بازدید 5082

نشست مشترک وزیران خارجه آمریکا، امارات و اسرائیل

وزیران خارجه آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی به مناسبت سالگرد امضای توافق سازش میان ابوظبی-تل‌آویو گرد هم آمدند.
کد خبر: ۱۰۸۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷ 13 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزیران خارجه امارات عربی متحده، آمریکا و رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه به مناسبت یکمین سالروز امضای توافق آبراهام نشستی برگزار کردند.

عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات در این نشست گفت که کشورش نمی‌خواهد به تعبیر او، حزب الله دیگری در یمن پدید آید. وی همچنین گفت که امارات به روابط رو به رشد خود با اسرائیل راضی است.

وزیر خارجه امارات با اشاره به اینکه او به زودی به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد، مدعی شد: صحبت از صلح در یمن در نبود گفتگو میان اسرائیل و فلسطینیان امکان پذیر نیست.

بلینکن گفت جو بایدن تأکید دارد راهکار دو دولتی تنها روش برای پایان دادن به درگیری‌های اسرائیل و فلسطینی‌ها است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از روز‌های گذشته اعلام کردند که «یائیر لاپید»، «آنتونی بلینکن» و «عبدالله بن زاید» طی نشستی در واشنگتن در چارچوب توافق عادی سازی روابط بین ابوظبی-‌تل‌آویو، درباره همکاری بین تل‌آویو، ابوظبی و واشنگتن و همچنین درباره ایران رایزنی خواهند کرد.

این نشست سه جانبه گام مهمی از سوی دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در راستای تقویت توافق آبراهام خوانده شده است.

«عبدالله بن زاید»، وزیر خارجه امارات و «عبدالطیف بن راشد الزیانی»، وزیر خارجه بحرین بیست و پنجم شهریورماه سال گذشته طی مراسمی در کاخ سفید و در حضور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی، توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین را امضا کردند. سودان و مغرب نیز بعدا به توافق مشابهی با رژیم صهیونیستی دست یافتند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر