بازدید 17327
۱
بسته ویدیویی «تابناک»

گروگان‌گیری سفارت ایران در لندن / عملیات انفال، قتل عام کرد‌ها توسط رژیم بعث عراق / نظریه جهان موازی چیست؟ / تخت گاز با مازراتی تیپو ۶۱ / نیم نگاهی به جزیره رکا دی مانربا

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۸۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴ 19 October 2021

گروگان‌گیری سفارت ایران در لندن / عملیات انفال، قتل عام کردها توسط رژیم بعث عراق / نظریه جهان موازی چیست؟ / تخت گاز با مازراتی تیپو 61 / نیم نگاهی به جزیره رکا دی مانربا

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

گروگان‌گیری سفارت ایران در لندن

چند سال پس از پیروی انقلاب اسلامی، شش مرد مسلح با گذرنامه‌های عراقی وارد لندن شدند و پس از چند روز تمرین و آمادگی در روز چهارشنبه دهم اردیبهشت ۱۳۵۹ (۳۰ آوریل ۱۹۸۰) به سفارت ایران در لندن حمله کردند. این گروگانگیری که شش روز به طول انجامید با پشتیبانی دولت صدام انجام شده بود. این شش مرد مسلح که در عراق آموزش دیده بودند، خواستار آزادی برخی زندانیان سیاسی و استقلال خوزستان بودند و خود را عضو سازمان‌هایی معرفی می‌کردند که خواستار حقوقی چون تدریس زبان عربی و اولویت صرف درآمد‌های نفتی خوزستان در خوزستان و سپس ایران بودند. بعد از شروع هشت سال دفاع مقدس این واقعه تا حد زیادی در اثر جنگ از خاطر مردم رفت. گزارش بی‌بی‌سی از این واقعه را که همراه با تصاویری از عملیات نجات گروگان‌ها را در ویدیو تابناک با زیرنویس فارسی ببینید.

 


عملیات انفال، قتل عام کردها توسط رژیم بعث عراق

عملیات انفال مجموعه‌ای از حملات نظامی به کردستان عراق بود که در مراحل پایانی هشت سال دفاع مقدس به فرماندهی علی حسن المجید انجام شد. این حملات که با هدف نسل کشی کرد‌ها انجام شد، روستا‌های کرد‌ها را هدف قرار داد و با کشتن روستاییان و نابود کردن روستا‌ها همراه بود. رژیم بعث به منظور توجه قتل و غارت کرد‌ها نام انفال را به روی این عملیات گذاشت که القا می‌کرد این کار آن‌ها مشروع و حلال است. در این مستند که در سال ۱۹۹۳ و پیش از سقوط رژیم بعث تهیه شده است مدارک اولیه‌ای که وجود این فاجعه و عمق آن را اثبات می‌کند، میدانی در کردستان عراق دنبال می‌شود. این ویدیو را با زیرنویس فارسی در ویدیو تابناک ببینید.

هشدار؛ این ویدیو شامل تصاویری است که شاید برای همه مخاطبان مناسب نباشد.

 


نظریه جهان موازی چیست؟

نظریه جهان موازی از زمان مطرح شدنش در توسط دانشمندانی چون نیوتن و شرودینگر ذهن بسیاری از دانشمندان را به خود مشغول داشته است. در این تئوری در پیرامون ما جهان‌های موازی محتمل الوجود هستند. این نظریه در بستر فیزیک و اخترشناسی اهمیت بسزایی دارد. جزییات بیشتر درباره این نظریه را با زیرنویس فارسی در تکنوتابناک ببینید.

 


نقد و بررسی مازراتی تیپو ۶۱ مدل ۱۹۵۹

«خودرو مازراتی تیپو ۶۱ / Maserati Tipo ۶۱» خودرویی مسابقه‌ای بود که به قفس پرنده (Birdcage) معروف شده و چندین خودرو هم از روی آن ساخته شدند. این خودرو بین سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۱ تولید می‌شد و در بسیاری از مسابقات جدی جهانی شرکت داده می‌شد، مسابقاتی مثل لمان ۲۴ ساعته که شرکت در آن‌ها از عهده هر خودرویی برنمی‌آمد. این ویدیو تاریخچه شکل گیری این خودرو و اتفاقاتی که بر آن افتاده است را بررسی می‌کند و بسیار جذاب از آب درآمده است.

 

 

نیم نگاهی به جزیره رکا دی مانربا

«رکا دی مانربا / Rocca di Manerba» یک منطقه حفاظت شده در مانربا دل گاردا واقع در استان برشای ایتالیاست. نیم نگاهی به این جزیره تحت حفاظت محیط زیست را در قاب 4K می‌بینید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظریه جهان موازی از زمان مطرح شدنش در توسط دانشمندانی چون نیوتن و شرودینگر ذهن بسیاری از دانشمندان را بخود مشغول داشته است. در این تئوری در پیرامون ما جهان‌های موازی محتمل الوجود هستند. این نظریه در بستر فیزیک و اخترشناسی اهمیت بسزایی دارد. جزییات بیشتر درباره این نظریه را با زیرنویس فارسی در تکنوتابناک ببینید
بسیار عالی بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان