بازدید 3993

شمار مبتلایان جهانی کرونا به ۲۴۳ میلیون نفر رسید

گزارش مراکز رسمی نشان می‌دهد، شمار مبتلایان جهانی ویروس کرونا تا پنجشنبه شب به ۲۴۳ میلیون و ۴۰ هزار نفر رسیده است.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۵ 22 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از مرکز وب سایت آماری ورلد میترز (worldometers) که آخرین آمار مبتلایان به همه‌گیری کرونا را به صورت لحظه‌ای گزارش می‌کند، شمار مرگ و میر جهانی کرونا به ۴ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۶۱۵ نفر رسیده است.

آمریکا که در ماه‌های گذشته توانسته بود با واکسیناسیون گسترده شیوع کرونا را تا حدودی کنترل کند، مجددا با شیوع ویروس جهش یافته دلتا و بازگشایی مراکز تجاری و افزایش تردد‌ها با روند افزایش مبتلایان و مرگ و میر مواجه شده است و در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزارو ۵ نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

آخرین آمار نشان می‌هد، شمار مبتلایان به این بیماری در آمریکا به ۴۶ میلیون و ۹۲ هزار و ۳۶۲ نفر و مرگ و میر ناشی از آن نیز به ۷۵۱ هزار و ۸۱۱ نفر رسیده است.

براساس این گزارش در کنار آمریکا، روند ابتلا و مرگ و میر کرونا در روسیه نیز هنوز صعودی است بطوریکه در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۲۸ نفر به علت ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

براساس آمار‌های ارائه شده توسط وب سایت ورلد میترز، پس از آمریکا، هند، برزیل، انگلیس، روسیه و ترکیه به ترتیب دارای بیشترین موارد ابتلا به بیماری کرونا در جهان هستند.

در حال حاضر گونه دلتا یکی از مهمترین نگرانی‌های حوزه بهداشت در سطح جهانی است. گونه دلتا از هند سرچشمه گرفته و از اواسط ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی با سرعت در سراسر جهان منتشر و خبرساز شد.

بر اساس آمار مرکز کنترل و بیماری‌های آمریکا، ۸۰ درصد از بیمارانی که در گروه آماری این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند، به گونه دلتا مبتلا هستند و انتظار می‌رود در نقاط مختلف جهان نیز وضع به همین روال باشد. بر اساس آمار، این گونه بسیار مسری است و به راحتی منتقل می‌شود؛ بنابراین احتمال می‌رود بیشتر موارد ابتلای جدید را به خود اختصاص دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی