بازدید 5212

لیتوانی در مرز خود با بلاروس حالت فوق العاده اعلام کرد

همزمان با بالا گرفتن تنش ها بین ویلنیوس و مینسک بر سر بحران پناهجویان، پارلمان لیتوانی در مرزهای این کشور با بلاروس، اعلام حالت اضطراری کرد.
کد خبر: ۱۰۸۶۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳ 10 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از تاس، پارلمان لیتوانی به دلیل مسئله بحران پناهجویان، در مناطق مرزی خود با بلاروس از بامداد امروز چهارشنبه، اعلام حالت اضطراری کرد.

وضعیت اضطراری مذکور در مناطقی در ۵ کیلومتری مرز این کشور با بلاروس و در کمپ های مهاجران غیرقانونی آسیایی و آفریقایی که موفق به عبور از خاک بلاروس به لیتوانی شده اند، برای مدت یک ماه اعلام شده است.

همه مردم به جز ساکنان محلی، تنها در صورت داشتن گذرنامه های مخصوص می توانند وارد این مناطق شوند. هر گونه تجمع عمومی ممنوع است. مهاجران غیرقانونی که در کمپ های مهاجران اقامت دارند، مجاز به استفاده از تلفن همراه و اینترنت برای هدفی جز درخواست از مقامات رسمی، نخواهند بود.

بیش از ۴ هزار مهاجر غیرقانونی از آسیا و آفریقا از ابتدای سال ۲۰۲۱ در مرز لیتوانی و بلاروس بازداشت شده اند. این تعداد ۵۰ برابر بیشتر از کل تعداد این مهاجران در سال ۲۰۲۰ است. ویلنیوس معتقد است که مینسک پشت بحران مهاجرت مذکور است و آن را «اقدامی ترکیبی» علیه لیتوانی برای حمایت از مخالفان بلاروس، می نامد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل