بازدید 11543
۹
در گفت‌وگو با تابناک مطرح شد

بازگشت هلدینگ طبیعت به چرخه تولید با عزم ملی مسئولان/ هنوز علت آتش سوزی و خسارت مشخص نیست

هم اکنون ۲ هزار و ۹۴۲ تن در این شرکت بیمه هستند و با اضافه شدن افراد روزمزد، تعدادشان به بیش از ۳ هزار تن می‌رسد. این میزان اشتغالزایی به غیر از سرمایه گذاری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که هلدینگ طبیعت به عنوان سهامدار این بخش بوده و این فروشگاه‌ها به نوعی به ما وابسته هستند. در مجموع نزدیک ۷ هزار تن در این هلدینگ مشغول به کار هستند.
کد خبر: ۱۰۸۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷ 26 October 2021

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره هلدینگ طبیعت، با اشاره به اینکه مجموعه هلدینگ طبیعت مجموعه بسیار بزرگ و گسترده‌ای است، گفت: تلاشمان بر این است که با اتکا به خودمان، دوباره این کارخانه را راه بیندازیم؛ اما برای اینکه فعالیت کارخانه مختل نشود، نیاز به حمایت‌های همه جانبه مسئولان داریم تا به اشتغال جوانان خدشه‌ای وارد نشود.

محمد مختاریانی، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره هلدینگ طبیعت، در گفتگو با خبرنگار «تابناک» با اشاره به اینکه این هلدینگ با هدف تأمین و توزیع کالا‌های اساسی مصرفی خانوار در سراسر کشور خدماتی را ارئه می‌دهد، اظهار کرد: هم اکنون هلدینگ طبیعت به عنوان یکی از بازیگران اصلی بازار است که توانسته محصولات متنوع و با کیفیت دیگری نظیر برنج، روغن، چای، رب گوجه فرنگی و تن ماهی را به بازار عرضه کند.

وی با اشاره به اینکه این هلدینگ در حوزه روغن بیش از ۱۰ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: هلدینگ طبیعت در حوزه تن ماهی و رب بیشتر میزان تولید و در حوزه چای سهم قابل توجهی را در کشور به خود تخصیص داده است.

مختاریانی افزود: همچنین این هلدینگ در برنج ایرانی بسته بندی شده، نقش قابل توجهی در کشور دارد. همچنین ۳۵ درصد برنج وارداتی کشور توسط این هلدینگ انجام می‌شود.

وی ادامه داد: براساس برنامه از پیش تعیین شده، قرار است ظرف یک ماه آینده خط تولید انواع کنسروجات در کارخانه طبیعت دو، واقع در شهر ساوه افتتاح شود.

رئیس هیات مدیره هلدینگ طبیعت گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۹۴۲ تن در این شرکت بیمه هستند و با اضافه شدن افراد روزمزد، تعدادشان به بیش از ۳ هزار تن می‌رسد. این میزان اشتغالزایی به غیر از سرمایه گذاری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که هلدینگ طبیعت به عنوان سهامدار این بخش بوده و این فروشگاه‌ها به نوعی به ما وابسته هستند. در مجموع نزدیک ۷ هزار تن در این هلدینگ مشغول به کار هستند.

مختاریانی گفت: حدود ۲۰ میلیارد تومان در ماه گذشته به کارکنان پرداخت شده است و با وجودی که هزار نیرو‌ی شاغل در کارخانه‌ای بودند که منجر به آتش سوزی شده است، حقوق آن‌ها را چند روز زودتر از موعد مقرر پرداخت کردیم و از آن‌ها خواستیم سر کار خود حاضر شوند و تلاش کردیم که وظایف خودمان را به نحو احسن انجام دهیم.

مدیرعامل هلدینگ طبیعت، افزود: از آنجا که مجموعه هلدینگ طبیعت، مجموعه بسیار بزرگ و گسترده است، ما تلاش می‌کنیم با اتکا به خودمان دوباره این کارخانه را راه بیندازیم تا فعالیت کارخانه مختل نشود؛ بنابراین برای راه‌اندازی مجدد آن نیاز به حمایت‌های همه جانبه مسئولان داریم تا به اشتغال جوانان خدشه وارد نشود.

وی با تأکید بر اینکه هلدینگ طبیعت نقش کلیدی در امنیت غذایی کشور دارد، اظهار کرد: تقریبا ۷۰ درصد کارخانه طبیعت یک در آتش سوزی دچار خسارت کامل شد. برآورد رسمی در خصوص میزان خسارت از این آتش سوزی در دست نیست. هم اکنون توسط کارشناسان در حال بررسی است تا مشخص شود، چه میزان بار از بین رفته و چند درصد تاسیسات و ماشین آلات آسیب دیدند؛ اما رقم خسارت رقم قابل توجهی است.

مختاریانی همچنین افزود: هنوز علت آتش سوزی کارخانه طبیعت مشخص نشده است. هم اکنون علت حادثه توسط کارشناسان هلدینگ، مسئولان بیمه و نهاد‌های امنیتی در دست بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از وقوع آتش سوزی مسئولان استانی از این کارخانه بازدید کردند و حتی در این خصوص جلسه‌ای نیز تشکیل شد. کمابیش تماس‌هایی نیز از سوی مسئولان کشوری داشتیم. متاسفانه بُعد آتش سوزی خیلی وسیع بود؛ بنابراین، باید یک عزم ملی از سوی مسئولان جهت حمایت از این هلدینگ صورت گیرد تا بتوانیم کارخانه را دوباره با تامین تجهیزات راه اندازی کنیم.

وی گفت: انتظار داریم که مسئولان کمک کنند تا کالا و مواد اولیه مورد نیاز را از گمرک خارج کنیم، چون این کالا‌ها چندین ماه است، در گمرک مانده است؛ برای نمونه، مواد اولیه روغن و برنج وارداتی که طبق قوانین وارد کشور شده، همچنان در گمرک است.

مختاریانی خاطرنشان کرد: انتظار داریم با حمایت مسئولان و تسهیل قوانین و مقررات بتوانیم به چرخه تولید بازگردیم تا برند طبیعت دچار رکود نشود و همچنان با قدرت هر چه بیشتر به فعالیت خود در بازار ادامه دهد. همچنین بیمه باید در این زمینه کمک کند تا با پیش پرداخت‌ها بتوانیم ماشین آلات و مواد اولیه را سفارش دهیم.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹
کارخانه پدر(میهن)مهر سال گذشته دچار اتش سوزی شد و کارخانه پسر(طبیعت)مهر امسال.باید دید چه کسانی از این ضرر و زیان خوشحال میشوند.
سلام فکر کنم بجای تامین امنیت کارخانه اکثر پرسنل درگیر با با تغییر قیمت ثانیه ایی بودنند و توجه به حفاظت کارخانه نداشتند . حالا اون تغییرات قیمت را بروند از جیب ملت بگیرند جالبه از دولت هم در خواست کمک دارند بز کفایتی از طرف شما بود ه خساراتش را ملت بدهند ملت دارند زیر اون تغییر قیمت له می شوند دیگر این را اضاف نکنید
یکی از هنرهای این هلدینگ بنا به گفته بازاریان خرید برنج بازار و عامل افزایش قیمت برنج ایرانی در بازار امسال می باشد،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
واقعا
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
چه کارخانه ای؟ کارخانه گونی پر کنی برنج
چه کارخانه ای ؟ کارخانه حلب کنی روغن وارداتی .
یارو دلاله. نهایت کارخانه بسته بندی است.
امنیت غذایی کشور . .
هلدینگ میهن و زیر مجموعه عظیم آن طبق آمار منتشره شده سال گذشته نزدیک به یک میلیارد یورو جهت واردات کالاهای اساسی ارز 4000 هزار تومانی دریافت کرده اند اگر درآمد کل کشور در این شرایط سخت 20میلیارد یورو باشد 1 میلیارد آن نصیب این مجموعه شده و کالاهایی که اثری از این حمایت شگفت انگیز در آن ها نیست
با اتکا به خودمان؟! حداقل محض سیاست هم شده اسم خدا رو هم میاوردی.
یا کار رقیبان شون است یا می خوان از بیمه پول کلان بگیرند و نو سازی کنند کارخانه رو یا واقعا آتش سوزی رخ داده که در ان صورت اصول ایمنی رو در کارخانه هاشون رعایت نمی کنند.
این دومین خسارت آتش سوزی عمده در کارخانه های زیر مجموعه میهن طی یکسال گذشته است که ابهامات اساسی دارد .
معمولا مجموعه های رانتی چون از حمایت صاحبان قدرت برخوردارند برای رسیدن به اهداف شخصی شان به هر ابزاری متوسل می شوند و اولین دفاعشان در برابر انتقادات قایم شدن پشت کارگران و توسل به اشتغال زایی و خودکفایی و حمایت از تولید کننده و از این قبیل شعارهاست .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر