بازدید 59093

واکنش رئیسی به انتقادات از انتصاب فامیلی

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم مبارزه با فساد را با قوت و جدیت پیگیری خواهد کرد، اظهار داشت: مردم شاید فقر و تنگدستی و سختی‌های معیشتی را تحمل کنند، اما فساد را نمی‌پذیرند.
کد خبر: ۱۰۸۵۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱ 03 November 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح چهارشنبه در جلسه هیأت دولت با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد به نوعی شرط ضمن رأی مردم به این دولت بوده است، گفت: حتماً باید نسبت به احتمال بروز فساد حساس باشیم و به هیچ وجه از مبارزه با مصادیق آن غفلت نکنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه بسترها و زمینه‌های فساد کم و بیش در همه دستگاه ها وجود دارد، افزود: یکی از زمینه‌های بروز فساد، موضوع بکارگیری نیروی انسانی است، لذا در جذب نیرو باید صرفاً بر کارآمدی و صلاحیت‌های قانونی و شرعی تمرکز کرد و به همکاران خودمان نیز تأکید کنیم که از بکارگیری افراد به صرف آشنایی و رفاقت و بدون توجه به شایستگی‌ها خودداری کنند.

رئیسی خطاب به اعضای هیئت دولت تأکید کرد: باید به شدت مراقبت و صیانت نمود تا در زیرمجموعه شما هیچ فسادی رخ ندهد.

رئیس جمهور تصریح کرد: در جاهایی که فضاسازی نسبت به انتصابات رخ می‌دهد، اگر این فضاسازی‌ها صحیح نیست، از عملکرد خودتان دفاع کنید، اما توجه داشته باشید که شایسته‌سالاری در دولت سیزدهم صرفاً یک شعار نیست، بلکه بستر و مبنای کار است و اگر انتقادات به یک عملکرد یا انتصاب شما صحیح است، باید سریعاً اصلاح کنید.

 

رئیسی با تأکید بر ضرورت اخذ نظر دستگاه‌های نظارتی مختلف پیش از بکارگیری افراد، خاطر نشان کرد: مبارزه با فساد و توجه به شایسته‌سالاری از اصول اساسی دولت در عمل است. اما آنجا که کار خود را درست انجام داده‌ایم نباید تحت تأثیر فضاسازی‌ها قرار بگیریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر فسادی در مجموعه دولت محرز شد اول مسئولان با فرد خاطی برخورد کنند و سپس او را برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی نمایند، گفت: بنده هیچ خط قرمزی ندارم؛ نه دفترم، نه معاونینم و نه وزرا هیچ کدام خط قرمزی برای بنده نیستند.

رئیسی اضافه کرد: بنده تلاش کردم همکارانم را از میان افراد پاکدست و ضد فساد انتخاب کنم. پاکدستی افراد دور این میز را تا کنون احراز کرده‌ام و در ادامه کار نیز باید نظارت و مراقبت لازم را به عمل آوریم.

رئیس جمهور تاکید کرد: در دولت سیزدهم برای اولین بار در انتصابات سطوح عالی علاوه بر استعلام از مراجع اطلاعاتی، از مراجع نظارتی دیگر مثل سازمان بازرسی و دیوان محاسبات نیز استعلام افراد اخذ می‌شود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح جمع‌آوری و اقدامات حمایتی از متکدیان، گفت: دولت موظف است مانع از سوء استفاده از کودکان و وارد آمدن آسیب‌های روحی و اخلاقی به آنان در کارهایی نظیر تکدی‌گری شود. لذا از شهرداری‌ها برای سامان دادن به این وضعیت حمایت می‌کنیم.

رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر ضرورت پیگیری اجرای مصوبات سفرهای استانی، گفت: نتایج و ثمرات سفرهای استانی در اجرای مصوبات این سفرها آشکار می‌شود و ضرورت دارد که اجرای این مصوبات به طور جدی پیگیری شود.

رئیسی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های کارخانه کاغذ مازندران، اضافه کرد: با توجه به مشکلاتی که در زمینه تأمین کاغذ در کشور وجود دارد و از سوی دیگر توانمندی‌های کشور در زمینه تولید کاغذ باید هر چه سریع‌تر نیازهای کارخانه کاغذ مازندران و کارخانه دیگری که در استان فارس قرار دارد، تامین شود تا مشکلات موجود در بازار کاغذ برطرف گردد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری اینکه بنده همواره بر ضرورت نشست و گفتگو با اقتصاددانان از جمله کارشناسان اقتصادی که حتی از نظرات مخالف با دولت دارند، تأکید داشته‌ام، اظهار داشت: برگزاری نشست‌های مشورتی با صاحب‌نظران اقتصادی و اخذ نظرات و انتقادات آنان اقدام مبارکی است که می‌تواند تصمیمات و اقدامات دولت را پخته‌تر کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴۲
قبلا وزیر شعار داشتیم الان شده رئیس شعار
به نظر من همه ی مدیران در ارکان دولت ، نهاد دولتی و نیمه دولتی نیاز به یک پوست اندازی کامل داره . در جای جای دولت بی برو برگرد فساد عمیقارخنه کرده
تا حالا که همه از بر و بچ امام صادق و سپاه و اقوام گرامی بودن ...
مگه قحط الرجال هست؟؟؟؟
اصلا چرا باید مدیران و مسئولین بستگانشون رو استخدام کنن یا به هم پاس بدن و بستگان همدیگه رو استخدام کنن؟؟
اگه بستگانشون اعم از پسر و دختر و عروس و داماد و خواهرزاده و برادر زاده افراد قوی و کارکشته و باتجربه هستن چرا تا الان در جایی استخدام نشدن دوما اگه نخبه هم باشن و بدشانس باشن که تاحالا در جایی استخدام نشدن تو مملکت از اونها نخبه تر و بدشانس تر هم داریم پس بهتره که افراد غیر فامیل و غیر آشنا استخدام بشن
برای فامیل و آشنا هم همون بس که یک مقام دولتی و حکومتی آشنا و فامیلشون هست.
متل همیشه مقاله شما هیچ ربطی به عنوان آن ندارد.
استفاده از استاد دانشگاههای اقصتادی خیلی خوب است حتی مخالف دولت باشد اما درچهارچوب قانون باشد برای دلسوزی مردم باشد نه از روی عناد که منجر به ضرر کشور تمام نشود دلسوزان ایران برای پیشرفت کشور به دولت کمک باید بکنند نگویند ما کمک به حساب رئیسی نوشته شود این نوع نگاه خوب نیست
فقر زائیده فساد رانت و دزدی می باشد هر جا فقر باشد حتما در طرف دیگر فساد خود نمائی می کند .
فعلا که معلوم است دولت فامیلی است
پاسخ ها
ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
فامیلی نظامی
آقای رئیسی جسارتا اونایی که به جنابعالی رأی دادند،اقلیتی از اقلیت جامعه هستند،بازهم به خاطر صراحت کلامم از شما و دوستدارانتان ،عذرخواهی میکنم.
پاسخ ها
عوام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
کلا نظام ما بر پایه اعتماد به افراد بنا شد نه علمشون برای همین باید جاها عوض بشه و معتمدین برنو عالمین بیان جاشون البته آقای رئیسی توان اینکارو داره برعکس قبلیا چون الان هرچی نگاه میکنی میبینی دائم مشاغل دولتی بین ۵۰۰ نفر چرخیده که هیچکاریم نکردن
دو صد گفته چو نیم کردار نیست
ایشون خودشون هنوز با ما راحت نیستن شفاف سازی نکردن که دختر خاله همسر شون رئیس دانشکده پزشکی تهران منصوب کردن
ریسی در مناظره میگفت بنده فامیل خودرا سرکار نمیاورم. چیشد، همه مسولان تا پشت میز ریاست میشینند هرچی گفتن از حافظه ذهنشان پاک میشه
ازماست برماست
دانشگاه امام صادق!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
اهل شهر مشهد
آقای رئیس جمهور راجع به همه چیز گفت الی انتصابات فامیلی در دولت !
از استاندارانی که انتخاب کردید معلومه چقدر با فساد مبارزه می کنید کل مسئولان یا وابسته فامیلی هستند یا دانشگاه خاص یا سپاه و دریغ از یک فرد با تحصیلات عالیه درست و به دور از رانت و پارتی
جناب آقای رئیسی یه فکر بکن ببین در این مدت چه کاری برای مردم کردید تورم لحظه به لحظه. ظلم هر ثانیه.
من که از رای دادن به شما پشیمانم.
کامران خان دانشجو مسوال انتصابات وزارت علوم فرهاد را مجدد بر تربیت مدرس حاکم کرد
از دوماد آقای زاکانی چه خبر؟ منتظر دوماد آقای رییسی هم هستیمااااا
فساد را قبول نمی کنیم..فقر و تنگی معیشت را هم قبول نمی کنیم. جناب رییس جمهور
اقای رییسی گفتیم تو میای همه چی درست میشه..همه چی گرونتر شدو شما ومعاونت و دولتت هیچکاری نمیکنید. حال مردم خرابه از گرونی وفقر وبیکاری با حرف وشعارچیزی درست نمیشه وگرنه صدرحمت به روحانی ک سخنران بهتری بود ازشما درتوجیه گرانی ها..مشخص شد هردولت وجناحی بیاد در رفع فقر وگرانی وبیکاری کاری ازدستش برنمیاد.
از مسئولین دولت فعلی تقاضا دارم در عزل و نصب مدیران که با سرعت بی نظیری در حال انجام است، از روی جنازه ی مدیران قبلی رد نشوید. اگر احساس می کنید جرمی مرتکب شده اند اول آنها را به مراجع قضایی معرفی کنید اگر ناکارآمدی، فساد، ضدانقلاب (در مقابل انقلابی) و ... ثابت شد بعدا اعلام فرمایید.
در صورتی نظرات در این سایت انتشار می یابد که بگوییم همه چی عالیه ، گل و بلبله ، آسمان آبی . دریا آبی . ملت شاد شاد . کشور آباد آباد . ارزانی بیداد می کند . مسولین دلسوزانه خدمت می کنند و ...
ممنون از سید محرومان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
فعلا که از سید محرومان چیزی جز تورم و شعار ندیدیم
ما راژ اول هم می‌دانستیم هر روز بدتر از دیروز
شرط وجدان اینست که صبرکنیم تا سرزمین سوخته ای که این دولت تحویل گرفته به مرورآبادشود
خوب آقای دکتر کلانتری رییس سابق سازمان محیط زیست دوست خودش را به معاونت انتخاب کرد و سپس که انتقادات زیاد شد او را به مدیر کلی محیط زیست فارس فرستاد سوال این است چرا معاون دکتر کلانتری باید مدیر کل محیط زیست فارس باشد؟
آقای رئیسی شعار بسه فساد و گرانی در ایران اسلامی بیداد میکنه چشم وگوش بسته فقط و فقط شعار میدی به غیر از این هم کاری ازت بر نمیاد بخوای کاری بکنی هم نمی‌ذارن خود مردم قدرت رئیس جمهور ها رو تو ایران اسلامی به عینه میبینن ....
دروغ سیزده بود. شاید هم دوربین مخفی
با سلام صرف حرف از مبارزه با فساد شرایط کشور و اوضاع اقتصادی را خوب نمی کند متاسفانه انتصابات در بدنه دولت و بخصوص شرکت های بزرگ نشانی از مبارزه با فساد ندارد طرف دیروز مدیرعامل بود و نجومی بگیر علارغم حمایت دولت قبل حذف شد و در این دولت مشاور مدیرعامل جدید شده !!!!! از در برند بیرون از پنجره مزاند تو !
تو استان ما کهگیلویه و بویر احمد که کلا فامیل بازیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
مملکت فامیل بازی هست
برای این مردم هرکاری بکنی بازم غرمیزنن...باکدوم منطق میگین اگه بامسوولین نسبت فامیلی داره نباید شغل خوب دولتی داشته باشه،،برادرم وزیرباشه مگه خرج زندگی منو میده؟؟چطورکسی که پزشک هست اگه بچه اش پزشک بشه باعث افتخاره اما پس همسایه رییس جمهور براساس مدرک تحصیلی یه شغل دولتی نباید داشته باشه چون همسایه اش رییس جمهورها وهمین افتخار براش کافیه...چراعادت کردین بی منطق باشین تاکی کینه توزی ونفاق
سالی که نیکوست از این سخنان و انتصابها پیداست فاتحه
به ما ربطی نداره هر کس انتصاب میشه
ما فقط ارزانی میخواخیم قیمتهای سال ۹۶ با درآمد اکثریت نسبتا نردیک هست
فقط و فقط از دولت کاهش قبمت دلار و کالاها و خدمات را میخواهند
بابا بی لنصافهای کشور منفجر خواهد شد
تابناک خجالت بکش. لااقل شرف داشته باش دو تا هم موافق منتشر کن
من که رای ندام چون همه شون از یک قماشند
باسلام وادب واحتژام.
دوستان عزیز اگرحرفوانتقادی ازدولت هست یازشخص
یاست جمهوری لطفا حرفای ناشایست علیه مسئول دولت
یلبی احترامی وتوهین نشود. باآرزو موفقت روزافزون برای همهء دوستانی ک درانترنت وقت سآرمیکنند .متشکر
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی