بازدید 3386

کاهش ادامه‌دار نرخ بیکاری در آلمان

نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد اروپا به کمترین سطح ۱۸ ماه اخیر رسید.
کد خبر: ۱۰۸۴۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵ 29 October 2021

کاهش ادامه‌دار نرخ بیکاری در آلمان

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، تا پایان ماه سپتامبر متوسط نرخ بیکاری در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به ۳.۴ درصد رسید که در مقایسه با ماه قبل ۰.۲ درصد کمتر شده است تا بدین ترتیب پایین ترین نرخ بیکاری آلمان در ۱۸ ماه اخیر به ثبت برسد.

طی این مدت شمار افراد بیکار آلمانی با ۱.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر رسیده و جمعیت شاغلان نیز در آلمان در این ماه با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۴۴ میلیون و ۳۶۰ هزار نفر رسیده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شمار بیکاران آلمانی ۱.۴ درصد کمتر و شمار افراد شاغل ۰.۸ درصد بیشتر شده است.

نرخ بیکاری جوانان که بیانگر بیکاری جمعیت زیر ۲۵ سال است نیز با ۰.۹ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۶.۶ درصد رسیده است. از زمان اتحاد آلمان شرقی و غربی نرخ بیکاری در این کشور عموماً کاهشی بوده است. نخستین آمار بازار کار پس از اتحاد دو آلمان در سال ۱۹۹۰ منتشر و نرخ بیکاری این کشور ۴.۹ درصد اعلام شد.

متوسط نرخ بیکاری در آلمان طی بازه زمانی ۱۹۴۹ تا ۲۰۲۱ معادل ۵.۶۱ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به آوریل ۱۹۵۰با ۱۱.۵ درصد و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به مارس ۱۹۹۶ با ۰.۴ درصد بوده است.

دتلف شیله، مدیر دفتر کار آلمان گفت: در کوتاه مدت بازار کار تحت پیامدهای ناشی از کرونا باقی خواهد ماند اما انتظار ما این است که به تدریج شرایط بهتر شود. از موج اول همه گیری زخم هایی بر پیکر بازار کار مانده است که باعث می شود کار برای کارفرمایان دشوار شود و تقاضا برای نیروی کار جدید کمتر شود اما اطمینان داریم که بنیان های نیرومند اقتصاد آلمان اجازه نخواهد داد شرایط به مرحله سقوط آزاد برسد.  

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر