بازدید 6741

تورم چین در حال صفر شدن است!

نرخ تورم چین در ادامه مسیر نزولی خود به ۰.۷ درصد رسید.
کد خبر: ۱۰۸۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ 15 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از تریدینگ اکونومیکس، نرخ تورم چین در ١٢ ماه منتهی به سپتامبر به مثبت ۰.۷ درصد رسید. این نرخ تورم که ۰.۱ درصد کمتر از تورم ماه قبل و ۰.۲ درصد کمتر از نرخ پیش‌بینی شده توسط کارشناسان بوده، بیش از همه تحت تأثیر کاهش قیمت گوشت خوک قرار گرفته که تورم آن به منفی ۴۶.۹ درصد کاهش پیدا کرده است. این کمترین تورم ثبت شده ۶ ماه اخیر در چین بوده است.

مواد غذایی با تورم منفی ۵.۲ درصدی و مراقبت های درمانی با تورم ۰.۴ درصدی از بخش های مهم کاهنده تورم بوده اند. در بین سایر بخش‌های تورمی، تورم بخش فرهنگ و آموزش ۳.۲ درصد و آب و برق ۱.۱ درصد اندازه گیری شده است.

هسته تورمی که تورم بخش انرژی و مواد غذایی را به دلیل نوسانات بالای قیمت در آنها در نظر نمی‌گیرد، در این ماه به ۰.۶ درصد رسیده که در مقایسه با ماه قبل ۰.۱ درصد کمتر شده است. متوسط نرخ تورم چین در بازه زمانی ۱۹۸۶ تا ۲۰۲۱ معادل ۴.۹۵ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به فوریه ۱۹۸۹ با ۲۸.۴۰ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به آوریل ۱۹۹۹ با منفی ۲.۲ درصد بوده است.

بر مبنای ماهانه، نرخ تورم چین در این ماه به صفر درصد رسیده است که ۰.۱ درصد کمتر از تورم ماهانه ثبت شده این کشور برای ماه قبل به حساب می رود.

با کاهش سرعت شیوع کرونا، روند بازگشایی کسب و کارها در چین شدت یافته است. یی گانگ- رئیس بانک مرکزی چین با برشمردن برخی از اقدامات این بانک برای ثبات بخشی به بازارهای مالی این کشور گفته است که تلاش ها برای حمایت بیشتر از بخش های مختلف اقتصادی ادامه خواهد یافت هر چند که به لطف زیرساخت های نیرومند، اقتصاد این کشور با وجود شیوع گسترده کرونا آسیب زیادی ندیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۱
20 سال پیش آقای حداد عادل رویای چین اسلامی رو داشت. الان ما کجاییم و چین کجا. مهم نیست که الگو شرق باشه یا غرب. عملکرد مهمه. اونا کار کردن ما شعار دادیم. اونا امریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه رو در عمل ثابت کردن. اما ما فقط شعار دادیم و شعار دادیم. ترامپ با یه امضا دلار رو از 3500 تومن رسوند به 30000 تومن. تازه این هم قیمت واقعی دلار نیست.
به عمل کار برآید به سخنرانی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
متحدین روسیه دچار مشکلات شدید مدیریت و فساد اقتصادی هستن.
با قرار داد ۲۵ ساله باید رشد اقتصادی هم داشته باشه بازار اجناس بنجل و صادرات واکسن و ...
به نظرم چین از لحاظ فرهنگی نمیتونه ابر قدرت باشه. الان آمریکا کاری کرده که طرفدارانش چنان تعصبی بهش دارن که سگ به صاحبش نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
بله متاسفانه
آفتابه و چوب بستنی از چین وارد میکنیم.نمیشه مسئول و کارشناس هم وارد کنیم.تورم پدر مردم را در آورد
چین کمونیست تورمش زیر یک درصد انوقت در کشور اسلامی شیعه تورم بالای پنجاه درصد در عجبم یا چینی ها کمونیست نیستند و یا ما مسلمان
ابر قدرت بعدی که اصلاح طلبا همان طور که مارا با امریکا دشمن کردن میخان با چینم دشمن کنند
چین رو اینقدر بزرگش نکنین. کشور‌‌های کمونیستی و مارکسیستی توانایی نوآوری ندارن. فقط تقلید میکنن
وقتی فساد تو کشورت بتونی کنترل کنی ، سیاست های پولی درستی وضع کنی ، با سرمایه گذاری روی زیر ساخت ها و تولیدات علاوه بر پیشرفت شون ، با کیفیت تر شون کنی ، و از همه مهمتر بتونی روابط اقتصادی و سیاسی خوبی با دنیای خارج برقرار کنی میشه نتیجه اش اینکه یک کشور بی پول و جنگ زده ای مثل ویتنام بازار آمریکا رو فتح کنه ، کشور فلج شده ژاپن ، قطب تکنولوژی دنیا میشه ، و همینطور بقیه .
خب فساد که تو کشور ما خودش تولید مثل می‌کنه ، سیاست های پولی هم عموما دست رانتی هاست که با مافیا همچی می‌چرخونن از دارو و هویج هم نداره همچی هست .
زیر ساخت ها همه که بسیار کهنه و تولید اشتغالی هم صورت نمیگیره ، بخاطر عدم سرمایه‌گذاری کیفیت محصولات ایرانی بسیار بد هست نه تنها نو خارج بلکه تو ایران هم دو زار طرفدار نداره ، رقم های اختلاس هم که روز به روز بالاتر می‌ره ، روابط اقتصادی و سیاسی هم که مهمه با غول های دنیا داشته باشیم چه در زمینه تکنولوژی و چه در صادرات و... با عراق و سوریه و فلسطین داریم .
خب خسته نباشید تهش میشه این .
حالا حساب کنید چطوری ویتنام اینطوری شد ، ترکیه چجوری داره به ابر اقتصاد منطقه تبدیل میشه ، کره و ژاپن و تایوان هم همینطور و... حتی هند که خیلی فقیر بود داره میشه اقتصاد ۱ دنیا تو ۷ سال ۱ تریلیون دلار تولید رشد کرده و GDP شده ۳ تریلیون دلار .
اون وقت ما هنوز روکش پراید از چین وارد می کنیم .
همین چین و روابط اقتصادی با اروپا و آمریکا نگاه کنید .
اینها از ما یاد نگرفتند؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر