه اصل مهم تو تجارته.
پس چی شد وعده ها؟
سلام اقای محترم راه و شهر سازی هر چیزی خارجی ان ارزان تر است نه فقط مسکن بهرحال بهتر است مسکن در شهرها و شهرهای اقماری ساخته نشود بروید مناطق زلزله خیز در چهل سال قبل زلزله امده نوسازی کنید تا مشگلات کشورمان برای ایندگان کمتر شود و روستایین به شهر مهاجرت نکنند در شهرها و یا اقماری مسکن بسازید بزای شما تبلیغات خوبی است و باعث مهاجرت روستایین به شهرها بیشتر میشود و مشگلات روز به روز بیشتر میشود باید فکر ایندگان را کرد
قیمت مسکن هرچی هست 1.5 برابر میشود. چون فقط لوازمش بجز سیمان از تابستان امسال تاکنون 35 درصد افزایش یافت 15 درصد به هزینه کارگر و سود سازنده به ان اضافه میگردد. راکد بودن قیمت مسکن فقط بخاطر وارد شدن بحث دولت در این زمینه جنبه روانی دارد.
پراید با این قیمت تقریبا کیلویی 180000 تومان است
افزایش قیمت مسکن همانند افزایش قیمت خودرو است. اگر توان دارید مسکن بخرید و خودت را با این قول قرار دولت معطل نکنید.
خب چرا مسکن؟؟؟ لوازم خانگی - خودرو - دارو- واکسن - و....... اگر درمسکن می شود خارجی را آورد پس در خودرو و لوازم خانگی و .... هم بیاورید.
بزک نمیر بهار میاد . . . .
اینها شش ماه است که میگویند خرید تضمینی و صادرات میکنیم ولی در عمل هیچ اتفقاقی نیفتاده و دامداران دیگر رمقی ندآرند و بعداز این هم اگر بخواهند اقدامی انجام دهند بی فایده است و باید نابودی دامدار و شغل دامداری را عملا شاهد باشیم با این قیمتها وشرایطی که گذاشته اند باز دامدار متضرر و دلالان فربه تر وجیب مصرف کننده خالی تر میشود و دیگر امیدی به بهبود وضعیت نیست چون اکثر دامهای مرغوب یا روانه کشتارگاه شده اند یا دچار سو تغذیه وضعف شده اند
مگر خضر مبارک پی درآید
به یمن همتش کاری گشاید
حاجی‌پس‌حماست از تولید داخل‌چی شد؟
اگر با چینی ها هم شهرداری همین رفتار رو داشته باشه و برای صدور جواز یک سال و نیم معطلشون کنه و دست آخر کلی پول برای هزینه صدور جواز بخواد ، میرن و پشت سرشونم نگاه نمیکنن
مشکل مملکت این نیست که سازنده نداره ، مشکل اینه که همه میخوان از این نمد کلاهی تهیه کنند و کار زمان بر و گران میشه
اگر چینی بیاد ، محصولات ساخته شده در کشور خودشو میاره که کار زود جمع بشه ، این یعنی ورشکستگی صنایع فولاد و در و پنجره پی وی سی و صنایع گچ و سیمان و هرچه به ساخت و یاز مربوط میشه
چینی ها فروشنده تولیداتشون هستن نه صادر کننده تکنولوژی
این مساله رو در مورد اقلام بسیار ریز موردنیاز خانواده ها در همه امور به چشم میبینیم . از چاقو تیز کن تا سطل زباله و آچار و پیچ رولپلاک بگیر تا وسایل مختلف الکتریکی ، همه را وارد میکنیم
در ساخت و ساز مسکن هم چنین خواهد شد . دیوار آماده مجهز به کلید و پریز و سیم کشی شده با درب و یراق آلات میارند تا محلش قرار دهند.
البته اگر کسب و کار شکوفایی داشتیم ایرادی نداشت ولی با این حال و روز همه نیروی کار شاغل در بخش مسکن رو خانه نشین خواهیم کرد
تجربه چین در صنعت خودرو را داریم ، چقدر موفق بوده چقدر در ارزانی خودرو موثر بوده و یا چقدر شغل ایجاد کرده ؟ پاسخ روشن است . هیچ
آزاد راه تهران شمال مگه یادتون رفته ؟
ریز گردهای خوزستان که با خشکاندن هورالعظیم مگه یادتون رفته ؟
ماهیگیری ترال د خلیج فارس مگه یادتون رفته؟
چینی فقط به سودش فکر میکنه ، جز تخریب کاری نخواهد کرد
عاقلانه عمل کنید
حال که رابطه ایران باچین خوب است چراشرکت برلیانس به ایران برنمی گرده
چناب رستمی همین خارجی ها حاضرند بهترین ماشین اروپایی و آمریکایی را به قیمت پراید فرقون تحویل بدهند اونجا چرا سکوت می کنید؟
ببخشید در مورد ریز گردها ترکیه مقصر است باجلوگیری از ورود آب به دجله ‌فرات .و البته هرکشوری به سود خودش می اندیشه ما هم به سود خود بیندیشیم
بخدا که این بار هم چندر قاز پوله مردمو میخورید و وسلام
شرکت‌های خارجی پیشنهاد ساخت و ساز با قیمت‌های پایین تر از داخلی‌ها می‌دهند
هر کدام کمیسیون نده بهتر آست
با همین فرمان منتظر ابر تورم هستیم چون تمام قراین این را ثابت می کند
می دانید چند سال از مطرح شده ساخت 1 میلیون مسکن گذشته و هنوز هر چند وقت یک بار فقط یک تیتر خبری و یک مصاحبه می شود اگر کاری می خواهید انجام دهید شروع کنید تا کی شعار و ادعا زمان در حال گذر است
ايران مجبور است كه در ازأ نفت كالاى چينى بياورد
در ضمن كارگر هاى چينى بيكارند و چين اين پيشنهاد را به ايران زاده است
و گرنه كشور كه اينهمه بيكارى مضمن داره اول كارگرهاى خودش مهم است
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حوزه مسکن، قیمت‌ها با روش ساخت سنتی مناسب نخواهد بود. شرکت‌های خارجی پیشنهاد ساخت و ساز با قیمت‌های پایین تر از داخلی‌ها می‌دهند؛ اما استفاده از توان داخلی در اولویت قرار دارد و این نشان می‌دهد که کار علمی و فناوری در خصوص ساخت و ساز مسکن انجام نشده و این یک ماموریت ویژه برای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است
خوب برادر عزیز شما انجام بده که وزیر بعدی هم‌نیاید و همین حرف را تکرار کند.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حوزه مسکن، قیمت‌ها با روش ساخت سنتی مناسب نخواهد بود
مگر روش ما با روش دیگر کشور ها فرق دارد.
تازه استاد عزیز در ایران حقوق کارگر ساختمان ساعتی ۲۸۰۰۰ تومان آست و در خارج ساعتی ۳۰-۴۰ دلار معادل ……..
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان