بازدید 6040

بازداشت پنج تن از افراد وابسته به حزب القوات اللبنانیه

رسانه‌ها از صدور قرار بازداشت برای پنج تن دیگر از افراد وابسته به حزب «القوات اللبنانیه» به رهبری سمیر جعجع در ارتباط با حادثه تیراندازی اخیر در بیروت پایتخت لبنان خبر دادند که ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳ 01 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، شبکه خبری المنار دوشنبه شب اعلام کرد: قرار بازداشت برای پنج تن دیگر از افراد وابسته به حزب القوات اللبنانیه در پی حوادث منطقه الطیونه صادر شده است.

رسانه لبنانی جزئیات بیشتری در این باره منتشر نشده است.

بنا به اعلام رسانه‌ها در پی حادثه خونین بیروت تعداد زیادی بازداشت شدند که شماری از آنان وابسته به حزب مسیحی القوات البنانیه به سر کردگی سمیر جعجع هستند.

دادگاه رسیدگی به پرونده حمله اخیر به راهپیمایان معترض به قاضی تحقیقات پرونده انفجار بندر بیروت در منطقه «الطیونه» بیروت که در جریان آن هفت نفر از هواداران حزب الله و جبش امل کشته شدند، ۶۸ نفر را به قتل و تلاش برای قتل و تحریک درگیری‌های طایفه‌ای متهم کرده است.

مردم لبنان روز ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) در اعتراض به دستور قاضی تحقیقات پرونده انفجار تابستان ۱۳۹۹ بندر بیروت مبنی بر بازداشت تعدادی از وزیران و نمایندگان این کشور راهپیمایی و تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند، اما به یکباره در منطقه «الطیونه» با تیراندازی افراد ناشناس از بالای پشت بام‌ها مواجه شدند؛ اقدامی که موجب کشته شدن هفت نفر از هواداران حزب الله و جنبش امل و مجروح شدن ۶۰ نفر دیگر شد.

جنبش‌های حزب‌الله و امل به دنبال این جنایت در بیانیه‌ای رسمی اعلام کردند که عوامل حمله به مردم، گروهی وابسته به حزب «القوات اللبنانیه» به سرکردگی «سمیر جعجع» بوده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار