بازدید 21131

شرط روسیه برای بهبودی روابط با اتحادیه اروپا

سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه، بهبودی روابط کشورش با اتحادیه اروپا را مشروط به تغییر رفتار مسئولان این اتحادیه و روابط برابر دو طرف کرد.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۷ 22 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از ریانووستی، لاوروف روزپنجشنبه در نشست خبری مشترک با نیکوس کریستودولیدس وزیر امورخارجه قبرس گفت: روسیه برای از سرگیری روابط با اتحادیه اروپا بر اساس اصل برابری آماده است، اما بروکسل در این مورد آمادگی ندارد.

وی در مورد مذاکرات با همتای قبرسی خود خاطرنشان کرد: ما گفت و گوی مختصری داشتیم، اما در هرصورت در مورد روابط روسیه و اتحادیه اروپا هم که از مدت‌ها پیش در وضعیت بحران شدید قرار دارد، مذاکره کردیم.

وی در مورد تیرگی روابط روسیه و اتحادیه اروپا افزود: همان طور که اطلاع دارید این انتخاب روسیه نبود. ما برای از سرگیری روابط و گفتگو‌ها با اتحادیه اروپا بر اساس برابری و توجه متقابل به منافع آمادگی داریم، اما متاسفانه شرکای اروپایی چنین آمادگی ندارند.

روابط روسیه و اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ پس از روی کار آمدن دولت غرب گرا در اوکراین پرتنش شده است.

اتحادیه اروپا برای مجازات روسیه بخاطر الحاق منطقه کریمه به خاک خود و حمایت از روس تبار‌ها در منطقه دونباس در شرق اوکراین چندین بسته تحریمی در مورد روسیه وضع کرده است.

پوتین روابط روسیه و اتحادیه اروپا را نامطلوب خواند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اخیرا در گفت و گوی تلفنی با رئیس شورای اروپا، روابط روسیه و اتحادیه اروپا را نامطلوب و غیررضایتبخش خواند.

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین وضع روابط روسیه و اتحادیه اروپا را بخاطر رویکرد خصومت طلبانه و غیرسازنده شرکای اروپایی را نامطلوب خواند.

رئیس جمهوری روسیه بر آمادگی برای احیای روابط و همکاری‌های روسیه با اتحادیه اروپا درصورت علاقه مندی متقابل طرف اروپایی تاکید کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی