بازدید 11099
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

ترور نافرجام مصطفی الکاظمی در کانون توجه کاربران/ تهاتر برنج پاکستانی با نفت ایرانی، بحث داغ فضای مجازی/ آیا قیمت خودرو کاهش می‌یابد؛ سوال کاربران در گوگل/ یونیک فاینانس چیست و چرا ترند شد؟

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی، چون «مصطفی الکاظمی»، «آیا قیمت خودرو و کاهش می‌یابد؟»، «یونیک فاینانس»، «تهاتر برنج با نفت»، «ربیع الثانی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۸۶۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 08 November 2021

ترور نافرجام مصطفی الکاظمی در کانون توجه کاربران/ تهاتر برنج پاکستانی با نفت ایرانی بحث داغ فضای مجازی/ آیا قیمت خودرو کاهش می یابد؛ سئوالی کاربران در گوگل/ یونیک فاینانس چیست و چرا ترند شد؟

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند.  در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی، چون «مصطفی الکاظمی»، «آیا قیمت خودرو و کاهش می‌یابد؟»، «یونیک فاینانس»، «تهاتر برنج با نفت»، «ربیع الثانی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

مصطفی الکاظمی

مصطفی الکاظمی متولد ۱۹۶۷ در بغداد و نخست‌وزیر عراق است که از هفتم ماه می ۲۰۲۰ کار خود را در این جایگاه آغاز کرد.

در مورد مصطفی الکاظمی در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

 او سرپرست پیشین سرویس اطلاعات ملی عراق بود که در ژوئن سال ۲۰۱۶ و با تلاش‌های اطلاعاتی برای پشتیبانی از امنیت داخلی عراق و دستیابی به دستورکار سیاست خارجی در این جایگاه حضور داشت.

اخیراً و در روزهای اخیر اقدامی برای ترور وی در شهر بغداد و در محل سکونت او رخ داد که مورد توجه رسانه های جهان قرار گرفت و در ایران نیز بازتاب قابل توجهی داشت.

همین مساله او را به یکی از ترندهای داغ میان کاربران فارسی زبان گوگل تبدیل کرد.

توضیح اینکه در ساعات اولیه ۷ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۶ آبان ۱۴۰۰)، یک پهپاد انفجاری محل سکونت مصطفی الکاظمی در منطقه سبز بغداد را آماج گرفت، ولی او جان سالم به در برد.

در همین رابطه، یکی از پرسش های اصلی در گوگل پیرامون شیعه و یا سنی بودن الکاظمی مطرح شد که در پاسخ به آن باید گفت الکاظمی اهل تشیع است، اما غالب فعالیت های اجرایی و سیاسی او غرب گرایانه است.

بیشتر بخوانید

آیا قیمت خودرو کاهش می‌یابد؟

با روی کار آمدن دولت جدید و برنامه های جدیدی که وزارت صمت برای رونق بخشیدن به بازار خودرو در پیش گرفته است، گمانه های جدی مبنی بر احتمال کاهش قیمت خودرو در فضای رسانه ای و بازار خودرو شنیده می شود.

جدیدترین قیمت خودروهای داخلی و خارجی؛ ۲۶ شهریور - تابناک | TABNAK

در همین رابطه سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت ابتدای ماه جاری با بیان اینکه قیمت خودرو به تدریج تا پایان سال کاهش خواهد یافت، گفت: قیمت‌های کنونی بازار خودرو غیر منطقی است و باید کاهش یابد.

وی همچنین افزود: تا پایان سال بیش از ۱۰۰ هزار خودرو بیش از برنامه طراحی شده، تولید خواهد شد و تولید در سال آینده ۱.۶ میلیون دستگاه خواهد شد و دیگر قرعه کشی نخواهیم داشت.

با توجه به اظهارات وزیر و برنامه در پیش، به نظر می رسد، روند منطقی قیمت خودرو در بازار در بدترین شرایط به سمت ثبات میل داشته باشد. با این همه و بر اساس تجربه نباید روی این وعده و وعیدها حساب چندانی باز کرد.

بیشتر بخوانید

یونیک فاینانس

یونیک فاینانس یک شبکه سازمان یافته کلاهبرداری  بود که اخیراً و به همت سربازان گمنام امام زمان (عج) مهره های اصلی این سازمان بازداشت و شبکه منهدم شده است. حالا و پس از انهدام این شبکه کلاهبرداری نام و نشان آن در گوگل و میان فارسی زبانان ترند شده است.

بر اساس اطلاعیه‌ای که در همین باره وزارت اطلاعات منتشر کرد، آمده است: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، بیش از ۱۵۰ تن از سرشبکه‌ها و سرکرده‎های اصلی شرکت هرمی یونیک فاینانس (unique finance) در ۱۹ استان کشور، شناسایی شد و با هماهنگی مرجع قضایی مورد ضربه قرار گرفت.

ترور نافرجام مصطفی الکاظمی در کانون توجه کاربران/ تهاتر برنج پاکستانی با نفت ایرانی بحث داغ فضای مجازی/ آیا قیمت خودرو کاهش می یابد؛ سئوالی کاربران در گوگل/ یونیک فاینانس چیست و چرا ترند شد؟

مؤسسین و مدیران این شرکت که از ایرانیان مقیم در کشورهای همسایه می‎باشند، با معرفی واهی این مجموعه به عنوان یک شرکت بین‎المللی و فعال در خرید و فروش سهام شرکت‎های معتبر در بورس‎های خارجی، با استفاده از روشهای اغواگرایانه و ادعای پرداخت سودهای نامتعارف و دلاری، اقدام به شبکه سازی هرمی، ارائه توکن دیجیتال به نامUNQT  و کلاهبرداری از تعداد زیادی از شهروندان در سراسر کشور نموده‎اند.

 با اقدامات صورت گرفته، ضمن جلوگیری از خروج حجم بالایی ارز از کشور، سایر اعضای فعال این شبکه هرمی تحت رصد اطلاعاتی قرار گرفته و پرونده قضایی مؤسسین و گردانندگان این شرکت هرمی، در دادگاه‌های ویژه رسیدگی به اخلال‎گران در نظام اقتصادی کشور، در دست رسیدگی و صدور حکم می ‎باشد.

وزارت اطلاعات با عنایت به شرایط کنونی اقتصادی و شکل گیری کلاهبرداری‌های هرمی نوظهور، به ویژه در حوزه ارز‌های دیجیتال، ضمن هشدار نسبت به عوارض پرخسارت سرمایه‌گذاری در این قبیل طرح ها، آماده دریافت گزارش‌های مردمی از طریق ستاد خبری ۱۱۳ است.

بیشتر بخوانید

تهاتر برنج با نفت

افزایش قیمت برنج در ایران و مشکل کمبود برنج ایرانی در بازار، حالا برخی کشورهای همسایه مثل پاکستان را به این فکر انداخته تا از فرصت ایجاد شده بهره برده و به دنبال یک تجارت مطلوب برای خودشان باشند؛ برنامه ای که به تازگی از سوی پاکستانی ها در دستور کار قرار گرفته و در همین رابطه، آنها پیشنهاد تهاتر برنج با نفت را به مسئولان مربوطه در ایران داده اند.

حالا این اتفاق و درخواست در کانون توجه کاربران در شبکه های اجتماعی قرار گرفته و به یک بحث داغ در فضای مجازی تبدیل شده است.

جزئیات طرح جدید مجلسی‌ها برای واردات خودرو از طریق ایرانیان مقیم خارج/ پیشنهاد تهاتر برنج پاکستان با نفت ایران/ هشدار معاون فنی گمرک: هزاران تن برنج وارداتی در معرض نابودی/ آغاز خرید برق از مردم در این کشور

در همین رابطه به تازگی خبر رسیده که مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی ایران اظهار کرد که پاکستان دارای برنج و ایران دارای نفت و پتروشیمی است که می‌توانیم این کالاها را با هم تهاتر کنیم.

در این دیدار، عبدالرزاق داود مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه گذاری (سرپرست وزارتخانه بازرگانی پاکستان) با سید جواد ساداتی نژاد- وزیر کشاورزی کشورمان اظهار کرد: در حال حاضر روابط تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان هیچ مناسبتی با پیشینه روابط این دو کشور ندارد و امیدواریم بتوانیم این شرایط را تغییر دهیم.

وی افزود: این منطقه نیازمند یک اتصال و ارتباط بین کشورهای ایران، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، قزاقستان و تاجیکستان است و در این اتصال منطقه ای، ایران و پاکستان مهمترین کشور ها هستند، بدون ایران این ارتباط به ظرفیت نهایی نخواهد رسید. داود ادامه داد: هرگونه بهبود همکاری تجاری و اقتصادی با ایران بسیار مهم است و حجم تجارت این دو کشور به خصوص در حوزه کشاورزی باید گسترش یابد.

وی با اشاره به ظرفیت تهاتر در دو کشور عنوان کرد: پاکستان دارای برنج و ایران دارای نفت و پتروشیمی است که می توانیم این کالاها را با هم تهاتر کنیم.

 مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه گذاری عنوان کرد: ما به شرایط تحریمی ایران واقفیم و به دنبال یک ساز و کار برای ایجاد ارتباط موثر و مفید با برادرمان ایران هستیم، به همین دلیل پیشنهاد تهاتر را مطرح می کنیم.

بیشتر بخوانید

ربیع الثانی

با آغاز ماه ربیع الثانی که در واقع چهارمین ماه قمری است، حالا نام این ماه و نیز اعمال مستحبی آن نیز به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شده است.

اعمال روز اول این ماه به شرح زیر است: خواندن دعای: «اللهم أنت إله کل شئ، وخالق کل شئ ومالک کل شئ ورب کل شئ، أسألک بالعروة الوثقى، والغایة والمنتهى، وبما خالفت به بین الأنوار والظلمات، والجنة والنار، والدنیا والاخرة، وبأعظم أسمائک فی اللوح المحفوظ، وأتم أسمائک فی التوارة نبلا و أزهر أسمائک فی الزبور عزا، وأجل أسمائک فی الانجیل قدرا، وأرفع أسمائک فی القرآن ذکرا، وأعظم أسمائک فی الکتب المنزلة وأفضلها، وأسر أسمائک فی نفسک، الذی لیس کمثله شئ وأسألک بعزتک وقدرتک وبالعرش العظیم وما حمل، وبالکرسی الکریم.»

ترور نافرجام مصطفی الکاظمی در کانون توجه کاربران/ تهاتر برنج پاکستانی با نفت ایرانی بحث داغ فضای مجازی/ آیا قیمت خودرو کاهش می یابد؛ سئوالی کاربران در گوگل/ یونیک فاینانس چیست و چرا ترند شد؟

همچنین در این ماه مناسبت های زیر وجود دارد:

۱ ربیع‌الثانی ۱۱۴ق. شهادت امام باقر(ع) (به قولی)

۴ ربیع‌الثانی ۱۷۳ق. ولادت عبدالعظیم حسنی

‌ ۶ ربیع‌الثانی ۱۲۵ق. درگذشت هشام بن عبدالملک، دهمین خلیفه اموی، در ۵۵ سالگی و در منطقه رُصافَه و به حکومت رسیدن ولید بن یزید بن عبدالملک، یازدهمین خلیفه اموی.

۸ ربیع‌الثانی ۲۳۲ق. ولادت امام حسن عسکری(ع)

 ۱۰ ربیع‌الثانی ۲۰۱ق. درگذشت حضرت معصومه(س)

 ۲۲ ربیع‌الثانی ۲۹۶ق. درگذشت موسی مبرقع فرزند امام جواد(ع)

 ۲۸ ربیع‌الثانی ۱۳۹۰ق. درگذشت علامه امینی (۱۲ تیر ۱۳۴۹ش)

بیشتر بخوانید

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱
مردم ایران در خرید مایحتاج اولیه زندگی و نان سفره ها مانده اند و به تنها چیزی که فکر نمیکنند حوادث عراق و یمن و سوریه و ...... است

ترور کیلو چنده ؟؟؟
بزار بزنن تو سر و کله هم
به ما چه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
یکی از دلایل گرانی اخیر دلار وجود ناامنی در همسایگان
ما هست چرا که اقتصاد رو تحت تاثیر قرار میده قیمت دلار در هرات و ترکیه افزایش یافت و این دلیلی بود بر افزایش قیمت در ایران، امنیت در کشور خودمون و دوستانمان از الزامات امنیت اقتصادی هست
به این می گویند اقتدار " تهاتر برنج پاکستانی با نفت ایران" !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
اقتدار برنجی
تهاتر برنج و نفت خیلی هم خوبه... لااقل گیر مردم خودمون میاد
برادر من زندگی مردم ایران در حال نابودی ترخدا یکم بداد مردم خودمان برسیم
من هرروز اجبار رامیخوندم
الان هرروز قیمت مرغ وبرنج وچک میکنم نه به سوریه نه عراق ونه حتی همسایه بغلی هم که یک بچه بی سرپرست داره فکر نمی کنم
آقاي وزير صمت ، 100 هزار كه سهله براي حفظ ارزش پول سالي 2 ميليون خودرو هم بديد بازار قيمت پايين نمياد مگر با مذاكره برجام و حل مشكل fatf و اميدواري مردم به كاهش سطح تنش هاي جهاني و رونق اقتصادي كشور . شما آمار متقاضيان ثبت نام را ببينيد كه در يك روز چند ميليون نفر ثبت نام ميكنند و چه پولي دست مردمه كه هر سمت بره ويران ميكنه . آخه كجاي دنيا پرايد را 170 ميليون ميفروشن . 170 ميليون حقوق چند ماه يك كارگر كارخونه است .
قدرت اول منطقه نفت می دهد و بجای واردات کالای سرمایه ای، مواد اولیه و تکنولوژی روز دنیا..... برنج وارد می کند!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
اینطوری بگی سایبری های حقوق بگیرمیریزن اینجاسرت میشی منافق آلبانی نشین!
۵۰ درصد مردم به خودکشی فکر میکنن ،افسوس ،وقتی ۴۰ سال داشته باشی ،و نتونی ازدواج کنی ،وقتی حقوق سال قبلت با کسر بیمه به ۳ میلیون هم نمی رسید اونم کجا تو سازمان جهاد دانشگاهی با ۱۴ سال سابقه ،خیلی واقعا تلخه ،
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی