بازدید 3971

اروپا خواستار توقف شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری

اتحادیه اروپا بار دیگر خواستار توقف شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری فلسطین شد.
کد خبر: ۱۰۸۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰ 09 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، اتحادیه اروپا بار دیگر خواستار توقف شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری فلسطین شد.

این درخواست اتحادیه اروپا از سوی نماینده این اتحادیه در شورای امنیت مطرح شده و در این ارتباط این مقام اروپایی گفت: «از اسرائیل می‌خواهیم طرح‌های ساخت واحدهای شهرک‌سازی جدید را متوقف کند و همچنین معرفی ۶ سازمان فلسطینی توسط اسرائیل به عنوان گروه‌های تروریستی مایه نگرانی شدید است.»

درخواست اتحادیه اروپا در حالی مطرح شده که منابع رژیم صهیونیستی از تلاش این رژیم برای ساخت ۱۳۵۵ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری خبر داده‌اند.

چند روز قبل هم یک مرکز حقوقی در اراضی اشغالی اعلام کرده بود که کار ساخت یک شهرک در شهر الخلیل توسط پیمانکاران و ارتش رژیم صهیونیستی در حال پیگیری است.

بر اساس این گزارش، شهرک مذکور نخستین شهرک اشغالگران در شهر الخلیل طی ۲۰ سال اخیر است.

طبق این اعلام، شهرک مذکور از ۳۱ واحد مسکونی تشکیل شده و کار ساخت آن در ایستگاه قدیمی اتوبوس‌های الخلیل که پیشتر از دولت اردن به اجاره گرفته شده بود، در حال پیگیری است.

بر اساس گزارش این سازمان حقوقی، کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ریاست نفتالی بنت در موضوع مناقشه با فلسطین تمرکز خود را بر توسعه شهرک‌ها و انضمام بیشتر مناطق کرانه باختری به اراضی اشغالی گذاشته است.

گفتنی است که الخلیل بزرگترین شهر کرانه باختری است. توسعه شهرک‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین در سایه بی توجهی جامعه بین الملل صورت می‌گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان