تهدیدی که می تواند به فرصت تبدیل شود!

‎چندی پیش موضوع «واردات لوازم خانگی» به دغدغه آن دسته از تولیدکنندگان داخلی تبدیل شد که در سه سال گذشته، رقیبی برای عرضه محصولات خود نداشتند؛ تهدیدی که با دستور اخیر مقام معظم رهبری در زمینه جلوگیری از واردات خنثی شد؛ هرچند تبدیل آن به فرصت بستگی به همت تولیدکنندگان و افزایش کیفیت کالاها دارد.
کد خبر: ۱۰۸۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ 06 October 2021

‎‎چندی پیش، موضوع «واردات لوازم خانگی» به دغدغه آن دسته از تولیدکنندگان داخلی تبدیل شد که در سه سال گذشته، رقیبی برای عرضه محصولات خود نداشتند؛ تهدیدی که با دستور اخیر مقام معظم رهبری در زمینه جلوگیری از واردات خنثی شد؛ هرچند تبدیل آن به فرصت بستگی به همت تولیدکنندگان و افزایش کیفیت کالا‌ها دارد.

به گزارش تابناک، از میانه شهریور ماه، بحث واردات لوازم خانگی کره‌ای ال جی و سامسونگ به جای پرداخت بدهی‌های کره جنوبی به ایران در رسانه‌های مختلف بدین شکل مطرح شد که آمریکا برای آزاد کردن بخشی از پول‌های ایران به کره و شرکت‌های کره جنوبی مجوز داده که بدهی ایران را تنها از طریق واردات کالا به ایران پرداخت کنند، اما در این مجوز قید شده که شرکت‌های جدید امکان صادرات محصولات خود به ایران را ندارند و همان شرکت‌های پیشین ال‌جی و سامسونگ باید محصولات خود را به ایران صادر کنند؛ اخباری که در منبع انگلیسی آن، اشاره‌ای به دو شرکت نشده، منتها گمانه‌زنی‌هایی از واردات لوازم خانگی کره‌ای بعد از توافق با کشور‌های غربی مطرح شد.

این گمانه زنی‌ها به جایی رسید که علیرضا سلیمی، عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی ۱۴ شهریور در تذکری گفت: «شنیده شده دو شرکت سامسونگ و ال جی می‌خواهند با شرایط عجیب و غریب به کشور برگردند؛ روزی که ما به سامسونگ و ال‌جی نیاز داشتیم، آن‌ها ایران را رها کردند و رفتند. حالا هم پذیرفتنی نیست که به جای پول‌های بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی و با فضایی که آمریکایی‌ها باز کرده‌اند، محصولات کره‌ای وارد کشورمان شود.»

سلیمی این را هم اضافه کرد که «دولت نباید اجازه دهد سامسونگ و ال‌جی به کشور برگردند، چون آن‌ها به ما خیانت کردند.»

منظور از «خیانت» دو شرکت کره‌ای ال جی و سامسونگ، به اقدام آن‌ها در ترک ایران در دو سال گذشته برمی‌گردد که با تشدید تحریم‌های آمریکا ایران را ترک کردند. در حال حاضر برند این دو شرکت در ایران به جی پلاس و سام تغییر کرده و قطعات آن‌ها از کشور‌های دیگری به جز کره به ایران وارد می‌شود؛ بنابراین، کالا‌های برند ال جی و سامسونگ موجود در بازار قاچاقی وارد می‌شوند و گارانتی ندارند.

حالا جمعی از تولیدکنندگان داخلی در نامه‌ای به رهبر انقلاب نگرانی خود را درباره‌ی گشایش واردات محصولات لوازم خانگی خارجی بعضی از شرکت‌های کره‌ای بیان کرده و از ایشان درخواست چاره‌جویی کردند؛ بنابراین، مقام معظم رهبری براساس رویه همیشگی خود در حمایت از تولید ملی، ضمن تایید درخواست تولیدکنندگان ایرانی در نامه‌ای خطاب به رییس جمهوری چنین تاکید کردند: «این موضوع بسیار مهمی است. اگر این خبر (گشایش واردات از دو شرکت کره جنوبی) راست باشد، به معنی شکستن کمر شرکت‌های لوازم خانگی داخلی است که تازه توانسته‌اند قدری روی پا بایستند. جدا جلوی این مشکل را سد فرمایید.»

پیرو این نامه نیز ابراهیم رییسی رئیس جمهوری، دستور جلوگیری از واردات را به وزرای صنعت، معدن، تجارت و اقتصاد ابلاغ کرد؛ البته شورای هماهنگی سران سه قوه در سال ۱۳۹۷ ممنوعیت واردات لوازم خانگی تا پایان سال ۱۴۰۰ را تصویب کرده بودند که با دستور فعلی رییس جمهوری این مصوبه همچنان اجرایی می‌شود.

دستور مقام معظم رهبری و ابلاغ آن توسط رییس جمهوری با استقبال نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شد که پیش از این نیز با امضای بیانیه‌ای بر لزوم جلوگیری از واردات لوازم خانگی خارجی به خصوص دو برند کره‌ای تاکید کرده بودند.

در همین باره، احمد نادری نماینده تهران، دستور رهبری را درخشان و هوشمندانه تعبیر کرد و گفت: طبیعتاً کسانی که نسبت به کشور و مردم ایران بدعهدی و بدقولی کردند، باید بدانند که این واکنش یک واکنش کاملاً جدی است. کشور و شرکت‌های کره‌ای در زمان تحریم، بدعهدی و بدقولی و پشت ایران را خالی کردند؛ لذا قاعدتا ما هم باید واکنش نشان می‌دادیم و کالا‌های آن‌ها را تحریم کنیم.

علی حدادی نماینده ساوجبلاغ نیز تولید داخلی را مساله مهمی برای کشور خواند و افزود: دستور رهبر انقلاب، دستور ویژه‌ای است که باید مسئولان به آن توجه کنند، چون ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای در راستای حمایت از تولید داخل است.

او با اشاره به توانمندی‌های کشور اظهار کرد: باید با حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران و تولید داخل به سمت خودکفایی در تولید محصولات مختلف برویم، چون رونق تولید به معنای ایجاد اشتغال و تشویق تولیدکنندگان و همچنین افزایش رقابت پذیری و به بهبود کیفیت محصولات ایرانی است.

علی بابایی نماینده ساری نیز درباره چرایی ممنوعیت لوازم خانگی کره‌ای گفت: واردات لوازم خانگی کره‌ای در اوضاع کنونی، یک تیر و دو نشان برای چشم بادامی‌هاست؛ هم به جای پول‌های بلوکه شده، تولیدات خود را به فروش می‌رسانند و هم جلوی رشد صنایع رقیب در ایران را می‌گیرند که البته هر دو تیر به قلب اقتصاد و تولید ایران اصابت خواهد کرد.

طبیعتا ممنوعیت واردات، بستری برای عرضه گسترده تولیدات داخلی آن هم بدون رقابت با محصولات خارجی را فراهم می‌کند، در این وضعیت انتظار می‌رود تولیدکنندگان داخلی با افزایش کیفیت و مشتری مداری رضایت حداکثری جامعه را فراهم کنند؛ موضوعی که مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار هم به آن اشاره داشت و گفت: «با توجه به فرصت ایجاد شده برای تولیدکنندگان لوازم خانگی، وزارت صمت برنامه ای فوری برای بالا بردن کیفیت، کاهش قیمت و افزایش تولید ارائه دهد. حمایت برای یک دوره زمانی مشخص مناسب است، اما در ادامه راه رقابت پذیری هم در بعد کیفیت و هم هزینه شرط موفقیت است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۸
میشه مثل خودروها
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
در چند ده سال اخیر اقای کمیجانی کار بلد ترین رئیس بانک مرکزی از نظر حرفه ای بود. در پنج ماه مدیریت ایشان در بدترین شرایط تورم کالاهای اساسی ولی ارزش پول ملی کمترین افت اماری را داشت و از ان مهمتر کمترین نوسان در طول سالهای اخیر را داشت که برای بهبود کسب و کار بسیار مهم تست. چه اندازه سیاست زده شدیم که حتی افرادی مانند کمیجانی یا فرزین را هم تحمل نمی کنیم
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
این بحث سیاسی نیست یک تجربه جهانی است اگر رقابت نباشد صد در صد باعث عقب ماندگی خواهد شد
ناشناس
| Canada |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
محسن(اشتهاردیان) آزمایش (زادهٔ ۱۳۰۴ در تهران – درگذشتهٔ ۱۳۷۱ در رباط، مراکش) کارخانه‌دار و کارآفرین ایرانی و بنیان‌گذار کارخانهٔ آزمایش بود. او با تاسیس کارخانه آزمایش توانسته بود نقش مهمی را در تولید لوازم خانگی در بازار ایران و کشورهای اطراف بازی کند. پس از موفقیت‌های کسب‌شده، محسن آزمایش کارخانه‌های خود را در ساوه، مرودشت و تهران گسترش داد.[۱] فعالیت‌های اقتصادی او تا سال ۱۳۵۸ در ایران ادامه یافت و در این سال حدود ۲۵۰۰ نفر در مجموعه آزمایش به شکل مستقیم مشغول به کار بودند. سپس در جریان مصادره‌های ابتدای انقلاب، تمامی کارخانه‌ها و اموال محسن آزمایش مصادره شدند و او ناگزیر ایران را ترک کرد. در زندگی خارج از کشور، او با مسائلی همچون فقدان درآمد، کار، هزینه بالای زندگی درگیر بود و نهایتا در سال ۱۳۷۱ درگذشت. کارخانه آزمایش نیز پس از مصادره دوران افول خودش را شروع کرد و در سال ۱۳۸۸ با اخراج حدود نود درصد از کارکنانش به حالت نیمه‌تعطیل درآمد، و نهایتا پس از مدتی تعطیل و جمع شد.[۲][۳][۴] در حال حاضر، مجموعه مرودشت به انبار کاه و یونجه، تبدیل شده است

محسن آزمایش در خانواده‌ای روحانی به دنیا آمد و به خاطر وضع نامناسب مالی خانواده و فوت پدرش در نوجوانی، بیش از چهار کلاس درس نخواند. محسن از ۱۱ سالگی برای تأمین خانواده اش در کارگاه آهنگری با مزد یک تومان در هفته به شاگردی مشغول شد. او پس از دو بار تغییر محل کار و هفت سال تجربه شاگردی، عاقبت با ۱۴۰ تومان پس‌انداز، در سال ۱۳۱۸ مغازه کوچکی در خیابان عین الدوله باز کرد و به در و پنجره‌سازی پرداخت.

چه اندازه سرگذشتش شبیه بنیانگذاران تویوتا و هوندا و فورد و هیوندایی و سامسونگ و ال جی و سونی و میتشوبیشی و .... بود. ولی انها با کار افرینان خود ساخته خود چه کردند و ما چه کردیم.
ایرجی
| Australia |
۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
خودرو سازها نیمه دولتی هستند ( چون مدیر عامل از طرف دولت انتخاب میشه) و با توجه به انحصار موجود و خیال راحتشون از عدم از بین رفتن آن ، نیازی به نوآوری ، کیفیت و مشتری مداری و غیره نمی بینند ولی در مورد لوازم خانگی هیچ کدام از این موارد صدق نمی کنه
به تولید کنندگان جدید مجوز کار داده بشود و حمایت شوند، کیفیت میره بالا. جلوگیری از کاهش قیمت ها نباید باعث انحصار در دست چند تولید کننده خاص بشه
همون وسایل کره ای رو میخرن، برچسبش رو عوض میکنن و دوبرابر قیمت به مردم میفروشن
خب تبریک میگم به تولیدکنندگان لوازم خانگی...همون بلایی که خودروسازها سر مردم آوردن ایندفعه نوبت لوازم خانگی هاست...
یک جمله انداختید تو دهنتون که ال جی و سامسونگ به ما خیانت کرده اند . چرا نمیفهمید آنها دو شرکت هستند که باید تابع قوانین بین الملل باشند وگرنه تمام بازار هارا از دست میدهند . بهانه ی بهتری برای انحصار طلبی پیدا کنید لطفا .
چطور روسیه خیانت میکند و خلیج فارس را خلیج عربی خطاب میکند نادیده میگیرید؟؟
چه سودی میبرن ناتولیدکنندگان داخلی

مثل اشغال تولید کنندگاه ماشین ایرانی پراید
نه تنها این تهدید به فرصت تبدیل نخواهد شد
بلکه این تهدید به انحصار تبدیل خواهد شد
این را بدانید که هیچ صنعتی در عرصه و میدانی بدون رقیب رشد نخواهد کرد

آزموده را آزمون خطاست. دقیقا بلایی که سر خودرو سازی اومد و پراید را به قیمت خودرو بنز و Bmw قالب مردم میکنند ، در این عرصه هم اتفاق خواهد افتاد

روزی را میبینم که لوازم خانگی ایرانی بی کیفیت، بواسطه این انحصار با قیمت دو الی سه برابر LG و SAMSUNG به فروش برسد

و باز هم مردم ضرر خواهند کرد
دقیقا سناریوی خودروسازها پیاده شد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
خود کره و ژاپن مدت ها روی واردات کالاها تعرفه ترجیحی می گذاتشن تا زمانی که تولید خودشون توان رقابت با کالاهای خارجی رو پیدا کرد. فقط باید نظارت درست داشت تا تولید کنندگان داخلی کیفیت را پایین نیاورند. خودرو دست ۲ خودروساز بی رقیب است ولی لوازم خانگی انواع شرکت ها و برندها را دارد که فضای رقابت را نگه می دارند
به زودی ...
قرعه کشی ۱ میلیون دستگاه تلوزیون
شرایط ثبت نام
متقاضی مجرد نباشد و در ده سال گذشته تلوزیون نخریده باشد
زمان تحویل و قیمت آن مشخص نیست و رنگ و اینچ تلوزیون هم نا مشخص خواهد بود .

بلای خودرو اینبار بر سر لوازم خانگی
اگر محصولاتتان با کیفیت و ارزان است چرا از واردات و رقابت میترسید؟؟ مگر آنکه بخواهید ... به مردم قالب کنید .
آنوقت گله میکنید چرا مردم در ترکیه خانه میخرند .
وقتی همه چیز را انحصاری کردید و حق انتخاب برای مردم نگذاشتید همین میشود . نمیشود مردم هرچه را شما گفتید با هر قیمت که شما گفتید بخرند.

اگر مردم نتوانند با دست خود انتخاب کنند با پای خود انتخاب خواهند کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
عالی گفتی
باشه از تولید داخلی حمایت میکنم

اما قرار نیست هر بنجولی را که میسازند و به چند برابر قیمت واقعی گرانتر می فروشند را بخرم

همین کارها را کردید که دو بنجولساز سایپا و ایرانخودرو را به اژدهای انحصار خودرو تبدیل کردید

در این طرح ردپای مافیای لوازم خانگی بوضوح دیده میشود
مگر خودرسازان از این فرصت 30 ساله انحصار چه گلی به سر مردم زدند ؟؟ که لوازم خونگی ساران بزنند ؟؟
متاسفانه این رپرتاژ های خبری زیاد مناسب نیست،

آیا به عنوان مثال آلمان که تولید کننده محصولات بوش هستش، داخلش شما نمیتونید مثلا لباسشویی ال جی بخرید؟
چرا میتونید، اما در ایران چون تحریم هستیم با عنواینی چون "دغدغه آن دسته از تولیدکنندگان" مواجه هستیم که به علت کم کاری در 43 سال نتونستند تولیدی درخور و رقابتی داشته باشند از این رو برای فروش اجناسشون مجبور به محدود کردن رقیب هستند.

کسانی که سن و سالی دارند می دونند که تقریبا تمامی خانواده های ایرانی یخچال آزمایش داشتند، بعد از انقلاب تمامی کارخانه‌ها و اموال محسن آزمایش مصادره شدند و او ناگزیر ایران را ترک کرد، کارخانه ای که بیش از 2500 نیرو و "صادر کننده به کشور های همجوار بود".

اما الان کارخانه آن کجاست؟ ارج چه شد؟ چه اتفاقی برای ایران ناسیونال و کفش ملی و ... افتاد؟ آیا پیشرفت آن زمان به خاطر محدودیت اعمال شده توسط شاه رخ داد؟

باز بخش این مطالب از تابناک فقط باعث دلسردی این خبرگزاری میشه.
اقا اینا مونتاژکار قطعات بی کیفیت چینی هستند و تولید کننده نیستند. .
مثل خودروسازی که مردم ایران مجبورند پراید سوار شوند. تا حرف میزنی، تولید ملی و کارگر ایرانی رو می زنند تو سرت. آیا کشورهای دیگه با ایجاد تولید ملی مشترک با خارجی و بهبود مستمر کیفیت محصولات، نتوانسته اند زندگی مدرنی را برای ملت خود فراهم کنند؟
انحصار تنها نتیجه اش عقب ماندگی است. خودروسازی نمونه آشکار آن است.
هر وقت به خانه ی مدیران اسنوا و پارس خزر و پاکشوما و فیلور رفتید و دیدید که از محصولات خودشان استفاده میکنند، واردات را ببندید
حمايت از لوازم خانگي ساخت داخل مثل حمايت از اتومبيل هاي مونتا‍ژي بي كيفيت وقيمت سرسام آور داخلي نشود .
باشه . و این نیز بگذرد . در آینده ای نه چندان دور خواهید دید که تولید کنندگان بی رقیب چگونه پوست از سر ملت خواهند کند.
حالا مردم تولیدات داخلی را خریدند ،مسئولیت تولیدکننده در مقابل مصرف کننده چیست ؟از سال 70 داریم پژو 405 را بدن تغییرباهمین شک وشمایل میخریم ایا نباید از تکنولوژی روز دنیا استفاده بشود ،
با وجود 40 سال حمایت از فرغون سازها چه گلی به سر ملت زدن که اینها میخوان بزنن!
این صنعت هم مثل خودرو خواهد شد. بی کیفیت تر و گرانتر از خارجی. چه وقت انحصار باعث کیفیت شده که الان بشود
مردم‌ اجبارا‌ بایستی‌ کالاهای بنجل بخرن‌ و عمرشونو‌ تلف کنند‌ ایرانی‌ ، چینی‌ .... !!! که چی یک عده ای دارن‌ پول در میارن‌ ؟! کالای صنعتی باید قدرت‌ رقابت داشته باشه نه اینکه‌ خودش یکه تاز‌ باشه‌ ! همینه که هست‌ ؟!
آزموده را آزمودن خطاس. این چند سال که واردات ممنوع بود چه گلی به سر مردم زدن
بیه خودرو سازی میشه درفضای بدون رقابت و انحصار هر بنجلی را با قیمت گزاف باید بخریم
دقیقا مانند خودروسارها که با همت فراوانشان انحصار در بازار ایران را تبدیل به فرصت کردند و صدها شغل و فرصت مدیریتی با حقوق نجومی برای خود و دوستان ایجاد کردند و البته تولیداتشان هم اشک از چشم رقبا جهانی و مردم ایران در اورده!
کدام تهدید که از نظر شما فرصت بود را به ثمر نشانده اید؟
کل متریال اعم از موتور و بردهای الکترونیک وارداتیه! از کدوم تولید داخل صحبت میکنید دقیقا؟ مونتاژ کار هستند نه تولید کننده اگر موتور رو از تولید کنندگان معتبر خریداری کنند باز خوبه نه از تولید کنندگان دست چندم چینی و هندی
ای خدا واقعا زندگی نکردیم !
کدام فرصت؟!!!!!!!!! انحصار طلبی یکسری تولید کننده بی وجدان داخلی؟!!!!!!!!!!!!!!!
نگاهی به رشد قیمت محصولات بی کیفیت شان بکنید ببینید تهدید واقعی کجاست
این همان راه غلط حمایت از خودورساز است
ال جی و سامسونگ از ابتدا هن خیانت میکردند ولی عده ای رشوه گرفته و خیانت را نادیده میگرفتند
گلد ایران در شهر صنعتی کاسپین قزوین یک کارخانه به ظاهر عظیم احداث کرده بود که کل کارکنان ان حراستی بود که ختی مگس ها را کنترول میکرد تا اخبار به بیرون نرود . و چند تا هم انباردادر و حسابدار و آبدارچی و تاجر
گمرک شهر صنعتی هم در استخدام این باند بود تا کانتینر ها به داخل سالن برده شوند و صورتجلسه و ترخیص گردند. وکلای مجلس و .... هم همگی آسان کننده امور باصطلاح تولید داخل
تا اینکه گمرک قزوین مجهز شد به دستگاه ایکس ری کانتینری و ماجرای 225 کانتیر لوازم خانگی وارداتی که تحت پوشش مواد اولیه برای تولید رسیده بود ایندفعه لو رفت و شد تیتر روزنامه های کشور
مجلسی ها افتادند دنبال تنبیه گمرک که شده مانع تولید ( همانند تنبیه سرباز نیروی انتظامی در مواجهه با خظای نماینده ) و خلاصه کانتینر ها به مقصد رسید و یخچالهای اماده با کارتون فارسی ساخت داخل از کانتینر ها بیرون پریده و توزیع شد ولی دیگر برای ورود کانتینر های بعدی بسر قبلی آسیب دیده بود
هر وقت اینجور چیزا بحثش پیش اومد کافیه یاد ایران خودرو و سایپا بیوفتید!!
هر وقت اینجور چیزا بحثش پیش اومد کافیه یاد ایران خودرو و سایپا بیوفتید!!
از باند های مافیایی غافل نباشیم این یک ظاهری دارد که بحث خودکفایی است و ایجاد اشتغال و یک بحث باطنی است که همان ما فیاست
باز هم یک بام و دو هوای دیگر از مسئولین
سئوالی که باید به ان پاسخ داده شود این است که چطور تولیدات کره ای بازار تولیدات داخلی را تضعیف میکند اما لوازم چینی که بسیار گسترده تر از لوازم کره ای است نه تنها تضعیف نمیکند که حتی تقویت هم میکند؟
بسیاری از صنایع و تولیدات داخلی ما امروز تحت تاثیر محصولات چینی قرار دارد.
کیست که نداند تقریبا تولیدات داخلی بواسطه حصور تولیدات انبوه چینی عملا ورشکسنه شده اند.
چرا هیچ کسی به فکر تولیدات چینی نیست؟
ایا دستهایی پشت پرده حمایت از چینی ها وجود دارد
دستهایی که امروزه میخواهند بازار محصولات خانگی را نیز در انحصار محثولات چینی در اورند، البته پشت بهانه حمایت از تولیدات داخلی،
ولی کیست که باور کند وقتی که بازار اشباع از محثولات چینی است؟
تهدیدی که می تواند به فرصت تبدیل شود!
چرا و به چه دلیل لابی گران فقط و فقط تنها شرکتهای کالای لوازم خانگی را ال جی و سامسونگ جلوه میدهند. وقتی صادرات آزد است چرا لابی گران و تولیدکنندگان لوازم خانگی را صادر نمیکنند؟! ایکاش لابی گران دلیل عدم صادرات لوازم خانگی تولید داخل را بیان میکردند؟!
یعنی در کشورهای سازمان اکو و اعضای پیمان شانگهای هیچ کشور صادرات لوازم خانگی ندارد تا کسی که به نام بدعهدی و خیانت شرکتهای کره ای از واردات این کالاها که ضرورت نیاز مردم است به این دو شرکت کره ای گره زده اند. اقایانی که برای تولیدکنندگان داخلی لابی گری میکنند باید بدانند که تولیدکنندگان داخلی دست کمی از شرکت ال جی و سومسونگ ندارند. تولیدکننده داخلی اجناس بی کیفیت خود را در نبود واردات با قیمتهای بسیار بالا به ملت قالب میکنند، چون هیچ کشوری برای پرداخت اجناس بی کیفیت آنان پول پرداخت نمیکنند. ایکاش میشود منازل کسانی که کار لابی گری تولیدکنندگان داخلی را انجام میدهند، نگاهی میشد تا ببیند که این لابی گران چقدر کالای ایران در خانه دارند.
تابناک ؛ چرا تمام نظرات مردم رو منعکس نمیکنید ؟ واقعا خوبه که آدم کمی آزاد مرد باشه خصوصا در شغل خبرنگاری و خبرگزاری
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
خیلی زرنگ تشریف دارید ؛ منظورم نوشته ها و نظر خودم بود که منعکس نکردیدید ؛ مثلا میخواهید بگید که رسانه آزاد هستید ؛ اما خودتون هم میدونید که
؛ چرا دورغ میگید
مگه شمااجازه دادید که آقای آرین اتومبیل برقی با کیفیت تولید کنه؟اتومبیلی که با اتومبیلهای اروپایی قابل رقابت بود.مگر از فرط درد وغصه اتومبیل تولیدی نمونه خودش را درسدمنجیل نینداخت؟کی ؟همان روزی که مافیای داخلی نفسی راحت کشید.!.
من یه پیشنهاد میدم این 20 و 30 رو مثل بقیه کاراش سر زده بفرستید خونه مسؤلین و بچه هاشون و از آشپزخونه شون فیلم بگیره اگه تماما در حمایت از محصولات ایرانی بود ما هم مثل اونا حمایت می‌کنیم اگرنه که خونشون رنگین تر از مردم نیست و مردمم باید مثل اونا زندگی کنند!
تولید کنندگان داخلی باید نگران واردات باشند برای اینکه آشغال های چینی را بنام تولید داخل چند برابر قیمت به مردم بیچاره می فروشند.
ولمون کنید

در طول تاریخ هیچ انحصاری ، تکرار میکنم هیچ انحصاری در هیچ زمینه ای نتوانسته پیشرفت کنه و رضایت مردم رو بدست بیاره

چرا میخواید همه چیز رو تجربه کنید ؟ چرا دنیا به سمت رقابت و پیشرفت میره ؟ همه برن انحصار درست کنند و بگن بله پیشرفت کنید
یخچال ایرانی خریدم یخ میزد معلوم شد که المنت آن را نصب نکرده بودند.
هیچ نمایندگی هم جوابگو نبود و سواد هم نداشتن.
باید از ایران رفت ظاهرا حقوق مردم را دیگران تعیین میکنند.
آزادی و اراده فردی کم کم درحال ازبین رفتن است.
هیچ کس با هیچ دلیلی حق ایجاد محدودیت برای مردم و ایجاد برتری برای گروه دیگری را ندارد.
آزادی و دموکراسی با این فرمایشات مغایر است
آقا شرایط مهاجرت به ترکیه چیه
منظورتون از تولید کنندگان داخلی همان وارد کنندگان از جین هستند؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
تا كنون كه هيچ تهديدي به فرصت تبديل نشده ، گروهي ميخورند و عده كثيري خورده ميشوند ، بيچاره مردم كه پناهي ندارند
۱- واردکنندگان از چین ناگهان تولیدکنندگان داخلی شدند.
۲-از آقای غزنوی که این نامه رو تنظیم کرده باید پرسید آن یخچال ‎دوو که شما مدیر عاملش هستی کدام قسمتش ایرانی است ؟ کمپرسور؟
‏‎کندانسور؟ اواپورتور؟ شیر انبساط؟ رنگ!؟ بورد کنترل الکترونیک؟.. دقیقا کجاش؟ همه اینها ازچین وارد می شوند،
‏‎کدام مرز فناوری را شما درنوردید؟؟
۳-قطع خرید ما از سامسونگ که فروشش از کل بورس ایران عظیمتر است عدد و رقم چندان مهمی نیست. فقط ایرانی ها هستند که مجبورند کالاهای معمولا کم کیفیت چینی را به نام تولید داخلی و به قیمت های گزاف و انحصاری بخرند.
۴- ای کاش آقایانی که این نامه را نوشته اند، در خانه هایشان را رو به خبرنگاران رسانه ها می گشودند تا میزان اطمینان و استفاده شان از کالاهای تولید داخل مشخص شده و سرمشق و الگوی شهروندان دیگر باشد.
یعنی مردم هیچ! شما همینجا ببین یه نفر رضایت داره! والا مردم میفهمن، الان نمی‌تونن کاری بکنن ولی میفهمن و فراموش نمیکنن چه کردند با ما! آرزوی یک زندگی معمولی درخور رو به دل ما گذاشتند. با اینکه خودشان غرق دنیا هستند به ما سفارش آخرت میکنند...
وقتی که ایران تولید کننده و برند ساز لوازم خانگی بود همه رو به بهانه های واهی تعطیل و مصادره کردید ، حالا بعد ۵۰ سال بعد فرار همه ، حرف از تولید میزنید اونهم توسط یکسری ... ، که فقط دنبال ارز دولتی هستن و قطعه رو وارد کنند و پیچشو داخل ببندن . آخرش بشن ایران خودر وسایپا دولتی .
بدترین و اشتباه ترین تصمیم
هر صنعتی که رقابت نباشه نابود میشه
از کلیه عوامل نابود سازی صنعت ایران که در ادوار مختلف صنایع مختلف من جمله نساجی و... را نابود کردند کمال تشکر را داریم
این هم صنعت لوازم خانگی که نابود خواهد شد
یکی از مشکلات اقتصادی بزرگ کشور ما این است که مجوز یک کسب و کار برای افراد جدید در اختیار همان صنف قرار میگیرد که قطعا اجازه نمیدهند افراد تازه نفس رشد کنند.
با سلام و احترام دوست داشتیم واردات اتومبیل آزاد بشه کمی به بازار مافیایی خوردو رسیدگی و قیمت ها واقعی بشه مثل اینکه باند های قدرت و لابی گری و ..... کارشون خیلی درسته و از واردات لوازم برقی منزل هم محروم شدیم .چی می خواستیم چی شد.واقعا"، منبعد منتظر رشد سرسام آور قیمت لوازم خانگی بنجل و بی کیفیت لوازم خانگی ایرانی باشید.در ضمن به قول قدیمی ها باش تاصبح دولتت بدمد.بی زحمت کلاه ها رو بردارید و به ایستید و به احترام باند های مافیایی و لابی گری و ......تعظیم کنید.
تابی مشتری چندسالتم. ولی سر از معیارهای سانسورت درنیاوردم.البته ظاهرا سلیقه سانسورچی هات متفاوته وبجای یک اصول مشخص ازسلایق شخصی خودشون برای انتشاریاعدم انتشاراستفاده میکنند.
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی