بازدید 3841

پاپ خواستار توافق سریع درمورد تغییرات اقلیمی شد

پاپ فرانسیس رهبر واتیکان روز شنبه از مجلس‌های قانونگذاری کشور‌های جهان درخواست کرد که برای دستیابی به اجماع و توافق سریع در باره مبارزه با دگرگونی‌های آب و هوایی، محدودیت‌ها و مرز‌های باریک سیاست‌های حزبی و گروهی را کنار بگذارند.
کد خبر: ۱۰۸۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۰ 10 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از  ایرنا از خبرگزاری اسوشیتدپرس؛ پاپ این سخنان را خطاب به اعضای پارلمان‌های کشور‌های جهان بیان کرد که برای شرکت در نشست مقدماتی در رم پیش از کنفرانس سالانه اقلیمی سازمان ملل متحد، گردآمده بودند که قرار است از ۳۱ اکتبر (۹ آبان ماه) در گلاسکو اسکاتلند آغاز شود.

رهبر واتیکان به درخواست مشترک چند روز پیش مشترک خود و دیگر سران مذهبی جهان از دولت‌ها برای پایبندی به اهداف جاه طلبانه کنفرانس سازمان ملل متحد اشاره می‌کرد که به گفته کارشناسان، فرصت بسیار مهمی برای مبارزه با تهدید گرم شدن هوای کره زمین به شمار می‌رود.

پاپ به وکلای مجالس کشور‌ها گفت که هر فردی برای رویارویی با این چالش، وظیفه‌ای دارد و نقش سران سیاسی و دولت‌های به ویژه بسیار مهم و در واقع حیاتی است. این تغییر مسیر دشوار، به خرد بسیار زیاد، آینده نگری و نگرانی برای دستیابی به اهداف مشترک و در یک کلام به امتیاز‌های اساسی سیاست ورزی خوب نیازمند است.

با اینکه فرانسیس اخیرا گفته بود که قصد حضور در کنفرانس آتی سازمان ملل متحد (COP ۲۶) را دارد، اما واتیکان روز جمعه بدون توضیحی اعلام کرد که او شخصا در این نشست حضور نخواهد یافت و نمایندگان واتیکان به ریاست کاردینال پیترو پارولین وزیر امور خارجه این کشور در آن شرکت خواهند کرد.

پاپ پیش از این سخنرانی به صورت خصوصی با نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده ملاقات کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل