بازدید 11481
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

افزایش قیمت خودرو و سوال‌هایی که کاربران می‌پرسند/ ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مورد توجه کاربران در گوگل/ ایردراپ چیست و چرا ترند شده است؟ / داغ شدن دوباره شوراهای دانش آموزشی در فضای مجازی

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «شورای دانش آموزی»، «روز جهانی حسابدار»، «حضرت عبدالعظیم حسنی»، «افزایش قیمت خودرو شامل ثبت نامی‌های پارسال می‌شود؟»، «ایردراپ» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۸۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 11 November 2021

ترور نافرجام مصطفی الکاظمی در کانون توجه کاربران/ تهاتر برنج پاکستانی با نفت ایرانی بحث داغ فضای مجازی/ آیا قیمت خودرو کاهش می یابد؛ سئوالی کاربران در گوگل/ یونیک فاینانس چیست و چرا ترند شد؟

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند.  در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «شورای دانش آموزی»، «روز جهانی حسابدار»، «حضرت عبدالعظیم حسنی»، «افزایش قیمت خودرو شامل ثبت نامی‌های پارسال می‌شود؟»، «ایردراپ» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

شورای دانش آموزی

شورای دانش آموزی یکی از تشکل های مطرح و مهم دانش آموزی است که در سال و دهه های گذشته با اهتمام ویژه ای از سوی مسئولان و دانش آموزان فرایند انتخاب و شکل گیری آن دنبال می شده است.

امسال نیز با پر رنگ شدن حضور دانش آموزان در مدارس، زمینه برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس و  تشکیل این شوراها تقویت شده است.

نتیجه تصویری برای شورای دانش آموزی + تابناک

همین موضوع و نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی مدارس، سبب شد تا این تشکل دانش آموزی به یکی از ترندهای داغ روزهای گذشته در گوگل تبدیل شود.

روز گذشته، حسن شربت‌دار، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در مراسم بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی، با بیان اینکه امروز شاید یکی از مهمترین، موثرترین و با اهمیت‌ترین جلوه‌های آگاهانه و همراه با بصیرت مشارکت فرزندان این مرز و بوم را در کل کشور آغاز می‌کنیم، گفت: شوراهای دانش‌آموزی می‌توانند نقش بسیار اساسی و راهبردی در اداره مدرسه ایفا کنند و کمک حال مدیریت تربیتی مدرسه باشند.

وی افزود: این رویداد بزرگ و کم‌نظیر در حوزه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دینی تاثیراتش را در نسل آینده می گذارد. بیش از ۱۰ میلیون دانش‌آموز واجد شرایط رای دادن، در فعالیت‌های مشورتی نظام تعلیم‌وتربیت مشارکت آگاهانه و موثری خواهند داشت و با حضور حداکثری در انتخابات شورای دانش‌آموزی، اقدام به انتخاب اصلح‌ترین و موثرترین افراد برای شوراها می‌کنند.

 سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با این انتخابات، ۷۷۰ هزار نفر به عنوان عضو شوراهای دانش آموزی انتخاب می‌شوند، گفت: امروز فعالیت شوراها و تمرین اجتماعی برای دانش آموزان در بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه آغاز خواهد شد و ادامه خواهد یافت. با سازوکارهایی که در شوراها دیده شده، دانش‌آموزان ما می‌توانند در همه ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مشق تربیتی داشته باشند.

شربت‌دار افزود: شورای دانش‌آموزی یکی از موقعیت‌های یادگیری و تربیتی است که هزینه‌های نسل آینده را کاهش می دهد. اگر بپذیریم که آموزش‌وپرورش آیینه جامعه است، مدارس باید شرایطی را فراهم کنند که جامعه بازسازی شده را برای فعالیت حداکثری دانش آموزان داشته باشیم. انجمن‌های مختلف شوراهای دانش آموزی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دانش‌آموزان همه فعالیت‌های اجتماعی دنیای واقعی را در مدرسه تجربه کنند.

بر اساس اطلاعاتی که مسئولان مربوطه اعلام کردند، انتخابات امسال با شعار «شورای دانش‌آموزی، طلایه دار گام دوم انقلاب» در تاریخ ۱۹ آبان ساعت ۹ صبح با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

همچنین مدارسی که تا این زمان به دلیل شرایط کرونایی مجوز بازگشایی ندارند، می‌توانند تا پایان آبان ماه انتخابات را برگزار کنند. 

بیشتر بخوانید

روز جهانی حسابدار

بنا به برخی آمار و ارقام ۱۰ نوامبر مصادف با روز جهانی حسابداری در سطح بین المللی است و به همین دلیل روز گذشته و مصادف با همین تاریخ میلادی در ایران نیز بسیاری از کاربران در گوگل در پی کسب اطلاعات بیشتر در مورد روز جهانی حسابدار بودند و این عبارت را به یک ترند جهانی تبدیل کردند.

گفته می شود که ۱۰ نوامبر روز جهانی حسابداری است و این روز را در سراسر دنیا به منظور ترویج و شناساندن شغل حسابداری جشن می گیرند.

 این روز، افراد شاغل در این حوزه را به یکدیگر پیوند می دهد و فرصتی برای آشنایی با این شغل و ورود به آن را برای سایرین فراهم می کند. روز جهانی حسابداری افرادی که در این حرفه فعالیت دارند را گرامی می دارد و به علاوه، سایرین را از فرصت های شغلی موجود در این حوزه آگاه می سازد.

یکی از بهترین‌های نرم افزار حسابداری برای کسب و کار - تابناک | TABNAK

در مورد تاریخچه این روز نیز نکته آنکه روز جهانی حسابداری اولین بار در سال ۱۹۷۲ توسط شعبه ی سن دیگوی مؤسسه حسابداران مدیریت (IMA) آمریکا به وجود آمد. در آن زمان این سازمان تصمیم داشت نسل های جوان تر را از فرصت های شغلی موجود در این حوزه آگاه سازد. بعدتر در سال ۱۹۷۶، گروه های دیگری هم در گرامیداشت این روز شرکت کردند. به همین دلیل روز جهانی حسابداری به یک مناسبت رسمی بدل شد که همه ی مردم دنیا از آن برخوردار شدند.

گفتنی است، در ایران پانزده آذر روز حسابدار نامیده شده است.

بیشتر بخوانید

حضرت عبدالعظیم حسنی

حضرت عبدالعظیم حسنی یا شاه عبدالعظیم (به عربی: الشاه عبد العظیم الحسنی) از نوادگان امام دوم شیعیان، امام حسن (ع) است که در شهر ری و در حرم شاه عبدالعظیم دفن شده‌ است. کنیه وی ابوالقاسم و ابوالفتح است.

ایشان در چهارم ربیع الثانی سال ۱۷۳ هجری قمری دیده به جهان گشود و با فرا رسیدن این روز در روز گذشته، شاهد این بودیم که نام این امامزاده نیز در گوگل به یکی از ترند‌ها تبدیل شد.

 

ایشان از از راویان حدیث بوده اند و نسب او با چهار واسطه به امام حسن مجتبی(ع) می‌رسد. شیخ صدوق، مجموعه روایات وی را با عنوان جامع اخبار عبدالعظیم گردآوری کرده است.

 عبدالعظیم حسنی، امام رضا(ع) و امام جواد(ع) را درک کرده و نقل است که ایمان خویش را بر امام هادی(ع) عرضه داشت و در زمان او وفات یافت.

گفتنی است حرم حضرت عبدالعظیم در شهر ری قرار دارد و در برخی روایات ثواب زیارت قبر او برابر با ثواب زیارت قبر امام حسین(ع) دانسته شده است.

بیشتر بخوانید

افزایش قیمت خودرو شامل ثبت نامی‌های پارسال می‌شود؟

به رغم اینکه مسئولان وزارت صمت همانند وزیر این وزارتخانه در هفته های گذشته وعده داده بودند که در ماه های آینده شاهد روند کاهشی قیمت خودرو باشیم، مشاهده شد که به تازگی دو کارخانه دولتی ایران خودرو و سایپا، اقدام به افزایش قیمت خودروهای تولیدی کردند.

این اتفاق سبب شد تا خیلی زود موضوع افزایش قیمت خودرو به یکی از موضوعات داغ فضای مجازی و نیز به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

توضیح اینکه اعلام قیمت های جدید محصولات سایپا هم زمان با اجرای طرح فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو که از نوزدهم آبان اجرایی شد، نشان از افزایش قیمت برخی از محصولات هر دو خودروساز کشور داشت.

به دنبال انتقاد‌ها از روند ثبت نام، فروش خودرو و بحث‌ها پیرامون کیفیت محصولات ایران خودرو و سایپا و پاسخ خودروسازان مبنی بر زیان انباشته ۸۵ هزار میلیارد تومانی ناشی از قیمت‌گذاری دستوری، حال به نظر می رسد، روند قیمت گذاری دستوری برای برخی از محصولات برداشته شده است.

بر این اساس اولین خودرویی که گویا قیمت دستوری آن حذف شد، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ است که قیمت آن از ۱۲۷ میلیون  به ۱۸۴ میلیون تومان افزایش یافته، هر چند در جدول منتشره، طرح فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو در سه محصول دیگر این شرکت شامل راناپلاس، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه ای و دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک نیز شاهد افزایش قیمت هستیم که به نظر می رسد این افزایش ناشی از اصلاح قیمت اعمال شده روی خودروها براساس تورم بخشی اعلام شده از سوی بانک مرکزی باشد زیرا میزان افزایش قیمت هیچ یک از این خودروها به اندازه پژو 206 نیست.

قیمت خودرو‌های سایپا و ایران خودرو ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - تابناک | TABNAK

از آن سو شرکت سایپا نیز اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرد و ساینا دنده‌ای با افزایش ١۶ میلیون و ١٩٧ هزار و ٣٠٠ تومانی و ساینا S با افزایش٢٢ میلیون و ٢٥٩ هزار و ٢٠٠ تومانی به ترتیب ١٢٠ میلیون و ٨٤٦ هزار و ٩٠٠ تومان (ساینا دنده‌ای) و ١۶۴ میلیون و ٧٩۵ هزار و ٩٠٠ تومان ( ساینا S) تعیین قیمت شده‌اند.

 همچنین در محصولات خانواده تیبا، پس از اعمال افزایش ١٣ درصدی قیمتها، تیبا صندوقدار به ١١۶ میلیون و ٢٨٢ هزار تومان و تیبا ۲ به ١٢٣ میلیون و ١١٨ هزار و ٣٠٠ تومان رسیده‌اند؛ بنابراین، تیبا صندوقدار ١۵ میلیون و ۶۵١ هزار و ۵٠٠ تومان و تیبا٢، ١۶ میلیون و ۵٩٩ هزار و ۵٠٠ تومان افزایش قیمت داشته‌اند.

در محصولات جدید این گروه خودروسازی نیز کوییک دنده‌ای با افزایش ٢١ میلیون و ٧۴٨ هزار تومانی به ١۶٢ میلیون و ٨٠٩ هزار و ۴۰۰ تومان، کوییک S  با افزایش ٢٣ میلیون و ٧٩٧ هزار و ٨٠٠ تومانی به ١٧٨ میلیون و ٧٩٢ هزار و ٧٠٠ تومان و شاهین با افزایش ١۴.۴ درصدی معادل ۴٩ میلیون و ٣٢۵ هزار و ٨٠٠ تومان به  ٣۴١ میلیون و ١٩٧ هزار تومان رسیده‌اند. کوییک R با گیربکس معمولی و کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک نیز به ترتیب ١٧٢ میلیون و ۴٨٣ هزار و ۵٠٠ تومان و ٢۶۵ میلیون و ۶٢٠ هزار و ٢٠٠ تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

حالا و با این اتفاق برای بسیاری این سوال پیش آمده است که آیا افزایش قیمت ها مشمول خودروهای ثبت نامی پیش از این نیز می شود یا خیر؟

در پاسخ به این سوال می توان به اطلاعیه جدید سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده استناد و اشاره کرد: «افزایش اعمال شده در قیمت خودروهای پر تیراژ شرکت های ایران خودرو و سایپا با توجه به اعلام نرخ تورم بخشی بانک مرکزی و در چارچوب مصوبات قبلی شورای رقابت بوده  لذا خودروهای پیش فروش شده قبلی با موعد تحویل تا پایان سال 1400 بر مبنای تعهدات مذکور تحویل مشتریان می گردد بدیهی است تا پایان سال جاری هیچگونه افزایش قیمتی بر خودروهای پیش فروش مذکور مترتب  نمی باشد.»

بیشتر بخوانید

ایردراپ

با داغ شدن بحث رمزارزها در ایران به تناوب اصطلاحات مرتبط با این بازار نیز در میان علاقه مندان و فعالان بازار ارزهای دیجیتال در ایران داغ می شود.

از جمله این اصطلاحات باید به ایردراپ اشاره کرد که به تازگی و برای چندمین بار در گوگل به یکی از ترندها تبدیل شده است.

ایردراپ در واقع به رمزارزهای اندک ولی رایگانی گفته می شود که تولیدکننده و شرکت های مادر رمزارز برای جذب فعال و مشتری به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند. درست مثل محصولات غذایی و یا دیگر کالاهایی که شرکت تولید کننده برای تبلیغ میزانی از آن را رایگان در اختیار مشتریان قرار می دهد تا آنها را به سمت بازار خود و خرید بیشتر جذب کند.

عرضه‌کنندگان رمزارز، هر از گاهی با برگزاری ایردراپ‌ها به افرادی که کیف‌پولِ اتریوم دارند، توکن‌های رایگان ارائه می‌دهند. این کار تقریبا از همان ابتدای عرضه‌ی اولیه‌ی (ICO) اتریوم بارها انجام شده است. شاید برخی از صاحبان کیف‌پولِ ETH تا کنون چندین بار متوجه شده باشند که تعدادی توکن اضافی در کیف‌ پول‌شان وجود دارد و نمی‌دانند از کجا آمده است. شاید به نظر شما این کار تا حدودی غیرمنطقی باشد، اما این تصمیم در واقع نوعی استراتژی بازاریابی است که از سوی عرضه‌کنندگان رمزارز به منظور افزایش آگاهی مخاطبان مربوطه مانند سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان اتخاذ می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۵
دیشب توو برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو، اقایون مثلا کارشناس مسخره ترین استدلال ممکن برای گرونی این فرغونهای از رده خارج بی کیفیت رو داشتن. میگفت اگه قیمت ازاد بشه دیگه دلال ها خودرو نمیخرن و مشتری واقعی فقط میاد برای خرید خودرو. آخه استاد! کارشناس! اینجا ایرانه، کارخونه همیشه قطره چکانی خودرو میفروشه، اختلاف قیمت کارخونه و بازار آزاد هم همیشه وجود داره و همین یعنی دلالی. فکر کردی اروپاس؟ آقایون نمیتونن از سود باداورده و هنگفت فروش این آشغالها بگذرن. کارخونه قیمت رو افزایش میده، قیمت بازار هم میره بالا. این وسط فقط مردم بدبخت تر و فقیرتر میشن.
صد رحمت به روحانی. پراید شد 175 میلیون
به رغم اینکه مسئولان وزارت صمت همانند وزیر این وزارتخانه در هفته های گذشته وعده داده بودند که در ماه های آینده شاهد روند کاهشی قیمت خودرو باشیم، اما مشاهده شد که به تازگی دو کارخانه دولتی ایران خودرو و سایپا اقدام به افزایش قیمت خودروهای تولیدی کردند.
به قول آقای شیرفرهاد در سریال شبهای برره " ای از خودش افعال معکوس در و کنه"
به رغم اینکه مسئولان وزارت صمت همانند وزیر این وزارتخانه در هفته های گذشته وعده داده بودند که در ماه های آینده شاهد روند کاهشی قیمت خودرو باشیم، اما مشاهده شد که به تازگی دو کارخانه دولتی ایران خودرو و سایپا اقدام به افزایش قیمت خودروهای تولیدی کردند.
به قول آقای شیرفرهاد در سریال شبهای برره " ای از خودش افعال معکوس در و کنه"
علی برکت الله
هریک از شرکتهای خودرو ساز به اندازه سه تا شرکت خودرو سازتو کشورهای پیشرفته که خودروی استاندارد می سازن کارمند دارن که برای دادن حقوق به اونا باید قیمت خودرو رو گرون کنند .
در رابطه با خودرو خودشونو زدن به کری و لالی نفهمی
دولت عملا هیچ کنترلی بر قیمت ها نداره
برخی کارخانه ها فروش محدود دارند چون میدانند قراره اتفاقی بیفته
حتی حاضر نیستند نقدا جنس بفروشند !!!!!!!!
بزودی انفجار قیمت ها را خواهید دید

مسئولان خدوم و بزرگوار و مهربان و دانا و ........ خسته نباشید
خدا قوت
افزایش قیمت خودرو شامل ثبت نامی‌های پارسال می‌شود؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چاه ویل طمع خودروسازان ایرانی که یک ملت را به اسارت خود درآورده اند با 184 میلیون که هیچ اگر همین امروز 284 میلیون هم بفروشند باز برایشان کم است ! اگر فقط یکسال اجازه ورود خودروهای نو خارجی تا سقف 7000 دلار را آزاد کنند پس از یکسال خواهیم دید که ایران خودرو و سایپا 206 را با منت زیر 100 میلیون تومان میفروشند !
جدا باند مافیای خودرو بایستی ریشه در دولت و نهادهای دولتی داشته باشد که قیمت ها با سرعت نور روند صعودی طی می کنند
والا اگر دولتها راست می گویند درهای کشور را بر روی خودروهای خارجی باز کنید تعرفه هم بگیریید بعد تماش کنید کسی دنا و پلاس؟؟!!
سوار می شود
فقط بدبخت مرد هستند، که باید با حقوق مصوب 4 ملیونی که آخر سال قرار هست ده درصد افزایش پیدا کنه باید تو این مملکت زندگی کنند.
الحق که اقتصاد علم هست و مسئولین...... .
اولین بار تو زندگیم با واژه مترتب برخوردم.اخر هم اگر افزایش قیمت مشمول پیش فروشهای قبلی نمیشه مسوول اجراش کیه.حتما ایران خودرو و سایپا .اونا هم میگن چشم.فقط تاسف و تاسف از این همه ظلم و قانونشکنی و حامیان ظالمان
نماینده ها می گن دغدغه مردم شده نون و پنیره و تخم مرغ ،اونوقت درسته قیمت خودرو ها هر سه ماه با تورم بره بالا؟ ولی حقوق ها ثابت بمونه؟ این چه عدالتیه؟اخدایا منو از بین ببره راحت بشم از این مملکت مستضعفین
پول میلیونی در حد نرخ جهانی میدیم به خودروساز اما اشغال سوار میشیم
نتیجه سالها مدیریت اسلامی و شعار زدگی
آقای عبدالعطبمی کیه؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی