بازدید 3499

توافق اتحادیه اروپا و چین بر نشست دوجانبه و مذاکره

چارلز میشل رئیس شورای اروپا جمعه شب از تماس تلفنی با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خبر داد و اعلام کرد که در این گفتگو دو طرف با برگزاری اجلاس دوجانبه موافقت کرده اند.
کد خبر: ۱۰۸۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۵ 16 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، میشل در پیام توییتری نوشت: من امروز با رئیس جمهوری چین به رغم وجود اختلاف نظر‌ها در مورد روابط اتحادیه اروپا و پکن گفتگو کردم.

رئیس شورای اروپا همچنین افزود: در این گفتگو با برگزاری اجلاس سران اتحادیه اروپا و چین و تقویت گفتگو‌ها موافقت شد.

چارلز میشل در توییت دیگری نیز نوشت: ما به وضعیت افغانستان پرداختیم، جامعه بین المللی باید متحد باشد و از طالبان بخواهد که به تعهدات بین المللی احترام بگذارند و از دولت فراگیر اطمینان حاصل کنند.

گفتگو میان مقام ارشد اروپا با رییس جمهوری چین در حالی صورت می‌گیرد که سران کشور‌های گروه -۲۰ در نشست مجازی سه‌شنبه گذشته بدون حضور روسیه و چین وعده‌هایی برای ارائه کمک به مردم افغانستان مطرح کردند و قرار است نشست دیگری نیز بزودی در مسکو برگزار شود.

این اولین نشست و گردهمایی ثروتمندترین کشور‌های جهان برای بحث درباره پیامد‌های خروج آمریکا از افغانستان و تسلط طالبان بر این کشور بود.

اتحادیه اروپا در جریان این نشست برای ارایه کمک ۱.۱۵ میلیارد دلاری برای افغانستان متعهد شد و هدف از این کمک نیز جلوگیری از فروپاشی بزرگ انسانی و اجتماعی – اقتصادی عنوان شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل