بازدید 25549

عزت الله مهرآوران درگذشت

«عزت‌الله مهرآوران»، بازیگر سینما و تلویزیون، شب گذشته (جمعه، شانزدهم مهر) بر اثر سکته قلبی ناشی از کرونا در سن هفتادودوسالگی درگذشت.
کد خبر: ۱۰۸۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹ 09 October 2021

به گزارش «تابناک»، نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در گفت‌وگو با ایرنا خبر درگذشت این هنرمند را تایید کرد و از خاکسپاری وی فردا (یکشنبه، ۱۸ مهر) خبر داد.

عزت‌الله مهرآوران از پنجم مهر ۱۴۰۰ به علت ابتلا به کرونا و درگیری بالای ۹۰ درصد ریه در بیمارستان آتیه بستری بود و مدتی را بنا به نظر پزشکان با توجه به شرایط درگیری ریه در خواب مصنوعی به سر برد. وی متولد زادهٔ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۲۸، بازیگر شناخته شده تئاتر، ‌سینما و تلویزیون است. شروع کار این هنرمند با درخشش در ادوار ابتدایی جشنواره تئاتر فجر بوده در مقام کارگردان، نمایشنامه‌نویس و بازیگر بود.

مهرآوران در حوزه تئاتر با مریم معترف و زنده‌یاد انوشیروان ارجمند بیشترین همکاری را داشته است.

وی همچنین سابقه بازی و درخشش در آثاری چون سایه ماه به کارگردانی انوشیروان ارجمند، مرگ یزدگرد به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی گلاب آدینه، دلدار به نویسندگی و کارگردانی حسین نوری و واقعه‌خوانی جهاز جادو به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی آتیلا پسیانی را در کارنامه خود دارد.

بازی در فیلم‌های سینمایی خوابم می‌آد،‌ آتیش بازی،‌ بانوی من، مومیایی ۳، سیب سرخ حوا، آژانس شیشه‌ای، تارهای نامریی و سریال‌های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی چون لیسانسه‌ها، ایراندخت، ناخونک، هیولا، ریکاوری، فوق لیسانسه‌ها، زیر همکف، پدر پسری، خوب، بد، جلف: رادیواکتیو، می‌خواهم زنده بمانم، بچه مهندس ۴، زن زندگی مرد زندگی، ساخت ایران ۳ از دیگر فعالیت‌های این بازیگر پُر کار و خوش‌نام کشورمان بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۴۵
خدا بیامرزدش
خدا رحمتش کند حیف شد
*** اثر سکته قلبی ناشی از کرونا ***
اولا تسلیت میگم به خانواده محترم ایشان و ملت عزیز
دوما بنویسید که سکته قلبی بر اثر کرونا نبوده بلکه بر اثر داروهایی بوده که منسوخ شده از طرف بهداشت جهانی که متاسفانه در ایران هنوز استفاده میشود و بگید که ایشان دو دوز واکسن رو زده اند و بنویسید چون این داروها وارد شده و باید مصرف شود
صداقتم آرزوست
اللهم اغفر المؤمنین و المؤمنات
و المسلمبین و المسلمات
الاحیاء منهم و الاموات
خدا بیامرزدشون
خدا رحمتش کند
روحش شاد، من دوستش داشتم
چرا وقتی داشت برکت تزریق میکرد رو خبرش کار کردید ولی الان که فوت شده نمی نویسید که دو دوز برکت زده بود؟!! یه واکسن نسبتا موثر آسترازنکا هست که برای اینکه پول خرج نشه اون رو هم اختصاص دادن به گروههای خاصی مثل کادر درمان. با این کار یعنی خودشون هم قبول دارن که این واکسن موثرتر هست ولی چون باید پول خرج بشه نمیخرنش و اون قسمتی رو هم که کشورهای دیگه اعانه میدن رو اختصاص میدن به کسایی که خودشون انتخاب کردن. با 10 دلار مرگ و زندگی برای مردم برای مردم انتخاب میکنن. دلشون نمیاد سر کیسه رو شل کنن و 10 دلار از پول خود این مردم برای خود مردم خرج کنن.
بعد میان مقاله کار میکنن که چرا مردم واکسن نمیزنن ؟ علتش اینه واکسنی که واقعا موثر و باشه و عوارض نده نیاوردین که مردم بزنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
آمریکا که همه فایرر زدن چرا مرگ و میر پایین نمیاد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
پدر من واکسن خارجی دو دوز زد ولی دقیقا بر اثر سکته در اثر کرونا مرد چه ربطی داره
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
دوست و هموطن گرامی
برید همون آسترازنکا رو به انگلیسی سرچ کنین ببینید چقدر بر اثر لختگی و عوارض شدید دیگش فوت شدن یا حتی تعداد زیادی از افراد واکسینه شده هم کرونا گرفتن و فوت کردن.ولی متاسفانه آمار دقیقش رو هیچ جای دنیا نمیگن.تا الان چندین کشور اروپایی هم آسترازنکا رو بخاطر مشکل آفرینیش ممنوع کردن و یا اهدا کردن به کشورای دیگه مثل ایران.نمونش اتریش.حتی فایزر و مدرنا رو هم دارن تعلیق یا ممنوع و یا محدود میکنن.کلا واکسنها مطمئن نیستن چون اصلا دوره تست کامل که حداقل ۷ سال هست رو نگذروندن.سرچ کنید ببینید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
آسترازانکا بدترین واکسن است که همه کشورهای دیگه دارن به ایران هدیه مدین
اگ خوب بود خودشون میزدند.
آتیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
اینا اگه راست میگن برن واکسنهای مختلف تایید شده رو بیارن هر کی بر اساس فهم و شناختش هر کردوم رو خواست استفاده کنه مسولیتش هم با خودش باشه .لازم نکرده برای مردم تصمیم بگیرن که کدوم واکسن رو باید استفاده کنن . در غیر اینصورت با اجبار نوع واکسن باید تمام مسولیتش رو قبول کنن و اگه اتفاقی برای کسی که تزریق کرده بیفته باید مثل آسیب و جرح و قتل عمد با قضیه برخورد بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
آتیلا جان منم با شما موافقم وقتی بری واکسنی که تاییده نداره بزنی همین میشه از گفته دانشمندان ناشناست زیر هم ناراحت نشو
خدا رحمتش کند . بازیگر مهربانی بود
واقعا چقدر خاطره روحشان مورد لطف و رحمت الهی
تسلیت به خانواده محترمشان وملت ایران چهره شاداب وخندان ایشان انرژی بخش بود خدایا دیگر طاقت این همه مصیبت را نداریم .
روحت شاد . در طول زندگی پربارت به مردم سرزمینت شادی هدیه دادی
هزار حیف هزار حیف
چقدر راحت از مردن حرف می زنیم. عادتمان شده هر روز خبر مرگ ادم های دوست داشتنی را بشنویم و حسرت بخوریم. اگر واکسن بموقع وارد شده بود این همه جان ها را از دست نمیدادیم. این ها که هر روز می میرند عزیز کسی هستند. لعنت بر ظلم و بیداد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
عزیزم استاد مهرآوران خردادماه واکسن زده بودند ولی با این حال ایشون رو از دست دادیم. . من واقعا تعجب می کنم از حرف های مسئولین ک میگن واکسن زدن از مرگ و میر جلوگیری می کنه و البت از شدت ابتلا می کاهه، در صورتی ک مرحوم مهرآوران و مرحوم اطلسی چنین اتفاقی براشون نیفتاد!!!! کدوم حرف مسئولین رو باور و بهش اعتماد کنیم؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
ناشناس 1049، واکسن داریم تا واکسن. وقتی واکسن بی نام و نشون برکت رو فقط بخاطر اینکه بگن ایرانی واکسن تولید کرده به مردم تزریق میکنن نتیجش همین میشه
خدایش بیامرزد.. روحش شاد
بازی فوق العاده اش رو در سریال دزد و پلیس فراموش نمیکنم..
این مرحوم و دیگر افرادی که واکسن کرونا زدند چرا از دنیا رفتند؟ افراد بی لیاقتی که به قول خودشان ( واکسن گریزها ) را تهدید می کنند چه پاسخ منطقی دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
واکسن فوق مدرن برکت زده بود.
یادس مانا.
تسلیت به خانواده محترم ایشون .
روحشان شاد و یادشان گرامی باد . خدا بیامرزدش
حیف شد.
خداوند رحمت کند ایشان را .
روانش ارام.
روحت شاد مرد بزرگ
باسلام
خدا رحمت کنه هنرمند خوبی بود
در مورد واکسن همین قدر بگم که دوستان تو اداره ما واکسن آسترازنکا برای از ما بهترون بود
یعنی مدیرا و روسا ادارات بخصوص رئیس حراست
حیف از این همه ایثار؟؟/
روحش شاد . خداوند ایشان و تمام هموطنان درگذشته کشورمان را رحمت و به خوانواده های ایشان صبر بده. ای کاش مسئولین به جای دعوای سیاسی وانتخاباتی زودتر واکسن وارد میکردن.
با همه وجود و احساسم از خدای خودم میخوام که ایشون هر کجای این دنیا که رفتن، روحشون رو در آرامش ابدی قرار بده
همچنین واجب میدونم بر خودم که به خانواده ی نازنین و محترم ایشان که سال ها با چنین گوهری زندگی کرده اند، صمیمانه همدردی کنم و بهشون تسلیت عرض کنم.
روحت شاد مرد بزرگ و یادت تا همیشه گرامی استاد عزت الله مهرآوران
تو صف واكسن بودم.مسئول اونجا اومد گفت بركت بزنين كه بركتش بياد تو زندگيتون.چه شوخيه تلخ و گريه داري.ظاهرا جاي اومدن بركت جونمون و از دست ميديم.
خدا رحمتشون کنه و وقتی واکسن برکت بزنی همینه دیگه
دریغ و درد. نقششان در وضعیت سفید بی نظیر بود مخصوصا سکانس کباب درست کردن در مدرسه وقتی گفت بوی بیمعرفتیش همه جا پیچیده. خدایا خودت کرونا رو نابود کن بشر زورش نمیرسه.
مهر و مهرآور هرگز نمی میرد.
از برکات برکت
خدایش رحمت کند
روحش شادایشون واکسن برکت تزربق کرده بودند.
هنرمند خوب دوست داشتنی بود. یادش گرامی. در خصوص واکسن هم قابل توجه دوستان که واسکن آسترانزکا 4 دلار هست و واکسن کشور دوست و بردار و مصوب همه این اوضاع 10 دلار در حال حاضر خریداری میشه و موضوع بعد اینکه حدود 1.8 میلیارد دز واکسن آسترا فقط در اروپا تزریق شده پس بیاید منطقی باشیم و حرف الکی از به درد نخور بودن اون نزنیم.
صد حیف یکی یکی هنرمندانی که بخش قابل توجهی خاطراتمان را تشکیل می دهند و از دیدنشان در آثار هنری شان لذت می بردیم از دست می روند . خدا رحمتشان کنه
باز هم یک انسان دوست داشتنی از بینمون رفت.خدا رحمتش کنه.
خدا رحمتشون کنه بازیگر خیلی خوبی بودند حیف شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر