بازدید 5938

میزان بار مجاز در سفرهای هوایی چقدر است؟

اگر قصد تجربه یک سفر هوایی را دارید، پس حتما این نکته را درنظر داشته‌ باشید که سفر‌تان بایدها و نبایدهای خود را دارد. شما فقط قادر به حمل میزان خاصی از بار خود هستید و درصورتی‌که از حداستاندارد این مقدار عبور کردید، قطعا با محدودیت‌هایی روبه‌رو خواهید شد.
کد خبر: ۱۰۸۰۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ 09 October 2021

میزان بار مجاز در سفرهای هوایی چقدر است؟

در این مطلب قصد داریم به بررسی میزان بار مجاز سفرهای هوایی بپردازیم تا از سفری مطمئن و بی‌خطر بهره‌مند شوید. دانستن قوانین مربوط به سفرهای هوایی از تهیه بلیط هواپیما علی بابا گرفته تا مجاز بودن وزن بار همراهتان، می‌تواند کمک بزرگی در امنیت و آسودگی سفرتان باشد.

چه‌قدر بار می‌توانیم با خود به هواپیما ببریم؟

اگر قصد تجربه یک سفر هوایی را دارید، پس حتما این نکته را درنظر داشته‌ باشید که سفر‌تان بایدها و نبایدهای خود را دارد. شما فقط قادر به حمل میزان خاصی از بار خود هستید و درصورتی‌که از حداستاندارد این مقدار عبور کردید، قطعا با محدودیت‌هایی روبه‌رو خواهید شد. گاهی این محدویت‌ها را می‌توان با پرداخت هزینه اضافه‌بار یا انجام اقدامات لازم در فرودگاه برای دریافت مجوز، کاهش داد؛ هرچند پرداخت هزینه اضافه‌بار یا جریمه‌شدن برای کسی مطلوب و خوشایند نیست.

به‌طور متوسط نرخ اضافه‌بار به‌ازای هر یک کیلوگرم، معادل یک درصد قیمت کل بلیط پرواز شما در همان مسیر است. شما باید قبل از رزرو بلیط هواپیما علی بابا، به این نکته بسیار اساسی که اغلب توسط مسافران نادیده گرفته می‌شود، توجه کامل داشته‌ باشید. برای بسیاری از مسافران این اتفاق پیش‌آمده که چمدان و وسایل سفر خود را با ذوق ‌و شوق آماده کرده‌اند و درنهایت به‌دلیل نداشتن آگاهی لازم از میزان بار مجاز، مجبور به حذف چند قلم از بار خود شده‌اند.

میزان بار مجاز در سفرهای هوایی چقدر است؟

هریک از آژانس‌ها و دفاتر هوایی، قوانین، مقررات و محدودیت‌های خاص خود را دارند؛ پس بهتر است قبل از هرچیز این قوانین را با دقت مطالعه کرده یا از آن‌ها بخواهید این مقررات را برای شما به‌طورکامل شرح دهند. دفاتر هواپیمایی، حساسیت زیادی روی میزان بار هر مسافر دارند؛ البته قوانین بار در سراسر جهان و به‌صورت بین‌المللی تا حدزیادی مشابه یکدیگر هستند. این محدودیت‌ها تحت‌تاثیر عوامل مختلفی مانند شهر یا کشور مبدا و مقصد، نوع بلیط ارزان هواپیما، کلاس پروازی، داخلی یا خارجی بودن سفر تعیین می‌شوند.

میزان بار مجاز ایرلاین‌های داخلی

اگر قصد یک سفر داخلی را دارید، پس حتما این موضوع را درنظر داشته‌باشید که معمولا حداکثر 23 کیلوگرم بار در کلاس اکونومی می‌توانید همراه خود حمل کنید. البته در برخی شرکت‌های هواپیمایی مقدار این عدد می‌تواند به 30 تا 50 کیلوگرم نیز برسد. اگر نوع کلاس پروازی شما فرست‌کلاس و بیزنس‌کلاس باشد، امکان حمل 30 الی 40 کیلوگرم از بار خود را دارید. بعد از بررسی میزان وزن چمدان شما، برچسبی روی آن درج شده و سپس به داخل انبار هواپیما منتقل می‌شود.

چمدان و کیف‌دستی شما دو عدد بار مجزا محسوب می‌شوند؛ پس می‌توانید حدود پنج کیلوگرم از بارتان را همراه خود داخل کابین هواپیما ببرید. در پروازهای تجاری یا بیزینسی تا حداکثر هفت کیلوگرم باردستی می‌توانید داخل کابین ببرید. بار دستی خود را به وسایل مهم و ضروری مانند گذرنامه و سایر مدارک شناسایی، کیف‌پول، موبایل، لپ‌تاپ، کتاب، غذای کودک، داروهای موردنیاز با مجوز پزشکی و دیگر اشیای مهم اختصاص دهید. این وسایل باید به‌راحتی در محفظه بالای صندلی هرکدام از مسافران قرار گرفته و مجموع ابعاد آن‌ها از 115 سانتی‌متر بیشتر نشود.

طبق قوانین مشترک بین شرکت‌های هواپیمایی، در سفرهای داخلی و خارجی برای کودکان زیر دو سال که صندلی اشغال نمی‌کنند، مقدار بار مجاز 10 کیلوگرم همراه با یک کالسکه تاشو است و برای کودکان بالای دو سال 30 کیلوگرم برآورد می‌شود.

میزان بار مجاز ایرلاین‌های خارجی

در پروازهای خارجی، رعایت میزان مجاز بار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا درصورت عدم رعایت، سخت‌گیرانه‌تر با شما برخورد خواهد شد. مقدار بار مجاز در کلاس اکونومی در اکثر ایرلاین‌ها بین 23 تا 30 کیلوگرم است و در فرست‌کلاس می‌توانید تا 50 کیلوگرم بار همراه خود حمل کنید. دقت کنید وزن هر چمدان حداکثر 23 کیلوگرم باشد، یعنی اگر وزن بار شما حدود 50 کیلوگرم است، آن را در دو چمدان مجزا تقسیم کنید.

بعضی ایرلاین‌های اروپایی  حداکثر مقدار 30 کیلوگرم را به‌عنوان میزان بار مجاز درنظر گرفته‌اند. وزن باری که می‌توانید داخل کابین ببرید، حداکثر بین پنج تا هشت کیلوگرم است. این نکته را درنظر داشته‌ باشید که اگر بین راه، قصد تغییر پرواز خود را دارید، حتما از میزان بار مجاز ایرلاین دوم آگاهی لازم را کسب کنید تا مجبور به پرداخت جریمه نشوید.

میزان بار مجاز در سفرهای هوایی چقدر است؟

اقلام ممنوع برای ورود به داخل کابین هواپیما

بعضی کالاها برای ورود به داخل کابین هواپیما ممنوع هستند؛ زیرا ممکن است اصول ایمنی و امنیتی مسافران و هواپیما را به خطر بیندازند. می‌توان آن‌ها را در چند دسته تقسیم‌بندی کرد: مواد اشتعال‌زا مانند فندک، مواد رادیواکتیوی، لوازم تیز و برنده مانند چاقو، وسایل شکستنی، مواد اسیدی مانند سرکه، انواع باطری، انواع مایعات، داروهای بدون مجوز پزشکی و...

همچنین شما مجاز به ورود حیوانات داخل کابین هواپیما نیستید و حمل آن‌ها توسط انبار هواپیما انجام خواهد شد. البته این موضوع مستلزم پرداخت هزینه‌هایی است و حیوان موردنظر باید از لحاظ بهداشتی معاینه شود.

فریت بار چیست؟

اگر قصد یک سفر طولانی‌مدت یا مهاجرت دارید، فریت بار برای شما گزینه مناسبی است؛ زیرا می‌توانید وسایل بیشتری همراه خود ببرید. با استفاده از فریت‌ بار، مشمول پرداخت جریمه اضافه‌بار نخواهید شد. در این نوع بارهوایی شما مبلغ کم‌تری نسبت به هزینه اضافه‌بار پرداخت خواهید کرد.

در این مقاله درباره اضافه بار صحبت کردیم تا شما هنگام خرید بلیط چارتر هواپیما همه نکات بالا را درنظر گرفته و درصورت داشتن اضافه‌بار آن را از قبل به شرکت هواپیمایی موردنظر خود اطلاع دهید و کم‌تر دچار مشکل و دردسر شوید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها