بازدید 5178
۱

چین چگونه همه‌گیری کرونا را مهار می‌کند؟

حدود ۷۶ درصد (۷۵.۶) یا ۱.۰۶ میلیارد از ۱.۴۱۲ میلیارد نفر جمعیت مردم چین تا ۲۳ اکتبر دوز کامل واکسن را دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۸۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 26 October 2021

کشور چین طی همه‌گیری، خانه‌نشینی، قرنطینه و آزمایش اجباری را مطرح کرد و از این طریق موارد عفونت را تا حد زیادی کاهش داد و موفق به مهار ویروس کرونا شده است اما مصمم است هرگونه شیوع پراکنده را به ویژه در آستانه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ فوریه کنترل کند. مقامات بهداشتی چین با توجه به روند افزایشی شیوع بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ اظهار کردند: همه مناطق باید نظارت خود را افزایش داده و سفرها را نیز کنترل کنند.

می فنگ، سخنگوی کمیسیون ملی بهداشت گفت: خطر فزاینده‌ای وجود دارد که شیوع بیماری کووید- ۱۹ با موارد فصلی و با توجه به نوع دلتا که بسیار قابل انتقال است، گسترش بیشتری خواهد داشت. مقامات، برگزاری سفرها در مناطقی که بیشتر در معرض خطر ویروس هستند را ممنوع و برخی از خدمات مسافرتی این مناطق نیز تعلیق شدند.

نتایج محققان تا روز شنبه گذشته نشان داده است که مجموع ۲میلیارد و ۲۴۵ دوز واکسن کووید- ۱۹ تزریق شده است.

محققان اظهار کردند: آنتی‌بادی افرادی که واکسن سینوواک و سینوفارم دریافت کرده‌اند در مدت چند ماه کاهش پیدا کرده است و افرادی که از آخرین دوز آنان حداقل ۶ ماه گذشته باشد، واکسن بوستر را دریافت می‌کنند، البته اولویت با افراد خط مقدم مقابله با بیماری، افراد مسن و افرادی است که سیستم ایمنی ضعیف دارند.

وانگ هوآکینگ، کارشناس ارشد برنامه ایمن‌سازی در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین گفت: کشور چین نمی‌تواند به صورت مکرر دوز بوستر به افراد تزریق کند زیرا تعداد این واکسن‌ها محدود است و امیدواریم که در آینده واکسن‌های بهتر و ایمن‌تری برای محافظت از افراد ارائه شود.

دولت چین نگران گسترش نوع دلتا توسط مسافران و واکسیناسیون عموم مردم قبل از المپیک پکن در ماه فوریه است و واکسیناسیون کودکان را در صورت شیوع گسترده آغاز می‌کند. چندین استان و شهرهای چین اعلام کرده‌اند که تزریق واکسن کووید- ۱۹ را برای کودکان سه سال و بالاتر پس از انجام واکسیناسیون کامل ۷۶ درصد آغاز خواهند کرد. در روزهای اخیر دولت‌های محلی و حداقل پنج استان چین اعلامیه‌هایی را صادر کردند که در آن اعلام شد کودکان ۳ تا ۱۱ ساله ملزم به دریافت واکسن هستند.

پس از دریافت تاییدیه واکسن‌ها برای کودکان در چین، دولت‌های خارجی شروع به تزریق واکسن به کودکان در کشورهای خود کردند. برای مثال کشور کامبوج دو واکسن سینوواک (Sinovac) و سینوفارم (Sinopharm) را برای کودکان ۶ تا ۱۱ سال تزریق می‌کند. نهادهای نظارتی در شیلی نیز واکسن سینوواک را برای کودکان ۶ ساله تایید کرده‌اند. در آرژانتین نیز واکسن سینوفارم برای کودکان سه سال تایید شده است.

گسترش کمپین واکسیناسیون در حالی انجام می‌شود که بخش‌هایی از چین اقدامات جدیدی برای مقابله با شیوع‌های کوچک انجام می‌دهند. گانسو، استانی در شمال غربی که به شدت به گردشگری وابسته است پس از یافتن موارد جدید کووید-۱۹، روز دوشنبه تمامی مکان‌های گردشگری را تعطیل کرد.

چین یکی از معدود کشورهای جهان است که شروع به واکسینه‌ کردن کودکان در سنین پایین در برابر ویروس می‌کند. به عنوان مثال، کوبا برنامه واکسن برای کودکان ۲ ساله را آغاز کرده‌ است و ایالات‌متحده و بسیاری از کشورهای اروپایی تزریق کووید-۱۹ را تا سن ۱۲ سالگی مجاز می‌دانند، اگرچه ایالات‌متحده به سرعت در حال ارائه واکسیناسیون برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله هستند.

منابع

reuters.com

straitstimes.com

usnews.com

irishexaminer.com

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
خودش ویروس رو ساخته اولا
دوما الان اگر خبر نداری دوباره داره زیاد میشه
سوما اگر مطالعه داشته باشید و کلیپ های برخورد چین برادر کمونیست رو دیده باشید وحشیانه با مردم برخورد میکند اون قرنطینه های وحشتناک جوش کردن درب خانه ها و...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر