بازدید 13777
نگاهی به آخرین آمار واکسیناسیون تفکیکی در استان‌های مختلف

تداوم پیشتازی «گیلان» در واکسیناسیون کرونا و قعرنشینی «قم» و دو استان دیگر!

نکته قابل تامل، تداوم قعرنشینی استان‌های سیستان و بلوچستان، قم و همچنین کردستان در واکسن گریزی در کشورمان است که استان پرجمعیت خوزستان هم در مسیر پیوستن به آن‌ها قرار گرفته است. وضعیت نامناسبی که باید با تدابیری ویژه و البته در اسرع وقت با آن مقابله کرد، اما دست کم تا این لحظه خبری از اتخاذ آن در دست نیست!
کد خبر: ۱۰۸۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵ 10 November 2021
تابناک اجتماعی
جدیدترین آمار تفکیکی واکسیناسیون در استان‌های کشورمان، از تداوم پیشتازی «گیلان» در تزریق دوز اول و دوز دوم واکسن در کشورمان حکایت دارد، در حالی که وضعیت در سه استانی که قعرنشین آمار‌ها بودند، به روال سابق مانده است!

به گزارش «تابناک»، بر اساس آمار تفکیکی واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در استان‌های کشورمان، تا پیش از ظهر امروز، بالغ بر ۹۵ میلیون و ۴۱۶ هزار دوز انواع واکسن تزریق شده که از این میزان، نزدیک به ۵۵ میلیون دوز اول بوده و افزون بر ۴۰ میلیون دوز دوم. اعدادی که نشان از تزریق دوز اول واکسن افزون بر ۸۱ درصد جامعه هدف واکسیناسیون در کشورمان و همچنین تکمیل واکسیناسیون نزدیک به ۶۰ درصدی در کشورمان دارد. این در حالی است که کمتر از نیم درصد افراد دوز بوستر یا سوم را دریافت کرده‌اند.
 
سبقت چشمگیر «گیلان» در واکسیناسیون کرونا از همه استانهای کشور و تداوم قعرنشینی «قم»، «سیستان و بلوچستان» و «کردستان»!

بدین ترتیب مشخص می‌شود که روند قابل قبول واکسیناسیون در کشورمان ادامه دارد؛ هرچند تزریق دوز اول به شدت کند شده تا جایی که بر اساس اطلاعیه امروز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، در شبانه روز منتهی به ظهر امروز تنها کمتر از ۸۰ هزار تن دوز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند؛ عددی که باید امیدوار باشیم در روز‌های آتی رشد کند تا پوشش واکسیناسیون در کشورمان گسترده‌تر شود.

اما هرچه روند واکسیناسیون قابل توجه و خرسند کننده است، نیم نگاهی به آمار‌های منتشر شده کافی است تا نگرانی‌هایی خودنمایی کند؛ از جمله جاماندن چند استان کشورمان از میانگین واکسیناسیون در کشور که در راس آن‌ها استان «قم» قرار دارد. استانی که برخی هنوز تصور می‌کنند می‌شد با قرنطینه آن در شروع شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ در کشورمان، مانع از اپیدمی بیماری در کشورمان شد!
 
 آمار تفکیکی واکسیناسیون در استان‌های مختلف - برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید
آمار تفکیکی واکسیناسیون در استان‌های مختلف - برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید
 
البته این تصور با قرارگیری سراسر کره خاکی در وضعیت پاندمیک رنگ باخت و مردود گشت، اما قرار گرفتن استان قم در قعر جدول تزریق دوز اول واکسن در استان‌های کشورمان، چیزی نیست که بتوان ساده از کنارش گذشت، به ویژه آنکه این استان در شاهراه ارتباطی بسیاری از استان‌های کشورمان قرار دارد، اما تنها ۶۵ درصد واجدین شرایط دریافت واکسن در این خطه دوز اول را دریافت کرده اند.

این در حالی است که بر اساس آمار‌های اعلام شده، استان گیلان با تزریق دوز اول واکسن به ۸۹ درصد واجدین شرایط، صدرنشین جدول واکسیناسیون در استان‌های کشورمان است و به دنبال آن هجده استان با تزریق دوز اول واکسن بالغ بر ۸۰ درصد جامعه هدف واکسیناسیون شان، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
 
سبقت چشمگیر «گیلان» در واکسیناسیون کرونا از همه استانهای کشور و تداوم قعرنشینی «قم»، «سیستان و بلوچستان» و «کردستان»!

این در حالی است که اگر ملاک بررسی هایمان «تکمیل واکسیناسیون» یعنی دریافت هر دو دوز واکسن باشد، باز هم گیلان با ۷۰ درصد، در صدر جدول قرار می‌گیرد و ۱۶ استان دیگر با درصد تکمیل واکسیناسیون بالای ۶۰ درصد، در رتبه‌های بعدی قرار خواهند گرفت و در انتهای جدول، باز نام استان قم به چشم می‌خورد؛ با این یادآوری که سیستان و بلوچستان با تنها ۳۷ درصد، رقابت با قم را در واکسن گریزی ربوده است!

نکته قابل تامل در این میان، تداوم قعرنشینی این دو استان و همچنین استان کردستان در واکسن گریزی در کشورمان است که استان پرجمعیت خوزستان هم در مسیر پیوستن به آن‌ها قرار گرفته است؛ وضعیت نامناسبی که باید با تدابیری ویژه و البته در اسرع وقت با آن مقابله کرد، ولی دست کم تا این لحظه خبری از اتخاذ آن در دست نیست!
سبقت چشمگیر «گیلان» در واکسیناسیون کرونا از همه استانهای کشور و تداوم قعرنشینی «قم»، «سیستان و بلوچستان» و «کردستان»!
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
قم که وضعیتش زرده و مشکلی ندارن تو برو اون استانهایی رو بچسب که نزدیک ۹۰ درصد واکسن زدن و وضع خوبی ندارن مثل سمنان و یزد و آذربایجان ها و ... که فعلا بیشترین فوتی و ابتلا رو دارن و بیشترین واکسن، البته هستن استان های که واکسن هم زدن و فوتی بیشتری دارن مثل کردستان یا استانی که واکسن کم زده و فوتی کمی داره مثل سیستان.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
بچه بیا پائین سرمون درد گرفت
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
ما ساکن قم هستیم. وضعیت ها دائما در حال تغییر هستند. زرد بودن الان دلیل بر ثابت بودن این وضعیت نیست. آمار رنگ بندی بر اساس مقدار ابتلا است نه مقدار فوتی ها با آمدن موج بعدی متاسفانه تلفات در این استان بیشتر میشه. باید تا قبل از آمدن موج بعدی، فکر جدی برای استان قم کرد
همون اول کل ایران رو آلوده کردن، بعد هم رفتن ضریح رو لیسیدن، هنوز هم توو جهل دارن دست و پا میزنن.
الان وقتش است که دولت رییسی یک کم جگر داشته باشد و قوانین سختگیرانه و بسیار سختگیرانه ای به ای آنها که واکسن نمیزنند وضع کند
از قم بیش از این انتظار نمی رود!!!
پاسخ ها
جاوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
ما هم از تو انتظار درک اغراض سیاسی این آمارهارو نداریم
یکی نقد علی را قانع کنه شاید درصد قم بره بالا
نتیجه اینکه هر چی استانها مذهبی تر و محرومترند با علم روز هم بیگانته تر می باشند.
خیلی هم خوب ! یه تصفیه ژنتیکی تو کشور لازمه .
یکی از دلایل اصلی کاهش آمار واکسن های تزریقی دوز اول ، انحصار واکسیناسیون با واکسن چینی سینوفارم است!!! اگر تنوع واکسن باشه در سبد واکسن، نه این مشکل پیش میاد و نه خرید و فروش کارت واکسن جعلی
ووهان ماهان سوهان بیچارمون کردن
تعداد متخصصین همه علوم در قم زیاد است و آنها مردم را به نزدن واکسن تشویق و ترغیب می کنند
باید این استان ها رو که واکسن نمی زنن قرنطینه کرد و تحت فشار گذاشت تا مردمش مشارکت کنن
خود گوی و خود خنده عجب مرد هنرمندی، متاسفم برای مسئول سایتی که توهین مخاطبان به مردم شریف قم رو تایید میکنه ولی جواب مخاطبان رو تایید نمیکنه؟
تابناک این حجم از توهین توی کامنت ها در مورد مردم فهیم قم که حاضر به تن دادن به واکسن آزمایشی نشدن برات دلنشینه؟
از دست اندرکاران تابناک درخواست می کنم که انواع واکسن های موجود در بازار ایران رو بررسی کنه و نقاط منفی و مثبت هر کدوم رو به طور کامل شرح بده تا مردم برای انتخاب واکسن درست تمصمی بگیرن. مثلا کسی که ایمنی بدنش پایینه یا آریتمی قلبی داره کدوم واکسن ارجحیت داره. یا اینکه توی کدوم واکسن ویروس کاملا مرده هست و توی کدوم واکسن ویروس زنده یا قوی تر.
آمار مرگ و میر کرونا در قم صفر شده
تفکر لطفاً
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر