بازدید 3172
۱

زنجان به عنوان سردترین مرکز استان کشور ثبت شد

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طی شبانه روز گذشته زنجان با دمای هوای پنج درجه زیر صفر به عنوان سردترین مرکز استان کشور ثبت شد.
کد خبر: ۱۲۰۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵ 22 November 2023

به گزارش «تابناک»، حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از صبح فردا دمای هوا به طور نسبی در مناطق مختلف استان افزایش خواهد یافت،‌ افزود:‌ دمای صبحگاهی همچنان سرد خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی روز گذشته سرعت وزش باد در استان قابل ملاحظه بود به طوریکه به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید،‌ اظهار داشت:‌ طی روزهای آینده شرایط جوی نسبتا پایداری در استان حاکم خواهد شد.

سلطانی یادآور شد:‌ آسمان مناطق مختلف استان طی روزهای آینده به طور عمده صاف تا قسمتی ابری پیش بینی شده است و روز پنجشنبه هفته جاری نیز پوشش ابرها افزایش خواهد یافت.

وی دمای فعلی شهر زنجان را پنج درجه زیر صفر بیان کرد و گفت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت هفت درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان منفی پنج و هفت درجه، ابهر سه و ۱۰ درجه، خرمدره یک و ۹ درجه، آببر هفت و ۲۰ درجه، سلطانیه منفی ۲ و هفت درجه، قیدار منفی سه و ۶ درجه و ماهنشان ۶ و ۱۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
زنجان هم هوای خوبی داره هم مردم خوب و شاد و دوست داشتنی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست