بازدید 8839

نصرالله: سفر وزیر اماراتی به سوریه اعلام شکست است

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان روز پنجشنبه در سخنرانی به مناسبت روز «شهید» گفت: سفر وزیر خارجه امارات متحده عربی به سوریه اعلام شکست پروژه تروریستی در این کشور است.
کد خبر: ۱۰۸۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷ 11 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از المیادین، سید حسن نصرالله با اشاره به عملیات استشهادی «احمد قصیر» علیه نظامیان اشغالگر صهیونیستی در شهر صور در سال ۱۹۸۲ که منجر به کشته شدن ۱۴۱ نفر از آن‌ها شد گفت: امیدواریم عملیاتی بزرگ‌تر از آنچه شهید قصیر انجام داد، در آینده باشد.

وی همچنین به دستآورد‌های سال‌های اخیر نیرو‌های مقاومت پرداخت و گفت: پیروز‌های سال‌های گذشته از دستاورد‌های شهدای مقاومت است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی برخی از کشور‌های عربی برای برقرار کردن ارتباط با دمشق گفت: در روز‌های اخیر در خبر‌ها آمد که سران چند کشور عربی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه تماس گرفته‌اند. مقام اماراتی به سوریه رفته است و این‌ها دستاورد شهداست.

سید حسن نصرالله افزود: این اقدامات اعلام شکست پروژه تروریستی در سوریه است. یکی دیگر از دستاورد شهدا جلوگیری از سلطه دشمن است.

وی همچنین گفت: امروز دشمن اسرائیلی، نگران است. امروز اسرائیل هر روز مشغول برگزاری رزمایش است، چون از لبنان نگران هستند.

دبیرکل حزب الله افزود: اسرائیل از یک خمپاره لبنان نمی‌ترسد، بلکه می‌ترسد که در جنگ آتی بخشی از شمال فلسطین، اشغال شود.

نصرالله اضافه کرد: امروز در حال برگزاری رزمایش‌های شهری هستند آن‌ها انتظار این را دارند که مقاومت در جنگ آتی وارد الجلیل می‌شود.

وی گفت: در اسرائیل به قدرت و سخن حزب‌الله و مقاومت اعتماد کامل دارند و بر همین اساس رفتار می‌کند.

دبیرکل حزب الله در بخش دیگر سخنانش به تحولات لبنان اشاره کرده و گفت: ادعا نمی‌کنیم که توانسته‌ایم به طور کامل مانع نفوذ آمریکا در لبنان شویم و هنوز نوعی سلطه و نفوذ آمریکا در سطح مردمی و سطح دولت در لبنان باقی است؛ اما تا الان از سیطره کامل آمریکا بر لبنان جلوگیری کرده ایم.

وی افزود: لبنان امروز روی پای خودش ایستاده و نیازمند آن است که اراده سیاسی داشته باشد. یکی از نشانه‌های استقلال سیاسی و حفظ حاکمیت، رد دیکته‌های خارجی‌هاست. وقتی از حاکمیت کشور حرف می‌زنیم یک وجب خاک هم مهم است. آیا می‌توانیم در قبال حاکمیت و منابع کشور خود مسامحه کنیم؟

نصرالله همچنین در خصوص تنش پیش آمده میان لبنان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس گفت: سعودی‌ها بحران اخیر با لبنان را به راه انداختند و ما علاقه‌ای به تشدید تنش نداریم.

وی افزود: واکنش سعودی به اظهارات جورج القرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان خیلی خیلی مبالغه آمیز بود. خیلی از مقام‌های آمریکایی و دیپلمات‌ها با عباراتی تندتر از القرداحی درباره جنگ یمن اظهار نظر کردند. کشور‌هایی وجود داشتند که به پیامبر گرامی اسلام توهین کردند و سران آن کشور‌ها از کسانی که این توهین‌ها را کردند، حمایت کردند و عربستان سعودی کاری نکرده است.

دبیرکل حزب الله اضافه کرد: احتمال دوم این است که بگوییم عربستان خود را دوست لبنان می‌داند. آیا دوست، با دوست خودش اینطور رفتار می‌کند؟! خب شما با حزب‌الله مشکل دارید، چرا سفیر لبنان را اخراج می‌کنید و چرا چنین رفتاری با دوست خود، لبنان، می‌کنید؟

نصرالله گفت: طی شانزده سال سیاسیون لبنان چه رفتاری با سوریه کردند؛ اما تا کشتی‌های حامل نفت ایران آمریکا خواستار ارسال گاز از مصر و اردن به سوریه و از آنجا برای لبنان شد، سوری‌ها موافقت کردند. نه فحش دادند و نه گفتند شما علیه ما جنگ راه انداختید و چنین حرف‌هایی را نزدند. این دوست واقعی است.

وی افزود: مثال دیگر ایران است که چقدر علیه ایران حرف‌ها در لبنان زده شد؛ اما جمهوری اسلامی همیشه اعلام کرده که دست کمک من برای لبنان گشوده است.

دبیرکل حزب الله اضافه کرد: امروز اگر وزیری استعفا کند، فردا باید کل دولت استعفا کند. آیا این، کشور آزاد و شریف و با عزت است؟ خواسته‌های سعودی در لبنان تمام شدنی نیست. آیا منافع ملی ما در لبنان، تن دادن به خواسته‌های خارج است؟ می‌خواهند لبنان را خوار کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر