بازدید 11189
۷

کاهش ٢ میلیونی دانش‌آموزان طی ۲۰ سال گذشته

تعداد دانش آموزان ایرانی در ۲۰ سال گذشته تاکنون بیش از دو میلیون نفر کاهش یافته و به حدود ۱۵.۶ میلیون نفر رسیده است.
کد خبر: ۱۰۸۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱ 20 October 2021

به گزارش تابناک، مرکز آمار ایران طی گزارشی تفصیلی جزئیات شاخص های کلان اقتصادی و اجتماعی را گردآوری و منتشر کرده است که در این گزارش در آماری به بررسی وضعیت دانش آموزان به تفکیک جنسیت از سال ۱۳۸۰ تا ۱۴۰۰ پرداخته است.

براساس این گزارش، در سال تحصیلی ۱۳۸۱ - ۱۳۸۰ مجموع دانش آموزان ۱۷ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۵۱۵ نفر بوده است که از این تعداد ۹ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۹۵۲ پسر و هشت میلیون و ۵۲۲ هزار و ۵۶۳ دختر بودند.

اما در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ مجموع دانش آموزان به ۱۵ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۵۸۷ نفر رسیده است که در مقایسه با ابتدای دوره حدود ۲.۲ میلیون نفر کاهش دارد.

در بین جمعیت دانش آموزی در حال حاضر بیش از هشت میلیون پسر و بالغ بر ۷.۵ میلیون نفر دختر هستند.

در فاصله سال ۱۳۸۰ تاکنون و در این دوره ۲۰ ساله نوسان تعداد دانش آموزان به گونه ای بوده است که در سال ۸۶ - ۱۳۸۵ نسبت به ابتدای دوره، تعداد با کاهش حدود سه میلیونی به ۱۴.۹ میلیون نفر می رسد و پنج سال بعد این آمار به ۱۳.۳ میلیون نفر کاهش می یابد.

از سال تحصیلی ۹۳ - ۱۳۹۲ تعداد دانش آموزان به تدریج رو به افزایش رفته و ۱۳.۴ میلیون نفر اعلام شده است.

در سال ۱۳۹۳ حدود ۱۳.۶، ۱۳۹۴ حدود ۱۳.۸ میلیون دانش آموز در مدارس دولتی و غیردولتی تحصیل کرده اند.

اما در سال تحصیل۹۶ - ۱۳۹۵ تعداد دانش آموزان در روند افزایشی به ۱۴.۲ میلیون۹۷ - ۱۳۹۶ به ۱۴.۷ میلیون، ۹۸ - ۱۳۹۷ به ۱۵.۴ و در سال تحصیلی ۹۹ - ۱۳۹۸ به ۱۵.۷ میلیون نفر رسیده است که این تعداد در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ اندکی کاهش یافته و به ۱۵.۶ میلیون می رسد.

طبق این گزارش از جمعیت دانش آموزی موجود ۷۷.۱ هزار نفر در دوره آموزش استثنایی و ۶۲۰ هزار نفر پیش دبستانی، ۸.۴ میلیون نفر در دوره ابتدایی تحصیل کرده‌اند.

همچنین ۳.۵ میلیون نفر در دوره اول متوسطه، بالغ بر ۲.۷ میلیون نفر دوره دوم متوسطه، در دوره اول متوسطه بزرگسال ۱۴.۵ هزار نفر و دوره دوم متوسطه بزرگسال بالغ بر ۲۰۵.۳ هزار نفر حضور داشتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
متاسفانه با عملکرد خیللللللللللی بد مسئولین چیزی به پایان کشور ایران نماند.باید خون گریست................................
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
پایانی وجود نداره هموطن. به ما ثابت شده بالاتر از سیاهی رنگی هست. از هرچه که در تصور شماست ، وضعیت بدتر و بدتر خواهد شد و این روال تا سالها و شاید قرن ها ادامه خواهد یافت
خوب است سطح علمی بالا می رود.
بهتر یک مشت خزعبلات توی کتابهای درسی به بچه ها یاد می دهند که نه بدرد دنیا میخورد نه به درد آخرت
خیلی خوبه باید بیشتر کم بشه
در تعجبم
با اینکه 2 میلیون دانش آموز کم شده هنوز خیرین مدرسه می سازند
البته بنده خدا ها برای فرار از مالیات مدرسه می سازند
کاش دولتمردان حذف مالیات مدرسه سازان را به ساخت کارخانجات کوچک صنایع تبدیلی و بسته بندی و... اختصاص می دادند
این قانون طبیعته که وقتی امکانات و غذا به اندازه کافی توی یک منطقه نباشه و شرایط زندگی سخت بشه حیوانات و حتی انسانهای اون منطقه رو به کاهش جمعیت و مهاجرت می گذارند. حالا شما به هر زبونی که می خواهی این قانون رو ترجمه اش کن ولی معنیش عوض نمیشه.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی