بازدید 46536
بدقولی‌ها تکرار نشد، قهرمانان توکیو پاداش میلیاردی خود را گرفتند

رئیسی از جایگاه پایین رفت و بین کشتی‌گیران نشست/ اهدای ۸۰میلیارد جوایز مدال‌آوران المپیک، پارالمپیک و بازوبند پهلوانی ایران توسط رئیس‌جمهور

سید ابراهیم رئیسی، یک روز کاملا ورزشی را پشت سر گذراند. او غیر از اهدای پاداش قهرمانان و مدال آوران ایران در المپیک و پارالمپیک توکیو، رقابت نهایی کشتی پهلوانی کشور را هم تماشا کرد و بازوبند پهلوانی را بر بازوی صادق‌زاده بست.
کد خبر: ۱۰۸۳۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲ 24 October 2021

مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با حضور رئیس جمهور، و در روز ولادت پیامبر مهربانی، مورد تجلیل قرار گرفتند و جوایز خود را دریافت کردند.

به گزارش تابناک ورزشی، مراسم تجلیل از مدال‌آوران ایران در بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو بعدازظهر امروز (یکشنبه) در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد و قهرمانان و نام آوران ورزش کشور، جوایز خود را در فاصله دو ماه پس از پایان المپیک و پارالمپیک دریافت کردند تا بدقولی‌های ادوار گذشته تکرار نشود.

روزی که رئیسی بین کشتی‌گیران نشست/ اهدای جوایز مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک و بازوبند پهلوانی ایران توسط رئیس‌جمهور

رییس‌جمهور پس از مشاهده کشتی‌های فینال، جایگاه ویژه را ترک کرد و در بخش دیگر سالن، میان قهرمانان مدال‌آور ایران رفت و در بین کشتی گیران مدال‌آور ایران در المپیک نشست. وی ضمن خوش و بش با قهرمانان کشتی، با دیگر مدال‌آوران ایران نیز صحبت کوتاهی داشت.

در این مراسم، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، معاونان وزارت ورزش، روسای فدراسیون‌ها و ورزشکاران رشته‌های مختلف حضور داشتند.

نخستین ورزشکاری که برای دریافت جایزه مدال طلای خود در المپیک روی صحنه آمد، محمدرضا گرایی قهرمانی کشتی فرنگی المپیک و جهان بود. پس از آن ورزشکار و کادر تیم‌های کشتی فرنگی، کشتی آزاد، تیراندازی، کاراته، وزنه‌برداری و سپس مدال‌آوران پارالمپیک روی سن رفتند و هدایای خود را دریافت کردند.

 

گزارش ۶۰روزه ورزش در دولت سیزدهم از سوی سجادی

وزیر ورزش در این آیین تجلیل توضیح داد: در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، کاروان ایران در نهمین حضور خود در این بازی‌ها با ۶۲ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی قدم به میدان گذاشت و در پایان با کسب ۱۲ مدال طلا، ۱۱ مدال نقره و یک مدال برنز و در مجموع ۲۴ مدال در هفت رشته ورزشی در جایگاه سیزدهم بازی‌ها ایستاد و از حیث کسب مرغوب‌ترین تعداد مدال، بهترین عملکرد تاریخ حضور خود و از حیث رتبه و جایگاه، دومین رتبه تاریخ عملکرد خود را به دست آورد.

وی در ادامه درخشش سه بانوی شایسته خانم‌ها متقیان، جوانمردی و نعمتی که هر سه نفر مدال طلا کسب کردند، از نقاط عطف حضور کاروان سردار دل‌ها اعلام کرد.

روزی که رئیسی بین کشتی‌گیران نشست/ اهدای جوایز مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک و بازوبند پهلوانی ایران توسط رئیس‌جمهور

سجادی در بخش بعدی سخنانش، به حضور کاروان ایران در بازی‌های المپیک توکیو هم اشاره و تصریح کرد: در بازی‌های المپیک نیز، کاروان ایران با ۶۵ ورزشکار در هجدهمین حضور خود در این بازی‌ها در ۱۷ رشته ورزشی قدم به میدان گذاشت و در پایان با کسب ۳ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز و در مجموع ۷ مدال در ۴ رشته ورزشی در جایگاه بیست و هفتم بازی‌ها ایستاد و از حیث کیفیت مدال کسب شده، دومین نتیجه تاریخ حضور خود را به دست آورد. کسب بیشترین سهمیه تاریخ بازی‌ها و حضور ۱۰ بانو در این کاروان، نقطه عطف حضور ایران به شمار می رود.

سجادی گفت: همچنین در مدت ۶۰ روز فرصت خدمت به ملت شریف ایران، شاهد قهرمانی‌های غرورانگیز و درخشش ورزشکاران عزیز کشورمان در عرصه‌های بین المللی بودیم، به گونه ای که در بخش ورزش قهرمانی، آزادکاران کشورمان در مسابقات جهانی کشتی آزاد با کسب ۳ مدال طلا، ۳ نقره و یک برنز بر سکوی سوم جهان ایستادند. فرنگی کاران‌مان با ۴ مدال طلا و ۲ مدال برنز نایب قهرمان رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی شدند، تیم ملی والیبال ایران قهرمان قاره آسیا شد و در ژاپن دو بار میزبان را با اقتدار مغلوب کرد. تیم ملی فوتبال کشورمان در راه کسب مجوز ورود به جام جهانی طی این مدت با سه برد و یک تساوی در صدر جدول گروه (B) ایستاد و در ادامه مسیر امید زیادی به صعود فوتبالیست‌های کشورمان داریم.

وزیر ورزش و جوانان درخشش بانوان ورزش ایران را هم مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: بانوان کشورمان نیز شگفتی ساز شدند. تیم ملی هندبال بانوان برای نخستین بار در زمره ۴ تیم برتر آسیا قرار گرفت و به جام جهانی هندبال راه یافت.

وی افزود: دختران نوجوان وزنه بردار نیز تاریخ ساز شدند و برای اولین بار بر سکوی سومی جهان ایستادند. مدال طلا و تاریخ سازی هاشمیه متقیان با ثبت رکورد جهانی در پرتاب نیزه پارا، مدال طلای ساره جوانمردی در تپانچه پارا و هت تریک زهرا نعمتی و کسب مدال طلای ریکرو انفرادی تیراندازی پارا، کسب اولین مدال جهانی تاریخ سنگ نوردی بانوان توسط الناز رکابی و تاریخ سازی تیم ملی فوتبال بانوان، که با شکست تیم ملی اردن به جام ملت‌های فوتبال بانوان آسیا صعود کردند، از دیگر افتخارات رقم خورده بود.

سجادی مجموع تلاش ورزشکاران، فرزندان دلاور ملت را بیش از ۱۶۰ مدال رنگارنگ را طی این مدت در رقابت‌های قهرمانی جهان، رقابت‌های قهرمانی آسیا و تورنمنت‌های بین المللی عنوان کرد.

رئیسی بازوبند پهلوانی ایران را بر بازوی صادق‌زاده بست

سید ابراهیم رئیسی در مراسم اهدای بازوبند پهلوانی سال ۱۴۰۰ و تجلیل از مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، پس از تماشای فینال مسابقات کشتی پهلوانی در دو وزن ۷۰ و مثبت ۱۰۰ کیلوگرم، بازوبند پهلوانی سال ۱۴۰۰ کشور را به جابر صادق‎زاده، دارنده لقب «پهلوان باشی» اهدا کرد.

رئیس جمهور در این مراسم که با مولودی‌خوانی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همراه بود، از محل جایگاه ویژه به بخش عادی رفت و در کنار ورزشکاران نشست.

روزی که رئیسی بین کشتی‌گیران نشست/ اهدای جوایز مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک و بازوبند پهلوانی ایران توسط رئیس‌جمهور

در مسابقات سالانه کشتی پهلوانی کشور، نفر برتر بازوبند پهلوانی را به بازو می‌بندد. پهلوان «جابر صادق‌زاده» امروز پنجاه و ششمین بازوبند پهلوانی ایران و سی و ششمین بازوبند پهلوانی پس از انقلاب اسلامی را از دست آیت‌الله رئیسی دریافت کرد.

 

مدال‌آوران ایران در المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰

جواد فروغی - تیراندازی تپانجه ۱۰ متر بادی
سجاد گنج‌زاده - کاراته
علی داودی - وزنه‌برداری
محمدرضا گرایی - کشتی فرنگی
محمدهادی ساروی - کشتی فرنگی
حسن یزدانی - کشتی آزاد
امیرحسین زارع - کشتی آزاد
ساره جوانمردی - پاراتیراندازی
روح‌الله رستمی - پارا وزنه‌برداری
امیرجعفری - پاراوزنه‌برداری
سیدحامد صلحی‌پور - پاراوزنه‌برداری
منصور پورمیرزایی - پاراوزنه‌برداری
سامان رضی- پارا وزنه‌برداری
سعید افروز -پارا دوومیدانی پرتاب نیزه
هاشمیه متقیان - پارا دوومیدانی پرتاب نیزه
حامد امیری - پارادوومیدانی پرتاب نیزه
صادق بیت سیاح - پارا دوومیدانی پرتاب نیزه
امان‌الله پاپی - پارا دوومیدانی پرتاب نیزه
سجاد محمدیان - پارا دوومیدانی پرتاب وزنه
علیرضا مختاری - پارا دوومیدانی پرتاب وزنه
حسین گلستانی - والیبال نشسته
داود علی‌پوریان - والیبال نشسته
رمضان صالحی حاجیکلایی - والیبال نشسته
سیدمحمدحسین حسینی جد - والیبال نشسته
صادق بیگدلی - والیبال نشسته
مجید لشکری صنمی - والیبال نشسته
محمد نعمتی - والیبال نشسته
مرتضی رمضانی گراکوئی - والیبال نشسته
مرتضی مهرزاد سلاکجانی - والیبال نشسته
مهدی بابادی - والیبال نشسته
مهرزاد مهروان - والیبال نشسته
میثم علی‌پور- والیبال نشسته
مهدی اولاد - پارا دوومیدانی پرتاب وزنه و پرتاب دیسک
امیر خسروانی - پارا دوومیدانی پرش طول
علی پیروج - پارا دوومیدانی پرتاب نیزه
وحید نوری - ورزش‌های نابینایان -جودو
محمدرضا خیرالله‌زاده - ورزش‌های نابینایان -جودو
زهرا نعمتی- پارا تیراندازی با کمان
رمضان بیابانی - پارا تیراندازی با کمان
اصغر عزیزی مقدم - پارا تکواندو
مهدی پور رهنما - پارا تکواندو

 

رییسی: ورزش پهلوانی ما با یاد خدا عجین شده است

 

سیدابراهیم رئیسی در مراسم تجلیل از مدال آوران المپیک و پاراالمپیک با تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: صمیمانه به همه قهرمانان و پهلوانان تبریک عرض می کنم و از مربیان محترم و کسانی که امکانی فراهم کردند که جوانان ما بر سکوی قهرمانی قرار بگیرند و سرود جمهوری اسلامی ایران نواحته و پرچم جمهوری اسلامی ایران برافراشته شود تشکر می‌کنم.

وی گفت: از همه شمایی که دل مردم را شاد کردید و تبسم بر لبان زن و مرد این کشور نشاندید و نام ایران اسلامی را در جهان بلند کردید و افتخار آفریدید، تشکر می‌کنم. رئیس جمهور همچنین افزود: از دست اندرکاران وزارت ورزش و جوانان و وزیر محترم و همه همکاران ایشان برای فراهم کردن امکان قهرمانی و پهلوانی و کار و تلاش همه ورزشکاران و جوانان عزیز کشورمان باید تقدیر کرد.

وی با اشاره به اهمیت ورزش پهلوانی در کشور خاطرنشان کرد: ورزشی که در صحنه دیدیم، بیش از سه یا چهار هزار سال در کشور ما قدمت دارد و بعد از اسلام این ورزش با آیین دعا و نیایش و توسل و تضرع در خانه حضرت حق و اولیای دین همراه شد و ورزش پهلوانی ما ورزشی است که با یاد خدا و توجه به مبدا هستی عجین شده و وقتی مرشد اشعار توحیدی می‌خواند، که انسان را یاد به خدا و اولیای خدا می اندازد.

وی با تاکید بر اینکه باید ورزش پهلوانی تقویت شود و همراه با ورزش پهلوانی باید قهرمانان مدال آور در کشور حمایت شوند،‌ تصریح کرد: کشور ما جوانان برومندی دارد که می توانند نام آور شوند؛ بنابراین، باید به ورزش حرفه ای توجه شده و همراه با آن باید ورزش همگانی نیز حمایت شود.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه توجه به ورزش می‌تواند سلامت مردان و زنان را تضمین و از بسیاری آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند، گفت: حمایت از گسترش ورزش، می‌تواند نشاط و سرزندگی را در جامعه به همراه داشته باشد. در موضوع امر به معروف و نهی از منکر، یکی از امر به معروف‌های مهم، دعوت به ورزش است؛ بنابراین، باید کاری کنیم که به ورزش در همه خانواده‌ها، سازمان‌ها و ادارات توجه جدی شود.

رئیس جمهور با اشاره به توجه ورزشکاران کشورمان به ارزش‌های دینی و اخلاق اسلامی، گفت: بسیاری از قهرمانان و پهلوانان ایران که در عرصه جهانی مدال کسب می‌کنند، بلافاصله شکر خدا را به جای می‌آورند و مدال خود را به شهیدان و ائمه اطهار اهدا می‌کنند و این نشانه توجه به قدرت الهی است و امیدوارم جوانان با توکل به خدا و اعتماد به نفس همچنان در مسیر رضای الهی و بلند آوازه کردن نام ایران عزیز بدرخشند.

 

مبلغ پاداش مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک چقدر بود؟

«مهدی علی‌نژاد» معاون وزیر ورزش گفت: امروز با حضور رئیس‌جمهور از قهرمانان المپیک و پارالمپیک تجلیل و در مجموع ۸۰ میلیارد تومان به عنوان پاداش به قهرمانان المپیک و پارالمپیک اهدا شد.
مبلغ پاداش برای دارندگان مدال طلا ۲ میلیارد تومان، برای دارندگان مدال نقره یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و دارندگان مدال برنز ۷۵۰ میلیون تومان بود. مانند دوره‌های قبل، مبلغ پاداش برای مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک یکسان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۳
تفاوت را احساس کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
هیچ دولتی فرق کلی با دیگری ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
خوبه دیگه، 2 میلیارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
هنوز زوده
ج - الف
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
و سیاست را ببینید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
تمام این ها نتیجه عملکرد مدیران قبلی بوده و نه شما اقای سجادی.عملکرد شما را ماهها و سال های بعد خواهیم دید.البته درک این موضوع نیاز به عقل و اندکی انصاف دارد که برخی ها شاید یکی از این دوتا را نداشته باشن
هیچ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
در ایران هیچ رئیس جمهوری با بقیه رئیس جمهورا فرقی نداره ...فقط قیافه ها فرق میکنن
حرکات پوپولیستی
چقدر مردمی!!!
اگر اقتصاد درست نشه این کارها بی فایده است
درود بر رئیس جمهور منصف و عادل
اصلا مدالهای این کاروان برای کادر مدیریت جدید است . اینجا ایران است .
رئیسی دمت گرم
در پناه خدا اقای رییسی کارت درسته موفق باشید
چه خوب
با با تواضع!!!!!
تحت تأثیر قرار گرفتم.
دم آقای رئیسی گرم...
واقعا پهلوانه..
امیدوارم تبلبغاتی مثل دکتر احمدی نژاد نباشه
افتادگی اموز اگر طالب فیضی
هرگز نبیند اب زمینی که بلند است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
هرگز نخورد آب ....
قهرمانان‌ آقای رئیسی که هنوز‌ المپیک نرفته اند‌ و مدال نگرفته اتد‌ اینها قهرمانان‌ دوره‌ حسن روحانی هستند‌ !
اینو دیگه خوبه نمیتونند‌ بگن‌ ماها امدیم‌ چهارتا‌ مدال‌ گرفتیم‌ حسن‌ نمیتونست‌ ...
اگه میتونید‌ مرغ را ارزون‌ کنید‌ !
خوب رییس جمهوره هم یک آدمه. نعوذ...خدا که نیست. باید بره تو صف ملت و عادی بشینه.
نان پدر وشیر مادر حلالت دلاور.با کشتی گیر ها بشینی کشتی گیر می شی.اما حالا وقت کار کردن هست نه نشستن.پا شو این طرح مسکن رو درخت کن کن.لیبرال ها رو بار انداز کن.یه فت پا به رانت خوار بزن.نظام فاسد اقتصادی رو ضربه کن.شریف ترین انسان ها در این سیستم فاسد دارند فاسد می شوند.هر آدم خوبی گذرش به این سیستم می افته دباغی میشه وفاسد بر می گرده.چرا از الگوی غلط لیبرال پیروی می کنید بابا به خدا الگوی اسلام بسیار مترقی تر هست.منتها گویا دوست دارید بازار آشفته باشد.
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
همون‌ لیبرالها‌ ی برجامی‌ بنا‌ نهادن‌ اقلا‌
و الان‌ اویزون‌ همون برجامید‌ تا شاید‌ بتونید‌ چهار سال اقلا نون‌ ملت و تامین‌ کنید‌ ! اگر راست میگید بزنید زیرش‌ .
چقدر مردمی...خخخخخخخ
متاسفانه ورزشکاران ایرانی وقهرمانان زینت المجالس مدیران ومسئولان پوپولیست کشورهستند
وای وای همه مشکلات حل شد. پوپولیست نبودین ها. چی شده؟
اینجوری که خوب نیست. باید سر سفره محرومان‌ بنشینند تا ببینند چه بر سر ملت اورده اند.
اینا که گفت مربوط به کی بود!خودش یا وزیر قبلی!!
بابا رئیس ،سالار ،سرور اون کارارو ولش کن به داد بورس برسید مردم بیچاره شدن
نشست که نشست انگار که شق القمر کرده ....
چقدر هم خبر مهمی است
عوامفریبی خیلی نخ نما شده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر