بازدید 12399

ایران آماده رسیدن به نتیجه مشخص در مذاکرات

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اعلام زمان آغاز مذاکرات برجام، گفت: اگر عقلانیتی در تصمیم گیری طرف اروپایی باشد، ایران آمادگی دارد که در مذاکرات به نتیجه مشخص با طرف غربی برسد.
کد خبر: ۱۰۸۶۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴ 10 November 2021



جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص مذاکرات برجام، گفت: در دور اول مذاکرات که منجر به امضای برجام شد، با دو مساله مواجه شدیم؛ نخست مشکل خروج آمریکا از توافق و عدم اجرای تعهدات بود و دیگر اینکه علی رغم عمل ایران به تمام تعهدات برجام، طرف آمریکایی و اروپایی در بحث رفع تحریم‌ها و برداشتن موانع مالی به تعهدات خود عمل نکردند. این دو نگرانی را ما در آینده مذاکرات هم داریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: طرف‌های غربی نخست باید تحریم‌هایی که به دلیل پرونده اتمی علیه ایران تحمیل شده را لغو کنند به خصوص تحریم‌هایی که بعد از امضای برجام، مجددا علیه جمهوری اسلامی اعمال شده است. تضامینی همچنین باید داده شود که غربی‌ها و آمریکا به تعهداتی که در مذاکرات پیش رو داده می‌شود، پایبند بمانند.

وی با بیان اینکه ما در بحث راستی آزمایی نیاز به تضامین طرف غربی داریم، تصریح کرد: آنها هم متقابلا از ما خواسته‌هایی در قالب بازگشت به فعالیت‌های هسته‌ای زمان اجرای برجام دارند که ایران اعلام آمادگی کرده و گفته که حاضر به بازگشت به تعهدات برجامی است به شرط آنکه تحریم‌ها لغو شود و ما لغو تحریم ها را راستی آزمایی کنیم.

رحیمی جهان آبادی معتقد است: اگر عقلانیتی در تصمیم گیری طرف اروپایی باشد، ایران آمادگی دارد که در مذاکرات به نتیجه مشخص با طرف غربی برسد. آنچه که در رفتار اروپایی‌ها نشان داده می‌شود، مهم نیست ما باید ببینیم در خلال مذاکرات اروپایی‌ها و آمریکا حاضر به پذیرش چه تعهداتی هستند و بر اساس چه مکانیسمی آماده راستی آزمایی لغو تحریم‌ها و دادن تضمین ماندن در قرارداد هستند تا بتوانیم این بحران را حل کنیم./

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر