بازدید 13448

واکنش به ادعای تخلف ایران در پارالمپیک توکیو

رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان ادعای تخلف ایران در پارالمپیک توکیو را توهین به ۱۵ جراح چشم پزشک برشمرد.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸ 11 October 2021

به گزارش «تابناک»، محمدرضا مظلومی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: متاسفانه موجی از تخلف ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از سوی رسانه‌های معاند مبنی بر حضور دو ورزشکار با شرایط سالم در رقابت‌ها و کسب دو مدال طلا راه افتاده است که این ادعای کذب است و کاملا مخالف آن هستیم.

وی افزود: ورزشکاران قبل از حضور در رقابت‌ها توسط پزشکان کلاسبندی و سپس توسط ibca (فدراسیون جهانی نابینایان و کم بینایان) تایید و اعلام می‌شود.

مظلومی ادامه داد: سه هفته قبل از آغاز بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو مدارک کلاسبندی ورزشکاران نابینا و کم بینا علاوه بر اینکه در سایت فدراسیون جهانی بارگذاری شد، آن‌ها با در دست داشتن مدارک در کشور‌های اندونزی، پرتغال، قزاقستان، ازبکستان (۲بار)، آذربایجان و ترکیه حاضر شدند و توسط ۲ جراح چشم پزشک مورد بررسی قرار گرفتند و حتی پس از بازگشت مجدد توسط جراح چشم کشورمان بررسی شدند و کلاس بندی آن‌ها نهایی و به کمیته بین المللی پارالمپیک اعلام شد.

وی گفت: این تخلفات مطرح شده توهین به ۱۵ جراح چشم پزشک ۷ کشور قلمداد میشود و علم آن‌ها زیر سوال رفته است که این بسیار ناشایست و ناپسند است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی