بازدید 28517
استفن کینزر، پژوهشگر امریکایی:

چشم‌انداز خوبی برای احیای برجام وجود ندارد

استفن کینزر، پژوهشگر امریکایی گفت: اکنون چشم‌انداز خوبی برای توافق وجود ندارد. هر طرف فکر می‌کنند طرف دیگر مشتاق توافق است و نمی‌خواهند خود را مشتاق برای این توافق نشان بدهند، بنابراین اقدامی برای بازگشت به وین انجام نمی‌دهند.
کد خبر: ۱۰۸۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ 25 October 2021

به گزارش تابناک، استفن کینزر، نویسنده، روزنامه‌نگار و پژوهشگر امریکایی که پیش از این خبرنگار روزنامه نیویورک‌تایمز بوده در گفتگو با خبرگزاری ایلنا به پرسش‌هایی درباره نگاه دولت ایالات متحده به فرجام برجام پاسخ داده و گفت: «با روی کار آمدن بایدن دو گروه به او مشورت دادند؛ بایدن به توصیه گروه دوم گوش کرد. وقتی بایدن روی کار آمد، توصیه‌های متناقضی در مورد برجام و احیای این توافق وجود داشت. یکی از گروه‌ها به او گفت که فورا به توافق برسد و هر دو طرف ایران و امریکا به دوران قبل از خروج ترامپ از توافق بازگردند.

طرف دیگر استدلال کرد که ایالات متحده در حال حاضر «اهرم فشار» بر ایران دارد و باید منتظر بماند و سعی کند توافق دیگری را امضا کند. به نظر می‌رسد که بایدن به گروه دوم گوش داد و همه چیز‌هایی که گروه اول از آن می‌ترسیدند، محقق شده است.

او در مورد تاخیر در از سرگیری مذاکرات برجامی در وین بعد از انتخابات در ایران گفت: بعد از مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری و انتخاب تیم جدید در تهران، انواع تاخیر‌ها شکل گرفته است و اکنون چشم‌انداز خوبی برای توافق وجود ندارد. هر طرف فکر می‌کنند طرف دیگر مشتاق توافق است و نمی‌خواهند خود را مشتاق برای این توافق نشان بدهند، بنابراین اقدامی برای بازگشت به وین انجام نمی‌دهند.

به نظر می‌رسد در شرایط فعلی دولت‌ها تنها در مورد توافق و بازگشت به وین صحبت می‌کنند، اما هیچ یک از دولت‌ها این امر را در اولویت قرار نمی‌دهد که اتفاقی بسیار خطرناک است.

حضور نظامیان در جنگ‌های بی‌مورد و طولانی امریکا، باعث شده که به نظر برسد مردم امریکا علاقه چندانی به حمایت از مداخلات خارجی ندارند، اما این تغییر نگرش به گروه حاکم در واشنگتن نرسیده است به‌رغم نارضایتی مردم امریکا از جنگ‌های بی‌دلیل امریکا به نظر می‌رسد هنوز هم حضور در خاورمیانه برای حاکمان واشنگتن مهم است. ولی ممکن است اشتهای کمتری برای اقدام مستقیم نظامی وجود داشته باشد، اما این ایده که ایالات متحده باید قدرت اول در همه جهان باشد، هنوز ایده‌ای قوی است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۲
کاملا درست گفته....اگر هم به مذاکرات برگردند مانند دوران مذاکرات جلیلی فقط ادامه تحریم نصیبمان میشه...
اخه مذاکرات بدون نتیجه بدرد چی میخوره هیچی درست نمیشه
چرا وجود ندارهه شما برین سر میز مذاکره چ ا نشه میتونین باج بدین ب کشورهای عراق وفلسطین ولینانوسوریه ولی نمیتونین برگردیم ب برجام مردوم از این فلاکت نجات بدین آخه انژی هسته ای چی شده برامون آب شده نون شده بس دیگه بابا بسه اگه بگیم انژی هسته ای نمیخوایم کی رو باید ببینیم
خلاصه مطلب با شرایط حاکم بر ایران که نفس کشدن خیلی سخت شده هر لحظه امکان بحران وجود دارد وکشته شدن مردم بیگناه ولی این دفعه فقط برای غذا است که مردم بجوش خواهند امد واگر خداینکرده پیش بیاید کشتار جواب نمیدهد بنابراین قبلاز اینکه دیر شود اقدامات لازم انجام گیرد
بله اگر بریم پای میز و امتیاز بدیم و طرف بدتر از ضعفمان سو استفاده کند و بیشتر تحریم کند
دستارو بیارید بالا وخدا رو شکر کنید اگر می خواهید عاقبت بخیر بشوید
تا وقتی آقایون و آقازاده‌ها کاسب تحریمن، هیچی به نفع مردم ایران تغییر نمیکنه. چطور میتونن پول به حماس و حزب الله بدن ولی موقع تامین نیازهای مردم که میشه ناله تحریمیم سر میدن. عمرمون توو تحریم و نداری و حسرت تموم شد رفت که چی؟ نیروگاهتون چقدر برق تولید میکنه؟ چرا تابستون این همه بی برقی بود؟ بدبخت تر از مردم ایران هم داریم؟
ما چه برجام بریم چه نریم برای ما طسیر نداره چرا این بازی سیاست ته سیاست هم نه پدر داره نه مادر فقط امتیاز از ما گرفتنه ب زبان ساد ساده تر باج باج من ب نظر خودم هر کسی برای خودش نظر داره من حاضر هستم بمیرم ولے به هیچ بنی بشری باج ندام حالا بایدن اردوغان اسراعیل نمی دونم ببخشید هر .... که باشه فقط ب مردوم خودم باج بدم
اول اصلاحات داخلی باید به سرعت انجام شود مانند:۱.مالیات بر مجموع درآمد هر ایرانی بر اساس کد ملی و کنترل حسابهای بانکی
۲.مالیات بر عایدی سرمایه
۳.حذف یارانه اب و برق و گاز و بنزین کسانی که بیش از الگوی مصرف ،مصرف می کنند
۴.مالیات سالانه بر املاک بر اساس درصدی از قیمت منطقه ای هر ملک
۵.کنترل واردات اقلامی که تولید داخل دارند مثل آب پنیر و دسته بیل و خلال دندان و.....
۵.حذف ارز ۴۲۰۰ و رانت وحشتناک آن و سپس مذاکره باقدرت
پیشنهاد می کنم:
مسؤلانن و دست اندرکاران و برنامه ریزان کشور ایران یک روز از برنامه‌های کاری خود را به بازدید از کشورهای حاشیه خلیج پارس اختصاص دهند!!!
از نزدیک پیشرفت و آسایش و آرامش و امنیت و رفاه این کشور ها را ببینند
خوشبختی و سعادت مردم این کشور ها را ببینند
امکانات و خدمات و قابلیت های این کشور ها را ببینند
بعد در مورد برحام و مذاکرات هسته ای در وین تصمیم گیری کنند
تو نمیخاد کسی را ببینی که فکرمیکنی همه چی ی لقمه پونه اینقدر حالیت نیست که علم آینده چهار پنجمش همین هسته ای تازه ماکه رفتیم خیلی هم امتیاز دادیم تومذاکرات عاقبتش چی شد فکر می‌کنی اگه همی الان ایران بره اعلام کنه که من تسلیمم هسته ای هم نمی‌خوایم دره بهشت ب روت باز میشه نه عزیز وضع از اینی که هست بدتر میشه واتفاقا فشاربر ایران چند برابر الان بهترین گزینه اعلام اینه که ایران بگه مذاکره بی مذاکره اگه راست میگین همون بند بنده مذاکره قبلی را اجرا کنید
هر وقت آب سر بالا رفت آمریکا هم به تعهداتش عمل می کنه وتحریم هارو بر میداره.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار