بازدید 22952
پیمانه اقتصادی

مالیات کمرشکن بر لوکس‌ها؛ ۵ میلیون تومان مالیات برای خانه ۱۵ میلیاردی/ بورس سقوط کرد؛ وزیر اقتصاد مهمترین حمایت دولت از بازار سرمایه را اعلام کرد/ این سه کسب‌وکار از بند انحصار آزاد شدند!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ریزش بورس‌های جهان پس از گزارش صندوق بین المللی پول، پیش بینی IMF میانگین قیمت نفت، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی چقدر شد؟، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی و مجاز، خودنمایی روبل در برابر دلار و یورو و افزایش ملایم طلای جهانی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۸۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵ 13 October 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ریزش بورس‌های جهان پس از گزارش صندوق بین المللی پول، پیش بینی IMF میانگین قیمت نفت، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی چقدر شد؟، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی و مجاز، خودنمایی روبل در برابر دلار و یورو و افزایش ملایم طلای جهانی را در بر دارد.

 

ادامه ریزش ها در بورس تهران

امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۱۲۳۶ واحدی معادل ۱.۵۰ درصد به یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۴۴۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۴۱۶ واحدی به ۲۰ هزار و ۶۷ واحد رسید.

وزیر اقتصاد مهمترین حمایت دولت از بازار سرمایه را اعلام کرد

«سید احسان خاندوزی» در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «تویتر» نوشت: امروز انتخاب اعضای متخصص و خوشنام برای «شورای عالی بورس» مهمترین حمایت دولت از بازار سرمایه است.

به گزارش ایرنا، درجلسه امروز هیات وزیران، با توجه به صلاحیت تخصصی، سلامت مالی و تجربه پیشین، آقایان «سید موسی فیض فلاح شمس»، «علی سعیدی» و «احمد شعبانی» به عنوان سه خبره مالی شورای عالی بورس انتخاب شدند. در این جلسه همچنین «رسول سعدی» به عنوان خبره بورس کالا و «علی امامی میبدی» به عنوان خبره بورس انرژی تعیین شدند.

ریزش بورس های جهان پس از گزارش صندوق بین المللی پول

به دنبال کاهش برآورد صندوق بین المللی پول از متوسط رشد اقتصادی جهان، بورس های مهم ریزش کردند. به نقل از بلومبرگ، صندوق بین المللی پول در گزارش جدیدی اعلام کرد برآورد خود از متوسط رشد اقتصادی کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱ را به ۵.۹ درصد کاهش داده که این رقم ۰.۱ درصد کمتر از برآورد قبلی این نهاد است. صندوق بین المللی پول همچنین انتظار دارد متوسط رشد اقتصادی جهان در سال آینده از رقم امسال نیز کمتر شده و به ۴.۹ درصد برسد. این نهاد با اشاره به اینکه اختلال های ایجاد شده ناشی از کرونا به ویژه در بخش تجارت خارجی ادامه خواهد داشت بار دیگر بر ضرورت واکسیناسیون تاکید کرد.

در وال استریت همه شاخص ها نزولی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایینتری از روز قبل خود بسته شدند.  شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۲۵ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۴۱۱.۳۵ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۱۷ درصد ریزش تا سطح ۴۳۵۳.۷۱ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۱۲ درصد کاهش در سطح ۱۴ هزار و ۴۶۸.۱۸ واحدی بسته شد. در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۲۳ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۳۰.۲۳ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۰.۳۴ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۱۴۶.۸۷ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با عقبگرد ۰.۳۴ درصدی در سطح ۶۵۴۸.۱۱ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۴۱ درصد بالا رفت و به ۸۹۳۵.۹۰ واحد رسید.

پیش بینی IMF میانگین قیمت نفت

صندوق بین‌المللی پول (IMF) در جدیدترین گزارش خود پیش بینی کرد میانگین قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ تقریبا ۶۰ درصد بالاتر از سال ۲۰۲۰ خواهد بود و به ۶۵ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه می رسد. صندوق بین‌المللی پول در واقع پیش بینی که در ژوییه از افزایش قیمتهای نفت در سال ۲۰۲۱ داشت را حفظ کرد. تحلیلگران صندوق بین‌المللی پول پیش بینی می کنند میانگین قیمت نفت در سال ۲۰۲۲ به ۶۴ دلار و ۵۲ سنت در هر بشکه می رسد و از نظر واقعی در میان مدت بدون تغییر خواهد ماند. این وام دهنده جهانی اعلام کرد میانگین قیمت نفت در سال میلادی جاری ۵۹ درصد بالاتر از میانگین قیمت ۴۱ دلار و ۲۹ سنت در سال ۲۰۲۰ خواهد بود. با این حال تحلیلگران صندوق بین‌المللی پول بر این باورند که در بلندمدت قیمتهای نفت کاهش پیدا می کند و در سال ۲۰۲۶ به ۵۶ دلار و ۳۰ سنت می رسد.

مالیات کمرشکن بر لوکس‌ها؛ ۵ میلیون تومان مالیات برای خانه ۱۵ میلیاردی

نحوه اجرای قانون مالیات املاک لوکس به این ترتیب است که املاک مذکور به پنج طبقه قیمتی تقسیم و برای هر یک ضریبی تعریف شده است که مبنای اخذ مالیات است. در بودجه 1400 کشور نیز درآمد حاصل از این نوع مالیات 707میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. ضمن اینکه پیش‌بینی شده است، دولت از محل مالیات خانه‌‌‌های خالی که امکان اجرای آن با توجه به نبود بانک اطلاعاتی از املاک زیر سوال است، 2هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند.
 
در مورد مالیات املاک لوکس، برای خانه‌‌‌هایی با ارزش روز 10 تا 15میلیارد تومان، معادل 1/ 0درصد از ارزش روز ملک مالیات پیش‌بینی شده و این در حالی است که کف مالیات سالانه املاک در جهان 16/ 0درصد و در آمریکا 2/ 0درصد است. این ضریب حداقلی نیز صرفا برای املاک واقع در مناطق کم‌‌‌برخوردار پیش‌بینی شده است. در عین حال املاک لوکس در سایر کشورها تا 93/ 1درصد از ارزش روز را باید به صورت سالانه به عنوان مالیات به دولت پرداخت کنند. با این حساب یک واحد مسکونی 15میلیارد تومانی در کشور ما در حالی باید سالانه 5میلیون تومان مالیات پرداخت کند که شارژ عمومی سکونت در آن واحد مسکونی که باید به صورت ماهانه پرداخت کند، به مراتب بیشتر و حداقل دو برابر این مقدار است.  آنچه معیوب بودن نرخ مالیات سالانه را بیشتر نشان می دهد مقایسه آن با مالیات بر خانه‌های خالی به عنوان مالیات فرعی است. برای چنین واحدهایی میزان مالیات برخانه خالی بیش از 40میلیون تومان برآورد می‌شود. به این ترتیب میزان مالیات اصلی و ضد سفته‌بازی به مراتب کمتر از مالیات ناکارآمد یعنی مالیات بر خانه خالی است. همچنین شارژ سالانه املاک 5 تا 10 میلیارد تومان در تهران، ‌‌‌ سالانه 4 تا 8 میلیون تومان است، در حالی که برای آنها در قانون مالیاتی پیش‌بینی نشده است.
 
طبقه دوم قیمتی املاک 15 تا 25میلیارد تومانی را شامل می‌شود که نرخ مالیات آنها 2/ 0درصد ارزش روز ملک پیش‌بینی شده است که رقمی بین 25 تا 40میلیون تومان خواهد بود. طبقه سوم املاک 25 تا 40میلیارد تومانی هستند که نرخ مالیات این دسته از املاک نیز 3/ 0درصد پیش‌بینی شده و این یعنی حداکثر 70میلیون تومان مالیات سالانه باید پرداخت کنند. در مورد املاک 40 تا 60میلیارد تومانی نیز ضریب 4/ 0درصدی با نرخ مالیاتی حداکثر150میلیون تومانی در نظر گرفته شده است. در مورد املاک ابرلوکس بالای 60میلیارد تومان نیز کف متعارف مالیات سالانه در دنیا که حدود 5/ 0درصد ارزش روز ملک است و برای املاک ارزان‌قیمت در نظر گرفته می‌شود، پیش‌بینی شده که رقم آن بیش از 150میلیون تومان خواهد بود. /دنیای اقتصاد

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی چقدر شد؟

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۲۳۴۰ میلیارد دلار برآورد‌ می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۲۷ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۶ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیتکوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است. بیتکوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  
 

قیمت دلار در صرافی های بانکی و مجاز

 
جدیدترین قیمت ها در بازار ارز نشان می دهد هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ 26000 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 26526 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز قبل، اندکی کاهش یافته است.
 

خودنمایی روبل در برابر دلار و یورو

راشاتودی: جهش قیمت‌های انرژی در جهان نرخ ارز روسیه را تقویت کرده و باعث شده است نرخ برابری آن با دلار و یورو به بالاترین سطح در چند ماه اخیر برسد. روبل روسیه در معاملات روز چهارشنبه و تا ساعت ۱۳:۵۷ به وقت تهران، در نرخ برابری ۷۱.۸۱ واحد تثبیت شد و فاصله اندک خود را با نرخ ۷۱.۵۵۵ واحد ثبت شده در روز دوشنبه، که بالاترین سطح در ۴ ماه اخیر بود، حفظ کرد. نرخ برابری روبل با یورو تا این لحظه در ۸۳.۰۷ واحد تثبیت شد که به بالاترین نرخ خود از جولای ۲۰۲۰ تا کنون (۸۲.۷۵ واحد) نزدیک است. در همین زمان قیمت هر بشکه نفت خام برنت که بنچ‌مارک اصلی صادرات نفت خام روسیه است در ۸۲.۷۷ دلار باقی ماند. قیمت نفت خام برنت روز گذشته دوباره به ۸۴ دلار رسید که بالاترین قیمت در ۳ سال اخیر است. تحلیل‌گر پرومسویازبانک در یادداشتی به رویترز گفت: اگر افزایش قیمت‌های نفت خام به همین شکل ادامه داشته باشد نرخ برابری روبل با دلار حتی تا ۷۱.۵ واحد تقویت خواهد شد. روبل تنها ارز در بین ارزهای اقتصادهای در حال ظهور بود که در ماه سپتامبر نرخ خود در مقابل دلار را تقویت کرد.

افزایش ملایم طلای جهانی

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در پی عقب نشینی دلار، اندکی افزایش یافت. بر این اساس؛ بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۶۰ دلار و ۹۱ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۶۱ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۷۵۹ دلار و ۳۰ سنت بسته شد. شاخص دلار که این ارز را در برابر سبدی از ارزهای رقیب دنبال می کند، ۰.۲ درصد کاهش یافت و از بالاترین رکورد بیش از یک سال اخیر که روز سه شنبه ثبت کرده بود اندکی فاصله گرفت.

کمبود زغال‌سنگ هند را در معرض بحران انرژی قرار داد

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی: چین تنها کشور آسیایی نیست که با بحران کمبود انرژی روبرو شده است؛ هند هم به علت کمبود زغال‌سنگ در آستانه یک بحران جدی انرژی قرار دارد. ذخایر زغال‌سنگ اکثر نیروگاه‌های زغال‌سنگی هند به شکلی بحرانی کاهش یافته است و این اتفاق درست در زمانی رخ داده که اقتصاد این کشور در حال رونق گرفتن است و تقاضا برای برق اوج خواهد گرفت. ۷۰ درصد برق تولیدی در هند از زغال‌سنگ به وجود می‌آید. داده‌های دولتی نشان می‌دهد که تا ۶ اکتبر ۸۰ درصد از ۱۳۵ نیروگاه زغال‌سنگی هند برای کمتر از ۸ روز ذخیره زغال‌سنگ داشتند و بیش از نیمی از این تعداد فقط زغال‌سنگ کافی برای ۲ روز را در اختیار داشتند. در مقایسه باید اشاره کرد در ۴ سال گذشته میانگین ذخایر زغال‌سنگی که این نیروگاه‌ها در اختیار داشته‌اند برای ۱۸ روز کاری کافی بوده است. هتال قندی، رئیس تحقیقات شرکت رتبه‌بندی کریسیل، که یکی از زیرمجموعه‌های اس‌اندپی گلوبال است، می‌گوید: تا ماه دسامبر این ذخایر به ۸ تا ۱۰ روز افزایش خواهند یافت اما هرگز به ۱۸ روز نزدیک هم نمی‌شوند. کاهش واردات زغال‌سنگ هم‌زمان با اختلالات به وجود آمده در زنجیره تأمین داخلی، در کنار تقاضای رو به افزایش، هند را با بحرانی جدی روبرو کرده است.

این سه کسب‌وکار از بند انحصار آزاد شدند!

مهر: نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز سرانجام با رأی مثبت خود به برخی مواد طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار، انحصار سه کسب‌وکار وکالت، سردفتری و کارشناس رسمی دادگستری را برطرف کردند.

در تبصره یک ماده ۶ طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار که امروز به تصویب نمایندگان رسید، آمده است که:

«کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده مکلفند هر سال از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون پروانه وکالت اقدام نمایند. داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰ درصد) امتیاز میانگین نمرات یک درصد حائزان بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند قبول اعلام شده و جهت طی مراحل مقتضی به مرجع صدور مجوز مربوطه معرفی می‌گردند. نظارت بر اجرای این تبصره برعهده وزیر دادگستری است و وزارت مزبور مکلف است در صورت استنکاف کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده از برگزاری آزمون، راساً به برگزاری آن اقدام کند»

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۸
واقعا کمر شکنه. با این مدیران مالیاتی به جایی نمیرسیم. دولت انقلابی باید در حوزه مالیات یک خانه تکانی اساسی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
مالیات خیلی زیاد هم ساخت و خرید را کم می کند و در آینده با تورم وحشتناک در زمینه مسکن مواجه میشویم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
باید به سمت جهانی شدن پیش برویم و درصدهای ما به درصد های دنیا برسد ایران کشوری جدا از کشورهای دنیا نیست و قوانینی که در این کشورها اجرا می شود یک روزه بوجود نیامده ، بسیار فکر شده و پخته شده تا به این مرحله رسیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
مالیات بر سرمایه های راکد در حوزه مسکن شامل زمین، آپارتمان و ویلا نه تنها باعث افزایش قیمت نخواهد شد بلکه به چرخه معاملات و جلوگیری از افزایش بی رویه آن کمک میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
با آنکه من خانه لوکس ندارم ولی مالیات را بر درآمد می گیرند. گرفتن مالیات از هر عنصری که فاقد درآمد باشد اشتباه استراتژیک است و آثار آن در دراز مدت مشخص می شود.
ناشناس
| Canada |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
پنج میلیون برای ملک ۱۵ میلیاردی سنگینه؟؟!!!! معنی مالیات سنگین راهم فهمیدیم !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
بگذار یک مثال بزنم . شما وقتی غذا سفارش میدهی یک مبلغی اضافه بابت مالیات پرداخت میکنی . حالا اگر بخوای خانه بخری چی؟؟ درسته فروشنده پول مالیات رو ازت میگیره . قیمت مسکن در کل زیاد میشه و باز ما ضرر میکنیم
کاش حقوق ها رو هم به نرخ جهانی حساب میکردید عوض مالیات جهانی خانه ها
تابناک جان
مگر شما مثل کل دنیا از سیستم های اداره حکومت استفاده میکنید که انتظار دارید مالیات هم مشابه دنیا اخذ بشه؟
مگر دستمزد ها بر اساس استاندارد جهانی هست؟
چه جراتی دارین که در مالیات خودتون رو با جهان مقایسه میکنید؟
واقعا این جسارت از کجا میاد؟
نرخ بیکاری شما بر اساس استاندارد جهانی چقدر باید باشه؟
حداقل حقوق و دستمزد در ایران در مقایسه با جهان چطوره؟
چرا چشم رو میبندید و فقط به دنبال کسب درامد بیشترید؟

به قول شاعر
چون است به درد دیگران درمانی
چون نوبت درد ما رسد درمانی؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
شاید مالیات درست بشه بیکاری هم مثل خارجیها بشه چه میدانی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
فرضا در آمد شما جهانی بشه، با جهانی شدن نرخ کالا و حامل های انرژی ، دوباره باید بیشترش رو پس بدین. در ضمن حجم کار و میزان بهره وری یه کارمند در دنیا با ایران قابل مقایسه نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
چرا اعصابت رو خورد میکنی؟؟؟
ااونی که خونه چند ده میلیاردی داره درامده بالای استاندارد جهانی داره
این مالیات برای من و تو نیست
۵ میلیون برای خانه ۱۵ میلیاردی ؟!!!! کمر شکن ؟!!! بله کمر مستاجر را شکستید با این مالیات .
اگر ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون میگفتید قیمتها میشکست ولی با ۵ تا فقط کرایه ها گران میشود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
نهایتا مستاجر پول آخر را خواهد داد.
ناشناس
| Turkey |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
دقیقا درست گفتین
این مالیات اونقدر پایینه که در تصمیم مالک ها برای داشتن چند ملکی که دارند فرقی ایجاد نمیکنه
مالیات باید اونقدر بالا باشه که اون مالک راهی جز فروش خونه اضافیش یا خیلی بزرگش نداشته باشه
خونه ها و باغ ویلا هایی هست که قیمتشون صدها میلیارد تومنه و صاحبهاشونم ایران نیستند
این مقدار مالیات بشدت پایینه و قابل پرداخته توسط اونا
باید مالیات یه خونه مثلا 50 میلیاردی ، سالی 5 میلیارد باشه و زمان اجرایی شدن این مالیات هم برای 2 یا 3 سال آینده باشه تا زمان داشته باشن برای املاک اشرافی و یا متعددشون فکری کنن
کسی که در مورد مالیات نظر میدهی . شما مالیات امریکا را با ایران مقایسه میکنی . در امد یک امریکای معمولی بالای 2000 دلار است ولی در ایران زیر 200 دلار . 2 در امریکا بابت مالیاتی که میدهند در مقابل امکاناتی به مردم میدهند ولی متاسفانه در کشور ما فقط مالیات میگیرند 3 . شما در امریکا اختلاس در حد صفر است ولی متاسفانه در کشورما اگه مسولی اختلاس نکند باعث تعجب است . 4 مقامات در امریکا تا 18 سلگی حمایت میکنند ولی در ایران مسولین با پول بیت المال و از مالیات من و شما فرزندانشان را برای تبعید به امریکا میفرستند
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
این قضیه مرغ و تخم مرغه
باید این پول اول از طریق مالیات در بیاد و بعد در جامعه ریخته بشه
نمیشه که از پول نفت رفاه رو تامین کرد و بعد مالیات گرفت
باید کشور بصورت صد در صد با مالیات اداره بشه
انگار نه انگار نفتی وجود داره
الان نروژ روی نفت خوابیده ، ولی آیا اینقدر بذل و بخشش میکنه ؟
5 میلیون هم شد مالیات؟؟؟
مالیات بر مسکن اوضاع را صد درجه بدتر از اینی که هست می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
نهایتا این پول از جیب مصرف کننده درخواهد آمد.
ناشناس
| Turkey |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
خیر به هیچوجه
مالیات اگه اونقدر بالا باشه که یه مالک نتونه اونو بده ، یه فکری به حال املاکش میکنه ، یا خردش میکنه ، یا میسازه ، یا بنام دیگران میزنه ، یا میفروشه
به هر حال بهتر از اینه که املاک نجومی رو مار روشون بخوابه و چمبره بزنه تا هی گرونتر بشه
مالیات باید به مفهموم واقعی برای املاک نجویم غیر قابل پرداخت باشه ، تا این املاک به حرکت در بیان
یه ملک 50 میلیاردی باید سالی 5 میلیارد مالیات بده
و زمان اجرا هم 3 سال دیگه
اگر هم نداد
ممنوع المعامله
ممنوع الخروج
قطع بیمه و بازنشستگی و خدمات شهروندی
ابطال پاسپورت و کارت ملی
سلام عزیز برادر

"با این حساب یک واحد مسکونی 15میلیارد تومانی در کشور ما در حالی باید سالانه 5میلیون تومان مالیات پرداخت کند"

اگر 15 میلیارد را ضرب در 0.1 درصد کنیم میشه 15 میلیون نه 5 میلیون!!!!

یا علی
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
نه عزیز دل برادر
تا 10 میلیاردشو معاف اعلام کردن
برای 5 میلیارد مازاد 0.1 درصد
که بسیار پایینه
مالیات یه خونه 15 میلیاردی باید حد اقل سالی 50 میلیون تومن باشه .
خونه 20 میلیاردی 200 میلیون در سال
خونه 25 میلیاردی سالی 350 میلیون

اینجوری کلی ملک نجومی میریزه تو بازار فروش
یا باید بنام دیگران هم بزنند
یا خردش کنند
یا مشاعی بنام بزنند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
اخوی. قبل از ایراد گرفتن متن رو درست بخون لطفا.!
تا ۱۰ میلیلرد معافه. اضافه بر اون مالیات داره
یا علی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
ماوالتفاوتش با 10 میلیارد منظور می شود.
بعد شما خدمات دولت هاي آمريكا و....رابايران مقايسه مي كنيدكه براي ماليات خودتان را باآنها مقايسه مي كنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
این در آمدهای نسبتا ناچیز در مقابل هزینه های بی شماری که در بخشهای مختلف ساختار دولت برای خیل عظیم مشاوران و کمیسیون ها و اعضا ی وابسته به هر
مجموعه مدیریتی چیزی نیست.
قیمت ملک و سایر اقلام در یکی دو سال اخیر بدلیل تورم که دولت مسئول آن است بالا رفته و حالا عملا میخوان از تورمی که بوجودآوردن مالیات بگیرن. نکته دیگر ابنکهدقیمت ملک را بر اساس چه معیاری تعیین میکن ؟این مقایسه با کشورهای دیگر اصلا کار درستی نیست چون اونها مثل ما تورم بالا ندارن و قیمت ها تقریبا ثابت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
همیشه مردم مقصرند و باید تاوان اشتباه و تورم دولت ها را بدهند. حالا میخواد گران شدن شیر و پنیر و ماست باشه یا مالیات بر روی دارایی ها.
چهار سال قبل، پس از حدود سى سال كار مديريتى با مدرك فوق ليسانس از امريكا، ضمن فروختن آپارتمان قبلى و ارثيه پدرى خودم و همسرم كه او هم پا به پاى من با مدرك فوق ليسانس كار كرده بود، آپارتمان ديگرى به قيمت ٢/٥ ميليارد تومان خريديم. در اين فاصله به لطف مديريت فشل كشور، تورم افسار گسيخته قيمت آپارتمان و هزينه هاى زندگى راچند برابر كرد؛ در حاليكه حقوق بازنشستگى ما حداقل افزايش را داشته است. اكنون مى خواهند به دليل گرانتر كردن خانه اى كه نسبت به زمان خريد فقط مستهلكتر شده است، ماليات جديدى از صاحبخانه اش بگيرند كه حقوقش كمتر از دو برابر و هزينه هايش بيش از ١٠ برابر شده است....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
اگه بالای ۱۵ میلیارد قیمتش شده و خالی باشه مالیات بدید لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
دقیقا ! خودشون خونه و ماشین رو قیمتش رو چندین برابر میکنن، بعد به خاطر همین قیمت بالا مالیات میگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
به جای تولید و ایجاد کار مثل کشورهایی نظیر کره و چین فقط راهکار اقتصادی را مالیات گرفتن از این و آن می دانند.
اگر مردید یک شرکت نظیر سامسونگ ایجاد کنید تا 200 هزار نفر را سر کار ببرید و ارزآوری برای اقتصادتان داشته باشد.
الان متاسفانه بیشتر کارها در کشور شده است دلال بازی که نتیجه اش گران شدن برای مصرف کننده نهایی است
naser
| Germany |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
ناشناس 17:19 نوشته آقا رضا را خوب بخوانید و بعد فرمان صادر کنید! ایشان تمام دارایی خود، ارثیه پدری خود و همسرش را صرف خرید آپارتمان 2/5 میلیاردی کرده است و در اثر کاهش ارزش پول و تورم قیمت آپارتمانش بالا رفته است ولی در آمدش آنقدر نیست که سالانه مبلغ بالایی برای آپارتمانی که هیچ درآمدی برایش ندارد به عنوان مالیات پرداخت کند!0
با این کارهای نمایشی مالیات بر خانه و.... کسری بودجه و مشکل مملکت حل نمیشه فقط نارضایتی بوجود میاره و مشکل را بیشتر میکنه. باید مسئولین فکر اساسی برای رفع تحریمها و رونق سرمایه گذاری و تولید و اشتغال کنند. اون موقع تورم کا سته میشه و اوضآغ اقتصادی مردم بهتر میشه
مثالی به شما بگویم فردی که با عزت زندگی کرده قرض کرده و نخورده صاحب مالی شده آن هم زمانی که چنین قانون های مالیاتی نبوده حالا بازنشسته شده دارو و درمان لازم دارد شخصیت دارد عروس و داماد و نوه دارد حالا می گویند چند نفر در یک خانه زندگی می کنند فقط زندگی نیست ارتباطات خانوادگی است حالا حتی یاشغل دوم هم نمی تواند مالیات بدهد می گویید داشتن خانه غیر مولد است ازآن ور می گویید خانه می سازیم چون مولد است زنان بازنشسته که می گویند در خانه شوهر نشستیم و خانه خودمان را اجاره می دهیم باید چه کنند اگر مالیات می گیرید استثنا قرار ندهید اگر جنگ اقتصادی است همه شرکت کنند و مقدار را کم نمایید و مالیات صفر نداریم اگر جنگ بوده برای همه بوده آن زمان سربازی بوده که در شهر سربازی می کرده دیگری در جبهه کارمند غیر کارمند همه کمک می کردند حالا هم اگر جنگ است کسی را معاف ننمایید لطفا دولت محترم سامانه طراحی نماید تا کسانی که از مالیات معاف هستند با خود اظهاری انصراف از معاف بودن از مالیات را اعلام نمایند تا همه چه حقیقی چه حقوقی چه خیریه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
تا یه کار درست میخواد انجام بشه یک مثال نقض میآورید. همه که پیرمرد نیستند یک خانه داشته باشند و چند خنوده هم تو خونشون زندگی کنند . 99 در صد ثروتمندان ی هستند ک مالیات نمیدهند.
5 میلیون تومن برای یه کسی که خونه 15 میلیاردی داره کمر شکنه ؟ واقعا اینجوری فکر میکنین ؟!!
پول مانیکور سگشون هم نمیشه ...
مشکل مسکن در ایران فقط یک راه حل داره ولی متاسفانه سودجویان و ذی نفعانی که در راس کار هستند و تصمیم گیری میکنن ، خودشان با این قوانینی که مینویسم به شدت مخالفند ..
باز هم توصیه میکنم که با مالیاتهای سنگین و تصاعدی سالیانه بر روی هر نوع دارایی منقول و غیر منقول ، میشه از ثروت اندوزی جلوگیری کرد .
باید ملک ( به هر شکل آن ) و خودرو ( خصوصا خارجی و مونتاژی ) از بازار سرمایه خارج بشن و داشتن بیش از نیاز آنها به نوعی باعث دردسر باشه و صاحبین اونها نتونن از پس مالیات سالیانه آنها بر بیان .
با این مقدار مالیات مسخره ای که بر روی آملاک گذاشته شده هیچ اتفاق خاصی نمیوفنه ...
کسی که خونه یا آپارتمان 15 میلیاردی داره ، به راحتی از پس مالیات سالیانه 5 میلیونیش هم بر میاد ..
باید مالیات اونقدر وحشتناک تصاعدی بالا بره تا یک استاندارد متوسط زندگی در جامعه حاکم بشه ...

املاک از هرنوع بصورت تجمیعی و به نام یک کارت ملی :

مثلا مجموع ارزش املاک تا 5 میلیارد از مالیات سالیانه معاف
از 5 تا 10 ، سالی یک درصد از 5 میلیارد
از 10 تا 15 میلیارد ، سالی 3 درصد به نسبت 5 میلیارد بعدی
از 15 تا 20 میلیارد ، سالی 5 درصد به نسبت 5 میلیارد بعدی
و 7 درصد برای 5 میلیارد بعدی و الی آخر

یعنی فقط کافیه که این قانون الان تصویب بشه و برای 3 سال دیگه لازم الاجرا باشه ، از همین حالا قیمتها افت میکنه و همه فروشنده میشن، بخصوص اگه بدونن که اگه کسی مالیات نده ، ممنوع الخروج میشه ، کارت ملیش باطل میشه ، بیمه و بازنشستگیش قطع میشه ، ممنوع المعامله میشه و هزار تا بدبختی دیگه !!!

و برای خودرو هم همینطور ،
خودرو تا 500 میلیون از مالیات معاف
از 500 تا یک میلیارد سالی یک درصد به نسبت 500 اضافه
از یک تا یک و نیم میلیارد سالی 3 درصد به نسبت 500 اضافه
از 1.5 تا 2 میلیارد سالی 5 درصد به نسبت 500 اضافه
و الی آخر

در کل باید اینو عرض کنم که در یک کشور مثلا اسلامی ( صرفا مثلا مثل کشور ما !!! ) باید مال اندوزی و ثروت اندوزی دردناک باشه و حتی پولدارترین آدمها هم سعی کنن که مثل عموم مردم و در حدود قشر متوسط جامعه باشند و اگر کسی قصد تفاخر داره باید هزینه سنگین اونو بده !!!
هزینه ای که حتی برای اون پولدار هم زجرآوره !!!

ممنونم تابناک
ممنونم
پاسخ ها
سعيد
| Netherlands |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
مال اندوزي كه با زحمت باشه محترم است شما هم برو كار كن و اينقدر فرمول نده. در اسلام مال مومن حرمت داره و اين نسخه هاي كمونيستي بدرد كشور ما نميخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
دوست عزیز . اگه تو جامعه تلاش برای پولدار شدن وجود نداشته باشه دیگه کسی سختی نمیکشه که درس بخونه
کسی سختی نمیکشه که شرکت و کارخانه تاسیس کنه . هیچکس هیچ کاری نمیکنه . در نهایت کشور پیشرفت نمیکنه .
برای نمونه دولت آمریکا میلیاردر های جهان رو تو خودش جا داده چون از اموالت حفاظت میکنن و اجازه پیشرفت و پولدار شدن هم بهشون میدن و نتیجه اش شده آمریکایی که میبینی
لطفا یکم فکر کن بعد فرمول اراعه بده . مثل مجلسی هایمان نباش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
درود بر این نوشته. خطاب به سعید آقا: باید مالیات بدی عزیزم حالا تو اسمشو میخوای کمونیستی بزار یا هر چیز دیگری مهم این است که عین اسلام و عدالت است و دولت انقلابی هم آنرا اجرا خواهد کرد
جبار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
در اسلام هم سرمایه محترم شمرده می شود ،حق
مالکیت افراد مورد قبول شرع هست و سرمایه داری سرمایه گذاری برای اجتماع مفید است الان دیگه بدون سرمایه نمی شود کاری را شروع کرد،در اینجا یک کشاورز بیست کارگر دارد که به صورت ماهانه حقوق می گیرند یا مشارکتی کار می کنندبر فرض کشاورز ما اگه سرمایه بالایی نداشت نه خودش می توانست کاری را شروع کند نه دیگران منتفع می شدند آنچه که مذموم است این است که با سرمایه و پول دیگران را استثمار کنند وبا برده کشی هر روز بر ثروت خود اضافه کنند و ثروت را برای تفاخر ،تجمل گرایی ،،زورگویی،فساد و..بخواهند نه برای تولید رونق کسب و کار و ایجاد شغل !!
سال نود حقوق یک خانم معلم ۸۰۰ دلار بود حالا همان بازنشسته ۲۰۰ دلار حقوق میگیرد و تورم چند برابر شده است حالا کسی که چند شیفت کارکرده و خانه ای خریده باید مالیات بدهد و ایا چه سیستمی تضمین می کند تمامی دارو درمان خانه سالمندان وپذیرایی از داماد و عروس و دیگر شرایط این بازنشسته با آبرو را در تمامی دنیا بازنشسته ها معاف از هر گونه مالیات هستند لطفا به این مورد توجه شود
سازمان بورس را ببندید سنگین و رنگین تره
بورس امروز منفی ۲۲۰۰۰
علنا پول مردم در حال سوختن
در مورد مالیات املاک لوکس، برای خانه‌‌‌هایی با ارزش روز 10 تا 15میلیارد تومان، معادل 1/ 0درصد از ارزش روز ملک مالیات پیش‌بینی شده و این در حالی است که کف مالیات سالانه املاک در جهان 16/ 0درصد و در آمریکا 2/ 0درصد است
حقوق یک آمریکایی حداقل چقدر است و حقوق یک ایرانی چقدر است
در ضمن قیمت مسکن در بیشتر جاها در امریکا از تهران ارزان‌تر است
چقدر اجاره این خوته ها بالا بره
مگر معلمی شغل انبیاء و کار فرهنگی نیست چرا باید از معلم بازنشسته مالیات گرفته شود زمانش از مسئولیت خانه و فرزند زده چند شیفت کار کرده حالا در بازنشستگی که بدنش فرسوده شده می گویند دار و ندارت را بده به آن که ندارد و ندارها هم گویا زیاد هستند لطفا توجه نمایید زیرا ان که خانه دارد زحمت کشیده و تنها کالای با ارزشش است که در پیری بتواند از آن منتفع شود برای درمان دارو و نگهداری از خود اگر هم فوت کرد که مالیات بر ارث می گیرید حالا با قوانینی که وضع می شود مالیات را که ندارد بدهد اگر هم بفروشد کار دیگری از دستش بر نمی آید جز دغدغه فکری و غم باد چاره ای ندارد چه کسی مسئول بدبختی کسی است که تا حال فکر می کرد خوشبخت است و دغدغه ای ندارد و از اضافه کردن یک ندار به ندارها این طرح هیچ مزیتی ندارد و انها که معاف از مالیات هستند فقط سود می برند و صاحب اموال دیگران می شوند کار ایجاد نمایید یارانه ها را قطع نمایید و فقط به آن که معلول است یارانه بدهید تا کسی به مال دیگری برای کارنکردن چشم نداشته باشد اینجا اروپا نیست چه از نظر در امد و چه از نظر سرمایه گزاری انها بیمارستان های با کیفیت و در امد مکفی دارند و به نسبت آن مالیات می دهند از در امد مالیات می گیرند نه از خانه ای که هر روز فرسوده تر می شود از خرید و فروش مکرر مالیات بگیرید به هر حال انگیزه ترقی و زندگی بهتر را با این کارها از جوانها گرفته می شود
در آمریکا آخر سال یک چیزی بنام برگشت مالیات هست که اگر شما در طول سال هزینه های بیماری،دانشگاه،بخاطر کار مجبور به نقل مکان شده باشید تعداد فرزندان و ... دولت پول شما را با یک عدد چک بر می گرداند.شما فقط یک روی سکه را می خوانید
تا وقتی تورم وجود داره، هیچ چیزی عادلانه نیست. خونه‌ای که الان قیمتش یک ملیارده دو سال دیگه میشه ده ملیارد و مشمول مالیات، این بین صاحب خونه بیچاره چه گناهی کرده. چند سال دیگه پراید میشه یک ملیارد، (اگر باور ندارید کافیه کمی به رشد قیمت چند سال اخیرش دقت کنید). و دارنده‌اش باید مالیات بر خودروی لوکس بده.
مالیات بر خانه های خالی متاسفانه شمشیر دو لبس هر چقدر بیشترش کنی فرار سرمایه گزاران مسکن به سمت ترکیه بیشتر میشه و کلی ارز از مملکت خارج میشه بجای اینکارا باید تشویقشون کرد در ساخت خونه سرمایه گزاری کنن
جناب ریسی اولین جایی که سر زد بورس بود و حالا به چه روزی افتاد
همه شما مدعی هستید این مالیات کمه باید به صاحب خانه فشار بیارید بفروشه و... نکته اینجا در دولت های قبلی پول بدون پشتوانه چاپ شده و یک مقدار از این پول های بدون پشتوانه جذب مسکن شده خب اگه طرف ببینه داستان داره درست میشه میفروشه پولشو دلا. میکنه میره ترکیه دبی قبرس کانادا و..... اونوقت شما باید تورم این فرار سرمایه. رو بدید
خیلی از کسایی که خونه‌های میلیاردی دارن، داشتن زندگی‌شونو می‌کردن و یهو خونه‌شون میلیاردی شده. دولت یه سری از تورم پول درمیاره، یه سری از مالیات روی تورم.
دولت میخواد جیبش رو پر کنه آخر سر مستاجر بدبخت باید تاوانش رو بده و جالبه که داره به اسم ساماندهی این بازار این کار رو می کنه
اول از همه از شمایی که ناشناس از ترکیه اس دادی و فرار کردی واز زیر مالیات فرار کردید و حالا ا ونور اب نشستی و نسخه گرون کردن مالیات می پیچی باید مالیات بگیرند..
شماهائی که اینقدر دوست دارید برای هر چیزی مالیات بگیرن ایقدر حرص نخورید یک قرانش هم تو جیب شما نمیره میره تو جیب دولت که نه تنها هیچ خدماتی نمیده و یارانه رو هم اضافه نمیکنه بلکه باعث تورم بیشتر میشه و تو ضعیف تری میشی و دولت از تو هیچ گونه حمایتی در هیچ زمینه ای نمیکنه و یک نفریا چند نفرهم میان خیلی قشنگ پولهارو اختلاس میکنه میبره و تو هم در پی گرفتن دزدی و به بیراهه میری فکر میکنی این پول و مالیات رفته جای حق و این حرفها که از پولدارها مالیات بگیرن فقط به خاطر حسادت و فقیری بیش از حد ایرانی هاست که چشم دیدن هیچ چیزی رو ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
هر جور میخوای فکر کن. گذشت دولت روحانی. تو این دولت باید مالیات بدی و اگر ندی بلایی به سرتان میارن که چند برابرش را بدی و خلاص بشی. گذشت دوران تفاخر با ماشینهای میلیاردی
خونه ما بي جهت بر اثر تورم گران شده است با خونه هم درآمد كسب نمي كنيم كل شارژ ساليانه ما هم چهار ميليون است . براي چي بايد من كارمند با ماهي شش تومان درآمد بايد ماليات خونه اي كه با هزار خون دل تهيه كردم را بايد بدهم. چرا مردم را اذيت مي كنيد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
کارمندی یا هر چیزی باید مالیات بدی و اگر ندی باید از کارمندی هم تعلیق بشی
این مقایسه ایران با کشورهای غربی که خوراک مسئولین شده واقعا تهوع اوره اخه کدوم استاندارد زندگی در ایران با اونا یکیه که مالیاتش باشه دولت چه سرویسی در قبال اخذ مالیات میده ؟
به ردیف های بودجه توجه کنید ، خواهید دید که همه درآمد مملکت به بخش های داده میشه که مولد نیستند و فقط از بیت المال تغذیه میکنند
دستشون درد نکنه ما خونه خریدیم 3 میلیارد ، الان شده 15 میلیارد ، سال اینده معلوم نیست چقدر بشه ، احتمالا میشه 30 میلیارد ، اونوقت باید مالیات خونه 30 میلیاردی رو بدیم ، لطفا بهشون بگید اول تورم رو کنترل بکنن بعد بیان مالیات بگیرن، خونه لوکسی هم نداریم ها ،شارژش هم ماهی 600 هزار تومن هست ، ولی خوب زورشون میرسه میگیرن؛ تازه قطعا وقتی اداره مالیات بخواد محاسبه کنه همین خونه رو ارزش روزش ر میزنه 20 میلیارد که از ما بیشتر بگیره ، با توجه به این تورم ، و فشل و غیر سیستماتیک بودن و سلیقه ای بودن برخورد ها تو اداره مالیات ذورهای سختی رو برای مردم پیشبینی میکنم ، خدا به داد هممون برسه ، کسری بودجه ای که بخواد اینطور جبران شه فقط داد مردم رو در میاره
بنظر من مالیات خانه تا رقمی مثلا" پنج میلیارد باید معاف باشد ، ازآن به بعد بصورت پلکانی زیاد شود . انصافا" خود 5 میلیون تومان برای خانهء 15 میلیاردی رقم مناسبی است .
یعنی بین اینهمه نظر و بحث واقعا هیچکس متوجه نشد که ۵میلیارد مازاد بر ۱۰ میلیارد رو در یک درصد ضرب کنی میشه ۵۰ میلیون نه ۵ میلیون ؟!!!!! خخخخخخخ
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
چناب پروفسور یک درصد نیست 0.1 درصده
کسی که قیمت خونه ش 15 میلیارده، 5 میلیون مالیات حرف مسخره ایه
مالیات گرفتن از کالای غیر مولد و مصرفی، آنهم به دلیل تورم و افزایش قیمت آپارتمان زورگویی است.
پول همین مالیات رو هم از جیب ملت درمیارن نگران نباشید. اونیکه آخرش باید مالیات رو تحمل کنه قشر کم درآمد جامعه خواهد بود.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی