بازدید 82513
قهرمان سنگین وزن بوکس حرفه ای دنیا در راند یازدهم معرفی شد

تایسون فیوری، وایلدر را ناک اوت کرد

این نبرد که یکی از بزرگترین رقابت‌های بوکس به شمار می‌رفت، سومین مسابقه میان این دو بوکسور پر قدرت بود. این تایسون فیوری بود که موفق شد تا با ناک اوت وایلدر آمریکایی در راند یازدهم پیروز مسابقه شود و همچنان صاحب کمبرند WBC باقی بماند.
کد خبر: ۱۰۸۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ 10 October 2021

بوکسور بریتانیایی در لاس وگاس بار دیگر خوش درخشید. تایسون فیوری بار دیگر موفق به شکست دیانتی وایلدر شد. دی ترو جیپسی کینگ، ویلادر را ناک اوت کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، از ساعت ۷:۰۰ صبح امروز در چارچوب رویداد بوکس حرفه‌ای در دسته سنگین وزن، تایسون فیوری، قهرمان WBC به مصاف دیانتی وایلدر رفت. این نبرد که یکی از بزرگترین رقابت‌های بوکس به شمار می‌رفت، سومین مسابقه میان این دو بوکسور پر قدرت بود. در مصاف‌های قبلی، جدال اول آن‌ها با نتیجه مساوی پایان یافته بود، نبرد دوم را تایسون فیوری با برد پشت سر گذاشته بود و این مصاف آن‌ها نیز بایستی سال گذشته برگزار می‌شد، اما شیوع ویروس کرونا مانع از این شد و همه چیز دست به دست هم داد تا در دهم اکتبر ۲۰۲۱ در لاس وگاس و در سالن تی موبایل آرنا شاهد برگزاری این رقابت بزرگ باشیم.

تایسون فیوری، وایلدر را ناک اوت کرد

پیش از مسابقه دو طرف به شدت کری خوانی و ادعا‌هایی مطرح کردند و در نهایت در در روز مسابقه، این تایسون فیوری بود که موفق شد تا با ناک اوت وایلدر آمریکایی در راند یازدهم پیروز مسابقه شود و همچنان صاحب کمبرند WBC باقی بماند.

این مسابقه سرتاسر زیبایی و هیجان بود. در راند‌های ابتدایی دو طرف در حال ارزیابی وضعیت هم بودند و از همان شروع کار مشخص بود که رقابتی سخت و تنگاتنگ را شاهد خواهیم بود. در راند سوم بود که فیوری موفق به ناک داون وایلدر شد، اما دیری نپایید که بوکسور پرافتخار آمریکایی قامت راست کرد و به مبارزه برگشت. راند چهارم این مسابقه شاید جذاب‌ترین و بهترین قسمت آن باشد.

وایلدر که نمی‌خواست سومین شکستش را برابر فیوری تجربه کند، در این راند فوق العاده ظاهر شد. او دوبار موفق به ناک داون فیوری شد و با این حساب به نظر می‌رسید که کار تمام شده باشد، اما فیوری به بازی برگشت و به کار ادامه داد. گفتنی است در این راند وایلدر کاملا تهاجمی عمل کرد و با ضربات پای خود به بدن حریف و مشت‌های سنگین از راست، فیوری را کاملا در موضع ضعف قرار داد. چیزی که مشخص بود در پایان راند چهارم دو طرف اصلا وضعیت خوبی نداشتند و در تلاش برای ماندن در مسابقه بودند.

در راند پنجم وایلدر یک ضربه سنگین به فیوری وارد کرد، اما بوکسور بریتانیایی در برابر ضربه او ایستادگی کرد. در راند نهم وایلدر همچنان خطرناک نشان می‌داد. آپرکات تماشایی او نشان از این مسئله داشت، اما موضوع اصلی این بود که هرچه از مسابقه می‌گذشت، با توجه به فیزیک بدنی دو طرف کار برای وایلدر سخت می‌شد و برای فیوری آسان تر. سرانجام در راند یازدهم بود که فیوری موفق شد با ناک اوت کردن وایلدر از عنوان خود دفاع کند و همچنان قهرمان سنگین وزن جهان باقی بماند.

این نبرد یکی از تماشایی‌ترین نبرد‌های بوکس دنیا بود که میان دو بوکسور فوق العاده برگزار می‌شد. ضمن اینکه با این پیروزی تایسون فیوری، سه گانه فیوری-وایلدر نیز به پایان داستان خود رسید و جزوی از تاریخ دنیای بوکس حرفه‌ای شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار