بازدید 15189

چهرۀ یک نئاندرتال‌ شبیه‌سازی شد!

آدری و آلفونس کنیس، دو هنرمند دیرینه‌شناس از موزه سلطنتی آثار باستانی گفتند: «این نئاندرتال بیش از ۵۰ هزار سال پیش در یک منطقه‌‌ای زندگی می‌کرد که اکنون در زیر دریای شمال در اقیانوس اطلس قرار دارد. سطح دریا در آن دوران ۵۰ متر پایین‌تر از امروز بود. ماموت‌ها، کرگدن‌های پشمالو، گوزن‌های شمالی، اسب‌ها و نئاندرتال‌ها در این جلگه‌ی وسیع و بی‌درخت، زندگی می‌کردند که جای سردی بود اما غذا به فراوانی در آن وجود داشت.»
کد خبر: ۱۰۸۳۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵ 23 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از بیگ بنگ، بخشی از جمجمه‌ی کریجن را “لوسی آنتونیس”، یک مجموعه‌دار از بلژیک، در سال ۲۰۰۱ از میان بقایای حیوانات و آثار مصنوعی سنگی در بستر دریای شمال پیدا کرد. به گفته دانشمندان «استخوان فسیل “اولین نئاندرتال در هلند” حدود ۵۰ هزار تا ۷۰ هزار سال قدمت دارد. این فسیل با یک لایروبی مَکشی از بستر دریای شمال در ساحل هلند جمع‌آوری شد.»

«بررسی متخصصان در دانشگاه لیدن و موسسه ماکس پلانک در لایپزیگ نشان داد که این فسیل متعلق به جمجمه‌ی یک مرد جوان با ساختاری نسبتاً محکم است. تحلیل ایزوتوپ‌های پایدار – تنوعی از اتم‌های نیتروژن و کربن – نشان می‌دهد که این نئاندرتال غالباً گوشت می‌خورد. یک ویژگی جالب این فسیل، وجود یک حفرۀ کوچک در بالای ابروی برجسته‌ی او است. این حفره ناشی از وجود یک تومور خوش‌خیم در زیر پوست او بوده، پدیده‌ای که قبلاً هرگز در میان نئاندرتال‌ها مشاهده نشده است.»

نئاندرتال‌ها گونه‌ای از سردهٔ انسان بودند که در حدود ۲۰۰ هزار سال پیش در اروپا، آسیای مرکزی و خاورمیانه وجود داشتند. انقراض آنها در حدود ۳۰ هزار سال پیش روی داد. برخی ژن‌ها میان نئاندرتال‌ها و انسان امروزی مشترک است. این به آن دلیل است که نئاندرتال‌ها و اجداد انسان مدرن زمانی که ابتدا شروع به مهاجرت از آفریقا به نقاط دیگر جهان کردند، با یکدیگر ارتباط داشتند. طبق تحقیقات این دو گروه (انسان های خردمند و نئاندرتال ها) به جفت‌گیری با یکدیگر پرداختند؛ به طوری که انسان‌های غیرآفریقایی ۱.۵ تا ۲.۱ درصد از DNA نئاندرتال را دارا هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
چه قیافه آشنایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تو آینه دیدیش
از این تیپ چهره ها در خاورمیانه هست
الآن از اینها توی ایران زیاد هست منتها آرایشگاه و حمام می‌روند شغل و لباس دارند و طی این مدت طولانی بیشتر شبیه آدمهای نوع دوم فعلی شده اند در هیاهوی جمعیت یا بر اثر آشنایی به فکرتان هم خطور نکرده بود بله من یک نئوندرتال قرن ۲۱ مدرن با سواد واهل ویرایش و آرایش ودر حد عادی زیبا هستم شما هرگز تشخیص نخواهید داد مهربان دلسوز وصلح جو هستم زیبایی جو و بسیار با معلومات.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
بیام خواستگاریت؟
اینکه بوتاکس کرده
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
خوب اونم بوتاکس کرده مگه چه اشکالی داره؟؟؟
اینکه بازیکن تیم لیورپوله
ظاهرا هر روز حموم میرفته و روزی دو بار مسواک میزده
واقعا این انسانها دندانهای به این تمیزی داشتند .
ویژگی اوتواین بوده پاهای قدرتمندی داشت
تیراندازوسنگ انداز ماهیگیر قهاری بود دروغه اینها خنده نمیکرد بسیارخشن وابدیده
طرف دندون هاشو جرم گیری کرده احتمالاً.
قیافه اش آشناست ..
ظاهرا که خیلی خوشحال و سرخوش بوده.
ریشهاش کو پس
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار