بازدید 120074
۴
بسته ویدیویی «تابناک»

سرباز ژاپنی که تا 29 سال پس از پایان جنگ جهانی تسلیم نشد / شیر و یوزپلنگ‌های پسر صدام حسین / پنج فعالیت بشری که از فضا دیده می‌شود / مارچ 811، سلطان فرمول یک / جزایر مادیرا و پورتو سانتو در قاب 4K

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۸۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶ 20 October 2021

سرباز ژاپنی که تا 29 سال پس از پایان جنگ جهانی تسلیم نشد / شیر و یوزپلنگ‌های پسر صدام حسین / پنج فعالیت بشری که از فضا دیده می‌شود / مارچ 811، سلطان فرمول یک / جزایر مادیرا و پورتو سانتو در قاب 4K

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

سرباز ژاپنی که تا 29 سال پس از پایان جنگ جهانی تسلیم نشد

ستوان هیرو اوندا از ارتش امپراتوری ژاپن یک افسر اطلاعاتی بود که تا 29 سال پس از پایان جنگ جهانی دوم تسلیم نشد.در اواخر جنگ جهانی دوم نیروهای ژاپنی که مسئول حفاظت از جزایر پراکنده تحت تصرف ژاپن در اقیانوس آرام بودند در اثر نرسیدن اطلاعات یا در اثر روحیه نظامی‌گری قوی که آن زمان حاکم بر جو نیروهای نظامی ژاپن بود تا مدت‌ها پس از تسلیم دولت ژاپن به نبرد ادامه دادند. از بین این سربازان وفادار به امپراتور عجیب‌ترین مورد هیرو اوندا است که تا 29 سال بعد از پایان جنگ به دستور فرمانده خود به نبرد ادامه داد. فرمانده اوندا به او دستور داده بود که از جنگل غذا پیدا کند، خودکشی نکند و به او اطمینان داده بود که شاید 3 سال طول بکشد، شاید 5 سال طول بکشد اما هر اتفاقی که بیافتد ما بازخواهیم گشت. تا آن زمان، مادامی که حتی یک سرباز داری باید به رهبری آن‌ها ادامه دهی. اوندا تا زمانی که فرمانده بازنگشت و فرمان به تسلیم شدن نداد، دست از نبرد نکشید، هنگام تسلیم شدن تفنگ، مهمات و نارنجک‌های دستی او هنوز سالم و آماده کار بود.

 

 

شیر و یوزپلنگ‌های پسر صدام حسین

عدی صدام حسین پسر بزرگ صدام حسین بود. مدیر اصلی روزنامه بابل عراق و مدتی رئیس کمیته المپیک عراق بود و اقدامات عجیب و تنبیهات غریبش در قبال ناکامی‌های ورزشکاران عراقی زبانزد بود. او در قساوت و خشونت جنسی مشهور بود و جنایات بسیاری را مرتکب شد و به واسطه همین رفتارها، هدف ترور نیز قرار گرفت و از ناحیه پا آسیب جدی دید. در طول حمله آمریکا به عراق، عدی صدام در لیست افراد شدیداً مورد تعقیب دولت آمریکا بود تا اینکه در سال 22 ژوئیه 2003 در پی حمله نیروهای آمریکایی به پناهگاهشان در موصل کشته شد. عدی در دوران دیکتاتوری صدام حسین زندگی شاهانه داشت و از جمله تفریحاتش نگهداری از گروهی از شیر و یوزپلنگ در ویلاش بود. تصاویر این شیر و یوزپلنگ‌ها که پسر صدام در دوران نفت در برابر غذا و گرسنگی مردم عراق، به آنها ظرف مملو از گوشت را می‌دهد، می‌بینید.

 


پنج فعالیت بشری که از فضا دیده می‌شود

با فرستادن ماهواره‌ها در دهه هفتاد میلادی به فضا و نظارت بر فعالیت‌های بشری، تغییر کره زمین بعد از گذشت چهل سال از آن زمان با در کنار قرار دادن این عکس‌ها حیرت آور است و می‌توان به راحتی نابودی محیط زیست بدست بشر را مشاهده کرد.این تصاویر حیرت انگیز را در ویدیو تابناک ببینید.

 

 

مارچ 811، سلطان فرمول یک

«مارچ 811 / March 811» یک خودرو فرمول یک می‌باشد که در سال 1981 تولید شده و با آن مسابقه‌ داده شده است. این خودرو توسط تیم گرند پریکس مارچ و راننده ایرلندی آن، «دریک دیلی / Derek Daly» و راننده شیلیایی، «الیسِئو سالازار / Eliseo Salazar» و راننده سوئدی «استفان یوهانسون / Stefan Johansson» رانده شده است. این خودرو در 15 مسابقه گرند پریکس شرکت داده شده است و مقام‌های زیادی را نیز کسب کرده است.در این ویدیو فرد ایرلندی که عاشق مسابقات فرمول یک است، توانسته است این خودرو را به دست بیاورد. او درباره نحوه به دست آوردن آن و کارهایی که با این خودرو انجام می‌دهد، داستان‌هایی را روایت می‌کند.

 

 

جزایر مادیرا و پورتو سانتو در قاب 4K

جزایر «مادیرا / mɐˈdejɾɐ / Madeira» منطقه‌ای خودمختار در کشور پرتغال در شمال اقیانوس اطلس که پایتخت آن فونشال است. این مجمع‌الجزایر شامل ۴ جزیره به نام‌های «مادیرا / Madeira»، «پورتو سانتو / Porto Santo»، «دسرتاس / Desertas» و «ساواژ / Savage» است. جزیره «پرتو سانتو / Porto Santo» در شمال شرقی جزیره «مادیرا / Madeira» واقع شده است. زیبایی‌های جزایر مادیرا و پورتو سانتو را در قاب 4K می‌بینید.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
اصلاح طلبا همیشه تسلیم یاد بگیرن
زیاد به حال هیرو اوندا افسوس نخورین.یه روزیم میشه تماام این کشورهای عرب منطقه با اسرائیل رفیق میشن و ایران میمونه و خودش که صداش همین الانم به جایی نمیرسه .... همین الانم زمزمه آشتی اعراب با اسرائیل به گوش میرسه و سر ایران از منافع ملی بی کلاه. اون از قره باغ، اینم از اسرائیل و 40 سال دیپلماسی و سیاست غلط
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
خواهشا شما دیگه اظهار نظر نکن
اگه همه یادشون بره ملت ایران جنایاتی رو که اسرائیل در طی این سالها انجام داده یادسون نمیره. اگر جرات حمایت از مظلوم رو ندارید حداقل از ظالم دفاع نکنید
مرگ بر اسراییل
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی