بازدید 9242

علاوی برای عبور‌از بحران از آیت‌الله‌سیستانی کمک خواست

«ایاد علاوی» رئیس ائتلاف «الوطنیه» عراق با ارسال پیامی به آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در عراق خواستار کمک فوری ایشان برای حفظ صلح و آرامش اجتماعی و توافق ملی شد.
کد خبر: ۱۰۸۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰ 11 November 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «لیلی عبداللطیف» سخنگوی رسمی ائتلاف سیاسی الوطنیه عراق در بیانیه‌ای گفت: علاوی رئیس این جبهه سیاسی در پیام خود به مرجع عالیقدر شیعیان عراق گفت که کشور به دلیل مشکلات و اختلافاتی که موجودیت آن را تهدید می‌کند، وضع نامساعدی دارد و اکنون، ناکامی، عقبگرد و چنددستگی نه تنها نیرو‌های شیعی که گروه‌های اهل سنت و کُرد را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

به گفته سخنگوی رسمی ائتلاف سیاسی الوطنیه عراق، علاوی در این پیام از مرجعیت شیعیان عراق خواست «گام‌های موثر و فعالی برای تبدیل فضای داخلی کشور از تنش به وضعیت آرامش و وفاق ملی بردارند.»

عبداللطیف تصریح کرد: این پیام علاوی شامل «درخواستی برای تکرار خطبه جمعه است تا جامعه به سمت آن چیزی سوق یابد که برای حل مشکلات از طریق گفت وگوی معنادار، ضروری است.»

بعد از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی اخیر عراق که در تاریخ ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ برگزار شد، معترضان به نتایج انتخابات که باور دارند در نتایج دستکاری شده است به خیابان‌ها آمدند. طرح موضوع بازی با آرای برخی جریان‌های سیاسی، باعث کند شدن روند تشکیل پارلمان و بن بست در تشکیل ائتلاف برتر با هدف تشکیل دولت شد.

کشته شدن چند معترض به نتایج انتخابات در نزدیکی منطقه سبز بغداد و سپس سوء قصد به منزل «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق بر شدت بحران افزود؛ امری که ضرورت پادرمیانی‌ها را بیش از پیش آشکار کرد. سفر سردار حاج اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عراق در همین خصوص و برای وحدت بخشی به صفوف گروه‌های عراقی صورت گرفت؛ سفری که بسیاری از ناظران، آن را مثبت و موثر ارزیابی کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر