بازدید 71001

توقف ۲ ساله عملیات بارورسازی ابرها در ایران

عملیات انجام بارورسازی ابرها در همه نقاط درگیر خشکسالی توسط مرکز بارورسازی ابرها در کشور انجام می‌شود اما طی دو سال گذشته به واسطه مشکلاتی که این مرکز داشته در هیچ نقطه‌ای از ایران اجرایی نشده است.
کد خبر: ۱۰۸۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶ 29 October 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، آن طور که «سروری» مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی، گفت: عملیات انجام بارورسازی ابرها در همه نقاط درگیر خشکسالی توسط مرکز بارورسازی ابرها در کشور انجام می‌شود و در یکی دو سال گذشته به واسطه مشکلاتی که این مرکز داشته در هیچ نقطه‌ای از ایران اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه پیگیری‌ها از سوی استان در حال انجام است و چنانچه این مرکز بخواهد عملیات بارور سازی ابرها را در دستور کار قرار دهد به طور حتم سهمی برای خراسان‌جنوبی هم دریافت خواهد شد.

وی اجرایی عملیات بارورسازی ابرها را شامل داده‌های خاص و تایم‌های مفید دانست که ابرها وارد کشور می‌شوند و اجرای این عملیات می تواند موفقیت‌آمیز باشد.

به گفته وی هنوز مشخص نیست امسال این اقدام انجام می‌شود یا نه، چرا که عملیات اجرایی بارورسازی ابرها توسط هواپیماهای خاص در کشور انجام می‌شود و در ایران ۲ فروند بیشتر از این نوع هواپیما وجود ندارد.

هنوز اقدامی انجام نشده است

«حسی خسروی‌اسفزار» نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی هم چندی پیش در بیرجند اعلام کرده بود؛ با وزارت نیرو در زمینه مکاتبه کرده اما هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است تا اطلاع‌رسانی کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۳۲
الان ابرهای خوبی آمده اگر این توانمندی در کشور هست این گوی و این میدان و اگر مواد اولیه اش باید از خارج بیاید که هیچ مثل چیزای دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
این توانمندی هم مثل تولید واکسن وابسته به بقیه کشورهاست. متخصصان توانمند داخلی فقط پول نفت رو هزینه سفرها برای عقد این گونه قرارداد ها میکنند.
حتما مسولان مربوط در نظر دارند ک اگر جنگنده های مدرن از روسیه خریداری کردند حتما یکی دو عدد هواپیما های پهن پیکر و بلند پرواز هم وارد کنند...چرا که هم برای باروری نیاز داریم و هم ....هرکولس ها دیگه توان کافی ندارند! در صورتی ک بحران ابی کنترل بشه ...خودش به اندازه ۹۹ جنگنده مدرن ایجاد امنیت پایدار میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
وزارت نیرو چه ربطی به جنگنده داره
اردکانیان باید اقدام کنه.
این هم بی تفاوتی مسولین که راحت نشسته فکری برای علاج خشکسالی ندارند جیب شان پر است چه دلسوزی برای مردم کشاورز داشته باشند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
دوستان دقت داشته باشید نبایست فقط یک روی سکه رو دید یادتون هست چه سیل های عظیمی داشتیم در بارور کردن ابرها باید احتیاط کرد
مگر موضوعی مهمتر از بی آبی هم در این کشور داریم که مسئولین مربوطه سرنوشت میلیون ها ایرانی را فقط تا انجام یک مکاتبه مسکوت نگه دارند اصلا معلوم هست سرنوشت ما مردم ایران دست چه افرادی باید رقم بخورد که تازه هیچ فردی هم جوابگو نخواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
بله مهمتر از خشکسالی رفتن زنان به ورزشگاه .برگزاری کنسرت.موتورسواری بانوان.
خشکسالی کجا بوده دلت خوشه.تمام شهرها رو سیل برده.مدیریت نیست
بااشتباهی که کردن باعث سیل تو کشور شدن و‌کلی به دولت و مردم ضرر زدن اومدن ابروشو درست کنن زدن چشمشو کور کردن حالا حکایت ایناست
لطفایه کار درست انجام بدین وگرنه بیخیال شین بهتره
آفرین به شما
واقعا تاسف آور است
دو فروند بیشتر نبوده
وقتی روحانی اعتقاد داره ابر به پایین نگاه میکند و می بارد
خوب معلومه بجای این نوع هواپیماها میره ایرباس میاره،
چقدر پول از کیسه مردم رفت؟ هموون نماز بارون کم خرج تره
در سرزمینی که خشکسالی و عدم بارش نزولات اسمانی بیداد میکند باید حتما بارور سازی ابرها انجام پذیرد تا حداقل اندکی از بار مشکلات کم ابی و مشکلات کشاورزان کاسته شود و حد اقل با جاری شدن اسمان ها وضلییت جوی کشور تفاوت کرده و از فشار و الودگی نا بهنجار کاسته شود
این همه ادعا !؟ اونوقت ۲ تا هواپیما برای بارورسازی ابرها!؟؟؟
سلام خشکسالی غمه،غوز بالای غوز،کاش با استفاده از ظرفیت های موجود کم ورفع بشه
وایسادن ببینم مردم کی صداشون در میاد بعدا کاسه چه کنم چه کنم بگیرن دستشون
۰۰۰۰۰
با وجود خشکسالی وحشتناک کشور و حیاتی بودن کمبود آب و بحران کم آبی باید سیاست اصلی نظام صرف هزینه برای تامین آب با باروری ابرها درکل کشور باشه و بصورت فوریت انجام بشه چون باعث معطل بزرگی درکشورمیشه
تو را خدا دست دست نکنید و با جدیت موضوع را پیگیری کنید و در تمام استان های کشور که دچار خشکسالی هستند بارور کردن ابرها را انجام دهید. داریم به نیمه پاییز می رسیم و ابرها دارند میاند برسید به داد کشاورزان. با بارور کردن ابرها.
خدا رحمت کنه حاج قاسم سلیمانی را اون خدا بیامرز باعث بارور سازی ابرها و پیگیر این امر بود و در کار دخالت داشت.
منکه باور نمیکنم ،این دروغارو، اگر بارندگی خوب باشه میگن ما ابرارو بارور کردیم در غیر اینصورت میگن ما بارور نکردیم بارون نبارید،طبق گفته کارشناسان بارور کردن ابر مثل این میمونه که از یه خروس بخواهیم تخم بذاره.
واقعا دولت روحانی چرا انقدر با مردم ایران دشمنی کرده .‌باید به تمام کارهایی که کرده رسیدگی شود .
خجالت اوره واقعا کشور ما با این همه ثروت نمیشه چند تا از این هواپیماها بگیرین
به نظر من روحانی باید محاکمه بشد باید پاسخگو این همه گرفتاری برای مردم درست شده باشد
اینها همه حرفه باران امدن‌ دست خدا هست .
فقط ادعا داریم علم و عمل صفر
سلام
این خشکسالی ما را که زمین گیر کرد
زندگی ما را فلج کرد
منتظر زلزله های مربوط به باروری ابرها باشید.
مسئولین ما دو روز جلوترشون را نمی بینند چه برسه که بخواهند یه پروژه آینده دار مثل بارورسازی ابرها را به انجام برسانند .
من بیسواد در این حوزه هستم و نظری ندارم ولی یاد گرفته ام که در هر موردی اظهار نظر نکنم این کشور به حد کافی استاد و کارشناس در هر حوزه ای دارد.
تو خیابون راه میری مردم دارند با آب آشامیدنی ماشین میشورند، برگها رو با آب از جولو خونشون جارو میکنند و تمام در و دیوار خونه هاشونو با آبآشامیدنی میشورند.

40% مصرف آب تهران طبق گزارش دولت قبلی ( دو سال قبل) فقط مربوط به منطقه یک و دو تهران است
سلبریتیها برق سه فاز استفاده میکنند و برای یک خانواده بالای صد میلیون یارانه میگیرند
بعد ادای صرفه جویی هم در می اورند
نه عزیزم
این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست
این دفعه تو میمیری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی