بازدید 5605

وقوع انفجار مهیب در "مأرب" یمن

منابع خبری از وقوع انفجار مهیب در استان مأرب واقع در شمال شرقی یمن گزارش دادند.
کد خبر: ۱۰۸۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰ 07 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، منابع محلی یمن شامگاه چهارشنبه خبر دادند که انفجار مهیبی در شمال شرقی استان مأرب به وقوع پیوست.

هنوز گزارشی درباره دلیل وقوع این انفجار منتشر نشده است، اما برخی از فعالان و کاربران اینترنتی یمن می‌گویند که این انفجار ناشی از حملات موشکی یمن بوده است.

در همین حال، وبگاه اخبار الیوم گزارش داد که این انفجار شدید در اردوگاه نظامی شبه نظامیان دولت مستعفی یمن در مأرب موسوم به «صحن الجن» صورت گرفت.

مأرب در حال حاضر صحنه درگیری شدید نیرو‌های ارتش یمن و کمیته‌های مردمی با شبه نظامیان دولت مستعفی به ریاست عبدربه منصور هادی است.

روز چهارشنبه هفته گذشته، حدود ۱۰۰ نفر از طرفین درگیر در جنوب مأرب کشته شدند.

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب واقع در شرق استان صنعاء از سال گذشته آغاز شده است و اکنون اغلب مناطق آن تحت کنترل نیرو‌های ارتش یمن و کمیته‌های مردمی درآمده است.

مأرب که کانون اصلی درگیری‌های زمینی بین نیرو‌های یمنی و شبه نظامیان ائتلاف سعودی است، به دلیل منابع انرژی فراوان و نقش آن در تامین انرژی مناطق مختلف یمن از اهمیت راهبردی برخوردار است.

مأرب در واقع جزء آن دسته از استان‌های یمن است که از منابع طبیعی مثل نفت و گاز برخوردار است و به همین دلیل قلب تپنده انرژی در یمن محسوب می‌شود و بیشترین ذخایر نفتی این کشور را در خود جای دارد.

اهمیت مأرب تا آنجایی است که تسلط کامل آن به منزله آزادسازی هر وجب از خاک یمن و خنثی‌سازی همه نقشه‌ها و قطع دست آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها