بازدید 7731
۴

آمریکا تعداد کلاهک‌های هسته‌ای خود را فاش کرد

ایالات متحده تعداد کلاهک‌های اتمی خود را افشا کرد.
کد خبر: ۱۰۸۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ 06 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از شفقنا از فرانس۲۴، برای اولین بار در چهار سال گذشته، وزارت خارجه آمریکا تعداد کلاهک‌های اتمی این کشور را اعلام کرد. براین اساس، آمریکا تا سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی، ۳,۷۵۰ کلاهک هسته‌ای فعال و غیرفعال دارد که به نسبت سال ۲۰۱۹ تعداد ۵۵ عدد کمتر شده است.

تعداد کلاهک‌های اتمی ایالات متحده به کمترین میزان از سال ۱۹۶۵ رسیده است. در این سال که آمریکا و شوروی سابق در اوج جنگ سرد قرار داشتند، آمریکا بیش از ۳۱ هزار کلاهک اتمی داشت. وزارت خارجه دولت بایدن که در تلاش برای ازسرگیری مذاکرات اتمی با روسیه است، در راستای شفاف‌سازی و اعتمادسازی، این آمار را اعلام رسمی کرده است.

ترامپ در دورانی که ریاست جمهوری آمریکا را برعهده داشت، نه تنها از توافق اتمی ایران موسوم به برجام خارج شد، بلکه از پیمان موشک‌های میانبرد اتمی INF و همچنین پیمان جدید استارت با روسیه نیز خارج شد. با این حال بایدن به محض روی کار آمدن، این پیمان را برای ۵ سال دیگر تمدید کرد که فوراً مورد موافقت پوتین رییس جمهور روسیه قرار گرفت.

گفتنی است روسیه ۶,۲۵۵، چین ۳۵۰، انگلیس ۲۲۵ و فرانسه ۲۹۰ کلاهک هسته‌ای دارند. تخمین زده می‌شود هند، پاکستان، اسراییل و کره شمالی نیز روی هم ۴۶۰ کلاهک هسته‌ای داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
برا ما خار داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
سوال خوبی پرسیدی
بنظرت چرا؟
جالبه که موافقت نامه با روسيه را به محض سرکار اومدن تمديد کرده و بهش برگشته ولي برجام را بايد دوباره بريم مذاکره و کلي تهديد و ...
خیلی خوبه ، باید فاصله گرفت از این سلاح وحشتناک . از ۳۱ هزار به ۳۶۰۰ رسیدن بسیار خوبه .
امیدوارم بعضی ها که خودشون می‌دونن کین به این نتیجه برسن این سلاح برای دنیا بسیار خطرناک هست .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار