بازدید 22055
پیمانه اقتصادی

ریزش بورس تا چه زمانی ادامه دارد؟ / دلالان دلار بر سر دو راهی/ زمان واریز یارانه معیشتی اعلام شد/ بیش از ۶۳۲ هزار نفر برای خانه دار شدن ثبت نام کردند/ جدیدترین قیمت خودرو‌های داخلی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ حضور ۵۸ میلیون سهامدار در بورس، افزایش ۱۷۰ درصدی تورم کالا‌های وارداتی در سال ۹۹، تورم آمریکا رکورد سی ساله جدیدی زد، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی چه تغییری کرد؟ و روز آرام دلار در بازار جهانی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۸۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱ 31 October 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ حضور ۵۸ میلیون سهامدار در بورس، افزایش ۱۷۰ درصدی تورم کالا‌های وارداتی در سال ۹۹، تورم آمریکا رکورد سی ساله جدیدی زد، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی چه تغییری کرد؟ و روز آرام دلار در بازار جهانی را در بر دارد.

شاخص همچنان بر مدار قرمز

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار در اولین روز هفته، با کاهش ۱۸۲۲۶ واحدی معادل ۱.۳۱ درصد به یک میلیون و ۳۷۵ هزار و ۷۳۴ واحد رسید، امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر با افت حدود 24 هزار واحدی مواجه شده است.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۲ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۵۵۰ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱.۲ درصد معادل ۱۶۰ هزار و ۶۳۹ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۹۳۰ تومان رسیده است.

افت ارزش سهام عدالت در اولین روز هفته | ۶۰ درصد سهام قابل فروش چقدر شد؟

ریزش بورس تا چه زمانی ادامه دارد؟

سعید جعفری تحلیلگر بازار سرمایه، با تاکید بر اینکه بازار سرمایه با ابهامات زیادی مواجه است، اظهار کرد: مشکل اساسی که بازار با آن مواجه است، نرخ بالای سود بهره بدون ریسک یا همان نرخ اوراق است. نرخ بهره بین بانکی نسبت به تابستان سال جاری که شرایط بازار خوب شده بود، حداقل دو درصد افزایش یافته و این عامل مهمی است. رفتار دولت که در حال انتشار اوراق و اجرای سیاست های انقباضی و جمع آوری نقدینگی است، باعث شده در بازار سرمایه شاهد حضور پول های پارک شده نباشیم.

وی ادامه داد: همچنان هم با ابهام آینده مذاکرات مواجه هستیم و چشم انداز تورم شدید مانند دوره های قبل وجود ندارد. به همین دلیل، فعالین بازار نمی دانند نرخ ارز که عامل مهمی در وضعیت سودآوری شرکت هاست را چند در نظر بگیرند. از سوی دیگر، نگرانی درمورد اینکه دولت بخواهد در بودجه سال آینده چه تصمیمی برای حامل های انرژی بگیرد، وجود دارد و این نگرانی باعث شده است شرکت های انرژی به رغم اینکه ارزنده هستند مورد توجه نباشند.

ریزش بورس تا چه زمانی ادامه دارد؟ / دلالان دلار بر سر دو راهی/ زمان واریز یارانه ۲۰۵ هزار تومانی اعلام شد/ افزایش ۳۰ درصدی مصرف CNG بعد از حمله سایبری به سامانه سوخت/ جدیدترین قیمت خودرو‌های داخلی

این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به وضعیت بازارهای جهانی گفت: در آخر هفته قبل، قیمت برخی کالاها از جمله ذغال سنگ و متانول در بازار جهانی افت کرده است. قرار گرفتن این اتفاقات در کنار هم باعث شده است که فشار فروش در بازار زیاد باشد و از طرف دیگر هم تقاضایی نباشد. جعفری درمورد آینده بازار سرمایه در کوتاه مدت توضیح داد: برآورد من این است که فشار فروش با این شدت، نهایتا تا نیمه آبان باشد و هرچه به سمت اواخر آبان می‌رویم شرایط بازار بهتر شود و به مرور شاهد رشد در بازار در آذر و دی خواهیم بود. قیمت ها در بازار این روزها برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در بازار سهام را دارند جذاب است؛ این اتفاق و این قیمت ها شاید هر چند سال یک بار اتفاق افتد. به نقل از ایسنا؛ وی ادامه داد: البته باید به این نکته توجه کرد که اتفاقی که سال گذشته برای بازار سرمایه افتاد، اعتماد مردم را از بین برد. تبلیغات زیادی از سوی مسئولان برای سرمایه گذاری در این بازار صورت گرفت اما بازار از مرداد رها شد.

حضور 58 میلیون سهامدار در بورس

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به جلسه با رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در مورد اینکه گفته شده همه شرکت‌های بورسی ظرف دو ماه آینده، ملزم به واریز سود سهام خود از طریق سجام می‌شوند، گفت: این گونه نبود، بلکه رئیس کمیسیون اصل نود، دغدغه‌های خود مبنی بر واریز سود نقدی سهامداران را مطرح کرد و قرار شد با همکاری مجلس تلاش کنیم، ظرف یکی دو ماه آینده مشکلاتی که از نظر زیرساخت وجود دارد، برطرف کنیم. همچنین با شرکت‌های بزرگ ظرف این مدت به تفاهم برسیم که سود سهامداران خود ر متمرکز از طریق سجام واریز کنند. وی در مورد اینکه قانون تجارت مهلت واریز سود ظرف هشت ماه را در نظر گرفته و الزامی به روش واریز سود ندارد، گفت: قانون تجارت مهلت داده است و پیشنهاد زمان‌بندی سود شرکت‌ها که در مجامع تصویب می‌شود، در کدال اعلام می‌شود، اما اگر این واریز سود بخواهد منسجم باشد، الزام قانونی می‌خواهد، فعلاً سازمان بورس در قوانین خود به صورت اختیاری شرکت‌ها را تشویق کرده که به صورت متمرکز سود سهامداران را واریز کنند.
 
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد اینکه با توجه به پراکندگی سهامداران خود بخشی از سود‌ها رسوب می‌کند، گفت: عدد و رقم رسوب سود در حساب شرکت‌ها را نداریم و از قدیم هم این اتفاق می‌افتد، برخی از شرکت‌ها، سودی که به سهامداران می‌دادند، بخشی از سود در حساب شرکت‌ها می‌ماند که در گزارش حسابرسی هم اعلام می‌شد. توافق کلی با کمیسیون اصل ۹۰ انجام شد که زیر ساخت‌های فنی را فراهم کنیم و همه کد‌های معاملاتی در سجام ثبت‌نام کنند، اما اگر قرار باشد شرکت‌های بورسی را الزام کنیم که سود خود را از طریق سجام واریز کنند، یا باید مجلس طرحی تصویب کند یا اینکه قانونی از طرف بورس باشد و شرکت‌ها ملزم شوند. وی افزود: در حال حاضر ۵۸ میلیون کد سهامداری در بورس صادر شده که حدود ۳۵ میلیون تن در سجام ثبت‌نام کردند. /فارس
 

بیش از ۶۳۲ هزار نفر برای خانه دار شدن ثبت نام کردند

وزارت راه و شهرسازی با راه‌اندازی سامانه ثمن، یک ماه بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن به ثبت‌نام متقاضیان مسکن، اقدام کرد. متقاضیان واقعی می‌توانند با مراجعه به سایت saman.mrud.ir با داشتن چهار شرطِ تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. بانوان مجرد بالای ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند. طبق تازه‌ترین آماری که ارایه شده است ۶۳۲ هزار و ۲۰۰ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن که اجرای قانون جهش تولید مسکن نیز نامیده می‌شود، ثبت‌نام کرده اند. خاطرنشان می‌شود که ثبت‌نام تا ۲۸ آبان ادامه دارد.

افزایش ۱۷۰ درصدی تورم کالاهای وارداتی در سال ۹۹

تغییرات شاخص قیمت کالاهای وارداتی مبتنی بر داده­ های ریالی در سال ١٣٩٩ نسبت به سال قبل، ۴۷۵.۱ درصد است که در مقایسه با تورم سال ١٣٩٨، حدود ۱۷۰.۶ واحد درصد افزایش داشته است.

تورم آمریکا رکورد سی ساله جدیدی زد

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، طبق گزارش وزارت تجارت آمریکا تورم سالانه این در طول ماه سپتامبر علی‌رغم کاهش درآمد افراد، با بالاترین نرخ در ۳۰ سال اخیر رشد کرد. شاخص تورم مصرف‌کننده که دربرگیرنده قیمت انرژی و مواد غذایی است در ماه سپتامبر ۴.۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرد. این بالاترین نرخ تورم سالانه از ژانویه ۱۹۹۱ تا کنون است. شاخص مورد نظر فدرال‌رزرو، شاخص تورم اصلی، که دربرگیرنده قیمت‌های پرنوسان انرژی و مواد غذایی نیست، در این ماه ۰.۲ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت تا جهش سالانه خود را به ۳.۶ درصد برساند. این بالاترین نرخ تورم اصلی از می ۱۹۹۱ تا کنون است. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی داوجونز پیش‌بینی کرده بودند، شاخص تورم اصلی آمریکا د ماه سپتامبر به ۳.۶ درصد برسد؛ اما تداوم جهش تورم در این ماه در حالی اتفاق افتاد که درآمد افراد یک درصد سقوط کرد که این خیلی بیشتر از افت ۰.۴ درصدی بود که توسط کارشناسان شرکت‌کننده در نظرسنجی داوجونز پیش‌بینی شده بود. در ماه سپتامبر تورم بخش انرژی ۲۴.۹ درصد شد، در حالی که تورم قیمت مواد غذایی به ۴.۱ درصد رسید. تورم بخش خدمات ۶.۴ درصد شد، در حالی که تورم کالاها به ۵.۹ درصد رسید. تورم آمریکا در حالی در حال رشد است که رشد اقتصادی این کشور در حال کندتر شدن است. این شرایط سیاست‌گذاری پولی مناسب توسط بانک مرکزی آمریکا را دشوارتر کرده است.

روز آرام دلار در بازار جهانی

ارزش دلار نوسان‌های کمی را تجربه کرد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۵ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۴.۱۰۸ واحد بسته شد.

ریزش بورس تا چه زمانی ادامه دارد؟ / دلالان دلار بر سر دو راهی/ زمان واریز یارانه ۲۰۵ هزار تومانی اعلام شد/ افزایش ۳۰ درصدی مصرف CNG بعد از حمله سایبری به سامانه سوخت/ جدیدترین قیمت خودرو‌های داخلی

دلالان دلار بر سر دو راهی

در نخستین روز هفته، افزایشی‌های بازار دلار قدرت بیشتری داشتند. روز شنبه، اسکناس آمریکایی با رشد خریدها توانست از سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ بلند شود و به بالای محدوده ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومانی نفوذ کند. ساعت ۳ بعدازظهر دیروز، دلار در محدوده ۲۷ هزار و ۶۴۰ تومان مورد معامله قرار گرفت که ۱۰۰ تومان بالاتر از روز پنج‌شنبه بود. به نقل از دنیای اقتصاد؛ به گفته تحلیل‌گران فنی در صورتی که طی روزهای آینده، اسکناس آمریکایی بتواند به بالای خط ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان صعود کند، خریداران بیشتری وارد بازار خواهند شد. اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، احتمال برگشت دلار به سوی مرز ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان بالا خواهد بود.دلار در صورت از دست دادن حمایت ۲۷هزار و ۵۰۰ تومانی، دو حمایت ۲۷ هزار و ۱۰۰ و ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان را پیش‌روی خواهد داشت.

زمان واریز یارانه معیشتی اعلام شد

بنا بر اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، بیست و چهارمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ فردا (۱۰ آبان) به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. همانند دوره‌های قبل، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج‌نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند کرد.
ریزش بورس تا چه زمانی ادامه دارد؟ / دلالان دلار بر سر دو راهی/ زمان واریز یارانه ۲۰۵ هزار تومانی اعلام شد/ افزایش ۳۰ درصدی مصرف CNG بعد از حمله سایبری به سامانه سوخت/ جدیدترین قیمت خودرو‌های داخلی
 
همچنین، یازدهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوار‌هایی که این وام را دریافت کرده‌اند، این ماه کسر می‌شود.

افزایش ۳۰ درصدی مصرف CNG بعد از حمله سایبری به سامانه سوخت

محسن جوهری، عضو انجمن سی.ان.جی با بیان بعد از حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت، مصرف سی. ان. جی افزایش پیدا کرد، افزود: این افزایش مصرف به طور میانگین حدود ۳۰ درصد بوده، اما در برخی نقاط افزایش مصرف تا ۵۰ درصد نیز به ثبت رسیده است. وی ادامه داد: افزایش مصرف سی. ان. جی و تداوم فعالیت در این جایگاه‌ها باعث شد تا روند سوخت‌رسانی در کشور با مشکل کمتری مواجه باشد. جوهری به موضوع هوشمندسازی در جایگاه‌های سی. ان. جی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷ و به موجب مصوبه هیات وزیران هوشمندسازی جایگاه‌های سی. ان. جی در دستور کار قرار گرفت. این طرح که به منظور ایمن کردن خودروهای گازسوز مصوب شده بود، به مرور زوایای دیگری پیدا کرد که در صورت اجرایی شدن آن، این حمله سایبری می‌توانست برای جایگاه‌های سی. ان. جی نیز مشکل‌ساز شود. وی با بیان اینکه اگر سامانه‌ای مانند سامانه هوشمند سوخت برای عرضه سی. ان. جی کشور ایجاد شده بود، احتمال بروز مشکل برای عرضه سی. ان. جی نیز به وجود می‌آمد، افزود: این در حالی است که توزیع سی. ان. جی در کشور بدون اختلال ادامه داشت و مصرف این سوخت ۳۰ درصد بالا رفت. یک کارشناس صنعت سی. ان. جی ادامه داد: فرسوده بودن این سامانه، یکی از دلایل موفق‌ بودن حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت است؛ سامانه‌ای که در سال‌های گذشته رسیدگی کافی و لازم برای آن صورت نگرفته بود. /ایرنا

جدیدترین قیمت خودروهای داخلی

بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد، هم اکنون قیمت پژو ۲۰۶ صندوق دار با افزایش ۵ میلیون تومانی نسبت به یک ماه پیش به ۳۰۵ میلیون تومان و قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش ۷ میلیون تومانی به ۲۴۷ میلیون تومان رسیده است.
ریزش بورس تا چه زمانی ادامه دارد؟ / دلالان دلار بر سر دو راهی/ زمان واریز یارانه ۲۰۵ هزار تومانی اعلام شد/ افزایش ۳۰ درصدی مصرف CNG بعد از حمله سایبری به سامانه سوخت/ جدیدترین قیمت خودرو‌های داخلی
 
در همین حال، سمند LX با رشد یک میلیون تومانی به قیمت ۲۴۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ مدل جی ال ایکس با رشد قیمت ۴ میلیون تومانی معادل ۲۳۴ میلیون تومان، پژو پارس با رشد ۱۰ میلیون تومانی معادل ۲۸۵ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شوند. همچنین در بازار قیمت پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک با افزایش ۱۴ میلیون تومانی نسبت به یک ماه پیش معادل ۴۳۷ میلیون تومان معامله می‌شود. امروز در بازار قیمت تیبا با افزایش ۶ میلیون تومانی معادل ۱۴۸ میلیون تومان، تیبا ۲ با افزایش ۴ میلیون تومانی معادل ۱۶۰ میلیون تومان و کوییک دنده‌ای با رشد ۲ میلیون تومانی به قیمت ۱۷۰ میلیون تومان همراه شده است. در مورد قیمت پراید در بازار نیز باید به رشد ۲ میلیون تومانی قیمت این خودرو طی یک ماه اخیر و عرضه آن به قیمت ۱۳۹ میلیون تومان اشاره کنیم. همچنین در بازار قیمت سایپا ۱۱۱ با رشد ۲ میلیون تومانی به ۱۵۴ میلیون تومان رسیده است. قیمت سایپا ۱۳۲ مدل ۹۸ نیز ۳ میلیون تومان بالا رفته و به ۱۳۴ میلیون تومان رسیده است.
 

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی چه تغییری کرد؟

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۶۲۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۴۵ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.   

به روز رسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۱۷ بعد از ظهر به وقت شرقی)

 این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۶۱ هزار و ۶۱۰.۸۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۹۸ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۴۳۰۸.۱۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۱۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۳۰ درصد افزایش

 ۳- بایننس کوین

قیمت: ۵۲۳.۷۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۲۳ درصد افزایش

۴- کاردانو

قیمت: ۱.۹۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۲۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۶۷ درصد کاهش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۶- سولانا

قیمت: ۱۹۲.۵۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۳۷ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۱.۰۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۸۶ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۴۲.۹۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۹۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۱۰ درصد کاهش

۹ - شیبا 

قیمت: ۰.۰۰۰۰۶۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۱۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰۹.۱۹ درصد افزایش

۱۰- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۶۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۴۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۹۱ درصد افزایش

 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱
با اين موش وگربه بازي هاي دولت ملت به خاك سياه نشستند ملت سرمايه شان را در بورس به فنا دادند وهمانچنان منتظر ند تا فرجي بشود كه اين با اين اوصاف بعيد به نظر مي رسد
....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
جالبه ب نامه دولت ساخت 4 میلیون مسکنه اما فقط 600 هزار متقاضی وجود دارد، در واقع در کشور مشکل کمبود مسکن نداریم مشکی در توزیع مسکن و سوداگری از طریق خانه های خالی است.
ناشناس
| Canada |
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
به چه زبانی بگیم این بورس دیگه بورس بشو نیست
ناشناس
| Canada |
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
بورس بای بای
دولتها عامل اصلی خرابی بورس هستن باید جواب بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
کی بود سه روزه می خواست بورس رو درست کنه
کی با این شعار رای گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
از اول تاسیس بورس هدف خالی کردن جیب نردم عادی از سرمایه خرد و فرصت دادن به دولت و بانک ها و بازیگران بزرگ برای گرفتن وامهای نجومی بود.
بورس ایران مانند اقتصاد و ... با عدم شفافیت به محل جولان از ما بهتران است. ضعفا همیشه باید سیاهی لشکر باشند...
بورس چرا این گونه است؟
منفی ۳۰۰۰۰ تا الان
دولت دارد تامین مالی میکند از بورس طی دو روز گذشته؟؟؟؟
بی اعتمادی فعالین بورس به اقتصاد ضربه خواهد زد
امسال که بورس همه اش منفی بوده منتهی همه چیز هم گران شده که عده ای گرانی های پارسال را گردن بورس می انداختند الان چه ادعایی دارند؟؟؟
بورس را تعطیل کنید
تا وقتی نوسان گیری بودجه دولت را تامین میکند و قیمت ها دستوری است همین است
شاخص بورس زمانی که قرمز می شود زیان ما بیشتر می شود!وقتی که سبز است هم تغییر چندانی نمی کند!در مجموع علی الرغم اینکه شاخص نسبت به اوایل سال بیشتر شده است ولی زیان ما نیز نسبت به آن زمان یشتر گردیده!کلا دیگر بورس اعتباری ندارد!
این هم نتیجه کار آن ۱۸ تا اقتصاد دان که جناب ریسی بخط کردند
تا تکلیف بودجه سال آینده و مذاکرات برجام مشخص نشه وضعیت بورس به همین منوال خواهد بود.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
جوک نگو، مقصر روحانی و دولتشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
تکلیف مشخصه با این سیاست های که مسئولین ایران دارند به سرعت به ته دره داریم سقوط می کنیم..
آقا در مورد یارانه معیشتی اشتباه می نویسید نه آن 205 هزار تومان جدید است نه از این یارانه قسط وام کم میشه. بعدش هم به نقل از سازمان هدفمندی یارانه ها خبر اعلام می کنید
الان اگه دولت روحانی بود هزارتا چیز می گفتین
تا روزی که دولت اوراق در حد زیاد برای کسری بودجه بفروشد و دستش در جیب شرکت ها و سهامداران باشد و قیمت دستوری بدهد و.... سقوط بورس هم ادامه خواهد داشت!!!!!
خدایا ما رو از بین ببر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
شجاع باش و حقتو بگیر
ناشناس
| Canada |
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
خیلی وقته از بین رفتیم ولی هنوز گرمیم و حالیمون نیست
چرا رشد کنه پالایش رو داده مردم پولشو خورده و داره هر روزم از مردم نوسان میگیره و نمیزاره رشد کنه تا بتونه بیشتر نوسان بگیره و پول مردمو بخوره مسخرس واقعا مسخره
دولت به عناوین مختلف همچون افزایش مالیات و غیره، هزینه شرکتهای سهامی عام را برای تامین بودجه سنگین خودش افزایش میدهد بعد انتظار دارید این شرکتها به افزایش سوددهی برسند و سهام آنها در بورس رشد کند؟ این دولت هم مثل دولتهای قبل در حرف مدافع تولید است ولی در عمل به جز ادامه موانع سر راه تولید و خدمات شرکتهای خصوصی و سهامی عام کار دیگری نکرده است.
عادتشونه هر چیزی رو سقف شو میگن نه کف شو
طوری تیتر زده 205 که تعجب کردم ما را این همه خوشبختی
آخجون یارانه ها زیاد شدش نگو از شرمندگی مبلغ
زیادتر می زنند
خبرنگاری که تیتر زده بی خبره ازاینکه از یارانه احمدی نژادی قسط کم میشه
بنویسید صدقه
ننویسید یارانه
هر بسته لوبیا چیتی به حدود 70 ت رسید
خدایا دین مردم ما را خودت حفظ کن
ریزش بوزس ادامه دارد چون این دولت اینکاره نیست . انهایی که رگ گردنشان می زد بیرون که دولت قبل بورس را زمین زد کجا هستند. اقای وزیر اقتصاد اقای معاون اقتصادی اقای رییس بورس . موضوع این است که اصولگراها هرگز مدیر نبوده اند و نیستند ... مدیریت جایگاه پمپ بنزین بدرد اقتصاد کشور نمی خورد.
سازمان بورس و انفاکتوس
صدرحمت به حسن روحانی
بورس در کشوری مثبت میشه که اون کشور شاخص ها علم اقتصاد رو در حداقل ترین عدد داشته باشه نه کشوری که تمام شرکت های ارائه کننده سهام در گزارشات سالانه خود ضرر د هستن کشوری که دولت سوار بر اقتصاده و راضی به واگذاری به افراد متخصص یا واگزاری به شرکت های سرمایه گزار نیست همین میشه واگزاری به افراد دور و ور خودشون .......انتظار بورس انتظار احمقانه است . بعدش چه اصراری به واگزاری به شرکت های سرمایه گزاری داخلی دارید ؟ انها هم با رابطه شدن شرکت هلدینگ شدن. بیائید تمام مراکز اقتصادی رو مزایده بین المللی بزارید انها بیان مدیریت کنند .
خیلی ها مثل من سرمایه یک عمر زحمتشون را با توصیه بزرگان این مملکت به بورس آوردند و هر چه داشتند به فنا رفت. البته به هزنه های بودجه رفت.
این دولت هم‌در مورد بورس کاری نکرد بلکه از وقتی آمده است شاخص بورس مرتباًً در حال افت است که معنی آن تز دست دادن سرمایه مردم میباشد. فقط فرقی که کرده است دیگر صدایی از مجلس انقلابی در نمیاید. نتیجه اینکه اونهمه سر و صدای مجلس و هیاهوی در فضای مجازی نه برای مردم بلکه برای کوبیدن دولت قبل بوده است و بس و مردم هم که هیچ .
دلار رو به بالا / قیمت کالاها رو به بالا / قیمت خدمات رو به بالا/ قیمت مسکن رو به بالا / قیمت طلا و سکه رو به بالا / قیمت بورس به سمت پایین
روحانی چه بلایی سر اقتصاد آوردی؟ که مثل آبکش شده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی