بازدید 10690
۹
با واردات شش میلیون دوز «سینوفارم» به کشورمان

مجموع واکسن وارداتی کرونا به مرز ۸۷ میلیون دوز رسید

نکته قابل توجه دیگر، واردات ۲۶.۵ میلیون دوز واکسن در ماه جاری است که بالغ بر ۳۰ درصد واردات واکسن به کشورمان است، در حالی که به گفته رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان، دو محموله شش میلیون دوزی دیگر در هفته جاری به کشورمان خواهد رسید و رکورد واردات واکسن به ایران شکسته خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۸۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۴ 10 October 2021
تابناک اجتماعی
صبح امروز شصت و چهارمین محموله واکسن وارداتی به کشورمان رسید و تحویل مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد تا مجموع واکسن وارداتی به مرز ۸۷ میلیون دوز برسد.

به گزارش «تابناک»، این محموله که شامل ۶ میلیون دوز واکسن «سینوفارم» است، از مبدا چین به کشورمان رسیده و بیست و چهارمین محموله‌ای است که به واسطه جمعیت هلال احمر کشورمان وارد شده است. بدین ترتیب، مجموع واکسن وارداتی کشورمان به ۸۶ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۶۰۶ دوز رسید.

این در حالی است که از مجموع واکسن‌های وارداتی، بالغ بر ۷۵ میلیون دوز، از نوع سینوفارم است که ۸۷ درصد واردات واکسن کووید ۱۹ به کشورمان را شکل می‌دهد؛ واکسن‌هایی که عمده شان تولیدی چین است و قسمتی از آن‌ها در خط تولید این محصول در امارات متحده عربی تولید شده است.
 
مجموع واکسن وارداتی کرونا به مرز ۸۷ میلیون دوز رسید

نکته قابل توجه دیگر، واردات ۲۶.۵ میلیون دوز واکسن در ماه جاری است که بالغ بر ۳۰ درصد واردات واکسن به کشورمان است. این در حالی است که به گفته رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان، دو محموله ۶ میلیون دوزی دیگر در هفته جاری به کشورمان خواهد رسید و رکورد واردات واکسن به ایران شکسته خواهد شد.

همه این‌ها در حالی است که از مجموع واکسن‌های وارداتی و تا ظهر روز گذشته، تقریبا ۶۳ میلیون دوز واکسن به هموطنان مان تزریق شده که تنها بخش کوچکی از آن تولید داخلی (کووایران برکت) بوده است. بدین ترتیب می‌شود نتیجه گرفت که ذخیره واکسن کشورمان در حال حاضر به حدود ۳۰ میلیون دوز رسیده است، که پشتوانه قابل توجهی برای پیشبرد برنامه ملی واکسیناسیون محسوب می‌شود.

به این ملاحظات، تحویل مقادیری از واکسن برکت و همچنین واکسن پاستوکووک، محصول مشترک ایران و کوبا به وزارت بهداشت در روز‌های گذشته را هم می‌توان افزود که با تحویل محموله‌های بعدی از این واکسن و همچنین محموله‌های تولیدی دیگر واکسن تولید داخل یعنی اسپایکوژن در روز‌های آتی ادامه خواهد یافت و ذخیره واکسن کشورمان را به سطح بسیار بالایی خواهد رساند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
دوز دوم واكسن استرازنيكا نيست ، تكليف اينو مشخص كنيد
پاسخ ها
بهروز
| Germany |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
در تهران مراکز زیادی دوز دوم استرا دارن . من امروز در باغ موزه دفاع نقدس دوز دوم زدم . دوز اول رو هم در مازندران زده بودم . بوستان ولایت هم داره
سینوفارم با کیفیتی بسیارپایینتر واصولا غیرقابل مقایسه با استرازنکا دوبرابر آن قیمت دارد.مسئولان لطف کنند دلیل خریدسینوفارم به جای استرازنکا را توضیح دهند.
خدا رحمت کند همه آنهایی را که بابت سهل انگاری و َسنگ اندازی در مسیر واردات واکسن از بین ما رفتند واقعا جای آن عزیزان در کنار ما خالیست کسانی که می‌توانستند سالیان سال در کنار ما باشند و از نعمت بودنشان لذت ببریم. متاسفانه از ما دریغ شد و الان فقط یاد و خاطره ای!!
امید دارم که تمام کسانی که با خیره سری زندگی را بر مردم تلخ کردند روزی پاسخگو کردار ناپسندشان باشند
وآکسن های جناب مخبر چی شد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
خودش و واکسنهاش معاون اول شدند !!
بهروز
| Germany |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
جناب مخبر بخاطر مدیریت فوق العاده در تولید به موقع ۵۰ میلیون دوز واکسن تمام ایرانی برکت تا شهریور ۱۴۰۰ از دولت جدید جایزه گرفتن و مقامشون ارتقا پیدا کرد .
الیته هرچقدر در تولید واکسن موفق بودن در سمت معاون هم موفق خواهند بود
جالبه که امارات هیچ تبلیغی نکرده و داره واکسن تولید میکنه اونوقت ما با اینهمه تبلیغ فقط باید روی واردات حساب کنیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار