بازدید 4611

زنجان با دمای ۳ درجه زیرصفر سردترین مرکز استان شد

سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: زنجان با ۳- درجه سانتیگراد به عنوان سردترین مرکز استان کشور به ثبت رسید.
کد خبر: ۱۰۸۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹ 28 October 2021

به گزارش «تابناک»، سونا صرفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه و چورزق در شهرستان طارم با دمای ۱۹+ درجه سانتگراد بالای صفر به ترتیب کمترین و بیشترین دما را در سطح این استان داشتند.

وی با بیان اینکه دمای فعلی شهر زنجان ۱ درجه سانتیگراد زیر صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۱ درجه کاهش یافته است، اظهار داشت: امروز آسمان زنجان صاف تا قسمتی ابری و گاهی با وزش باد همراه خواهد بود و روز جمعه نیز از حوالی بعدازظهر یا اوایل شب بارش ها آغاز می شود و وزش باد نسبتا شدید را نیز خواهیم داشت.

صرفی افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته از سوی کارشناسان هواشناسی، بارش ها طی روزهای شنبه و یکشنبه نیز استمرار خواهد یافت اما به نسبت روز جمعه بارندگی کمتری را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بارش ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر می تواند به شکل برف باشد که لازم است از ترددهای غیرضرور در مناطق کوهستانی و سردسیر پرهیز شود، اظهار داشت: پیش بینی می شود کاهش دید افقی در این مناطق را نیز داشته باشیم.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار