بازدید 5862
افراد سودجو در کمین‌اند؛

مراقب اپ‌های جعلی بانکی باشید

امن‌ترین راه برای دریافت اپلیکیشن همراه بانک و سایر نرم افزارها سایت رسمی بانک‌ها است، در همین راستا بانک ایران زمین از مشتریان خود خواسته که در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی می‌توانند از طریق مرکز ارتباط با مشتریان این بانک به شماره ۰۲۱۲۴۸۰۹ و یا سایت رسمی پلیس فتا اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۸۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲ 12 November 2021
مراقب اپ‌های جعلی بانکی باشید
 
به گزارش خبرنگار« تابناک» طی سال‌های اخیر به ویژه با شیوع ویروس کرونا اکثر مردم به سمت خرید‌های آنلاین روی آوردند تا جاییکه اکثر نقل و انتقال را از طریق اپ‌های معرفی شده از سوی بانک مورد نظر خود استفاده می‌کنند.
باید تأکید کرد که مجرمان سایبری با طراحی و ارسال اپلیکیشن‌های جعلی برخی از بانک‌ها در گوگل پلی و تشویق کاربران مبنی بر بروزرسانی یا نصب این اپلیکیشن‌‌های مخرب زمینه دسترسی غیرمجاز با مقاصد شوم کلاهبرداری، اخاذی و آلوده سازی گوشی تلفن همراه کاربران، هدایت آنان به صفحات جعلی مرسوم به فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی کاربران را فراهم می سازند.
 
به همین منظور تمامی بانک‌ها به ویژه بانک ایران زمین از مشتریان خود خواسته که اپلیکیشن بانک مورد نظر خود را از منابع معتبر به ویژه از سایت بانک خود دریافت کنند.
 
همچنین سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا به شهروندان توصیه کرده است که در صورت نیاز به نصب اپلیکیشن های بانکی حتما بر دریافت از مارکت های داخلی و یا سایت‌های رسمی بانک های عامل اقدام کنند و سایر اپلیکیشن‌های فعال مورد نیاز خود را نیز به همین طریق دریافت کنند و از دریافت و نصب اپلیکیشن های آلوده که اکثرا لینک آنها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک ها به وسیله پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی برای آنها ارسال می شود، اکیدا خودداری کنند.
 
مشتریان بانک ایران زمین، در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی می‌توانند از طریق مرکز ارتباط با مشتریان این بانک به شماره ۰۲۱۲۴۸۰۹ و یا سایت رسمی پلیس فتا به آدرس: www.cyberpolice.ir و یا شماره تلفن 096380 اقدام کنند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل