بازدید 7543
قوانین درآمدزایی ورزش مدت‌هاست که بازنگری نشده

خسرویان: ساختار تشکیلاتی ورزش ایران، مانع اصلی اقتصاد ورزش است

حوزه ورزش از لحاظ درآمدزایی بسیار بکر است چرا که در کشورهای اروپایی یک باشگاه های حرفه ای فوتبال به اندازه درآمد نفتی ایران درآمد زایی می کند
کد خبر: ۱۰۸۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ 18 October 2021

چالش اصلی اقتصاد ورزش و درآمدزایی در این حوزه نشات گرفته از ساختار تشکیلاتی کلان ورزش کشور است و تا زمانی که این ساختار اصلاح نشود نمی توان به درآمد زایی وکارآمدی اقتصاد ورزش امید داشت.

عطا الله خسرویان در گفت‌وگو با تابناک تصریح کرد: چالش های اقتصاد ورزش بیشتر در قوانین ورزش وجود دارد که مدت ها بازنگری نشده و باید این موارد اصلاح، تا درآمدزایی در بخش های مختلف با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شود.
‎‎

کارشناس اقتصاد ورزش با بیان اینکه متاسفانه مدیریت ساختار ورزش مخصوصا ورزش حرفه‌ای به خصوص ورزش فوتبال در اختیار دولت است و بخش خصوصی جای فعالیت چندانی ندارد، گفت: دولت تعیین کننده نوع مدیریت و عملکرد ورزش کشور است و این امر نیز باعث می‌شود چون فرایند تصمیم گیری دارای بروکراسی خاص و سخت است سرمایه‌گذاران و کارآفرینان تمایل چندانی به سرمایه‌گذاری در زمینه ورزش و حوزه اقتصاد ورزش نداشته باشند .

خسرویان: ساختار تشکیلاتی ورزش ایران، مانع اصلی اقتصاد ورزش است

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: در اقتصاد ورزش عدم ثبات مدیریتی به خصوص در حوزه درآمد زایی و اقتصاد باعث می شود که مدیری که در حوزه ورزش فعالیت می کند هیچ دلیلی برای تلاش برای زیرساخت‌ها و ایجاد آن برای درآمدزایی نداشته باشد و ترجیح دهد از همان بودجه دولتی برای پیشبرد اهداف کوتاه مدت خود استفاده کند و این باعث می شود که هیچ اراده‌ای برای نوآوری و ایجاد زیرساخت های جدید بوجود نیاید.

خسرویان در توضیح راهکارهای از بین رفتن چالش اقتصاد ورزش در کشور اظهار کرد :در این رابطه مجلس و دولت باید راهکاری را برای اصلاح قوانین در زمینه مدیریت ورزشی انجام دهند تا ساختار ورزش و به دنبال آن اقتصاد این حوزه متحول شود.

وی یادآور شد: حوزه ورزش از لحاظ درآمدزایی بسیار بکر است چرا که در کشورهای اروپایی یک باشگاه های حرفه ای فوتبال به اندازه درآمد نفتی ایران درآمد زایی می کند ولی در ایران بین اقتصاد ورزش ومدیریت ورزش و کارافرینان و متخصصین درامدزایی فاصله بسیاری ایجاد شده ،به همین دلیل کشور ما با وجود این پتانسیل بالا در زمینه ورزشی و هواداری از این سهم درآمدی محروم است و در این راستا اولویت اصلی اصلاح ساختار کلان ورزش کشور است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر