بازدید 17484
۸
کسب سه مدال طلا، سه مدال نقره و یک برنز در ده وزن؛ کارنامه درخشان آزادکاران ایران

هفتمین مدال در جهانی ۲۰۲۱ نروژ بر سینه گلیج؛ تیم جوان ایران سوم دنیا شد

تیم کشتی آزاد ایران در پایان رقابت‌ها با کسب ۱۵۵ امتیاز پشت سر روسیه قهرمان و آمریکا نایب قهرمان بازی‌ها، روی سکوی سوم ایستاد. مقامی که با توجه به کسب هفت مدال در ده وزن بسیار کمتر از لیاقت شاگردان درستکار بود؛ اما تیم ما در این رقابت‌ها چندین کشتی گیر جوان داشت که برای نخستین بار روی تشک قهرمانی جهان بزرگسالان ظاهر می‌شدند و امید‌های زیادی برای سال‌های آتی و المپیک پاریس ایجاد کردند.
کد خبر: ۱۰۸۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸ 05 October 2021

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۱ جهان با کسب هفتمین مدال برای ایران که تنها برنز نمایندگان ایران بود، به پایان رسید و تیم کشورمان که تا آستانه فتح جام قهرمانی پیش رفته بود، در نهایت با اختلاف بسیار ناچیز به عنوان سوم بسنده کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ در روز پایانی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در اسلو پایتخت نروژ، مجتبی گلیج نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران و دارنده ۲ مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان، آخرین نماینده تیم ما بود که برای کسب مدال برنز برابر باتزول اولزیسایخان از مغولستان به روی تشک رفت و در پایان مقابل حریف نه چندان مطرح خود پیش از سوت پایان مبارزه با نتیجه عالی ده بر صفر به برتری رسید و مدال برنز جهان را از آن خود نمود و ثابت کرد حق او حضور در فینال مقابل رشید سعد لله یف روس بود اما یک اشتباه عجیب، باعث باخت او و افولش به مبارزه رده بندی شد.

هفتمین مدال در جهانی ۲۰۲۱ نروژ بر سینه گلیج؛ تیم جوان ایران سوم دنیا شد

این پهلوان بااخلاق تنکابنی در دیدار نیمه نهایی مقابل کایل اسنایدر، دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از آمریکا به روی تشک رفت و در حالی که در یک نبرد سخت و دشوار تا سه ثانیه مانده به پایان ضمن برتری کامل بر حریف ۲ بر یک پیش بود، روی حمله خودش در خاک حریف خسته آمریکایی نشست و ۲ امتیاز از دست داد تا با نتیجه ۳ بر ۲ شکست بخورد و کشتی برده را با اشتباه خودش واگذار کند.

یکی از دستاورد‌های بزرگ کشتی ایران در رقابت‌های نروژ، شکست حریف دیرینه حسن یزدانی یعنی دیوید تیلور توسط پلنگ جویبار بود که انتقامی شیرین برای این یل مازندرانی محسوب می‌شد و سرانجام مدال طلا را به او برگرداند. همچنین ظهور کامران قاسمپور با نشان ارزنده طلای جهان و البته کسب نشان طلا در ۱۲۵ کیلو پس از ۳۲ سال توسط امیرحسین زارع، دیگر نتایج درخشان آزادکاران ایران بود.

 

گلیج شایسته حضور در فینال بود

گلیج پیش از این در دور مقدماتی وزن ۹۷ کیلوگرم که روز گذشته (دوشنبه) برگزار شد، در دور نخست به مقابل الیزبار اودیکادزه دارنده مدال برنز جهان از گرجستان ۴ بر صفر به برتری رسید. وی سپس برابر رادو لیفتر از مولداوی ۱۰ بر صفر پیروز شد و در سومین مبارزه نیز با شکست شش بر یک الیشر یرگالی از قزاقستان راهی نیمه نهایی شد، اما در این مرحله برابر کایل اسنایدر دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از آمریکا در حالی که تا ۳ ثانیه مانده به پایان پیش بود، با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

در جریان رقابت فینال وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در اسلو پایتخت نروژ، عبدالرشید سعدالله یف دارنده مدال‌های طلای جهان و المپقک از روسیه مقابل کایل اسنایدر دیگر طلایی جهان و المپیک از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۶ بر صفر به برتری رسید و برای پنجمین بار بر سکوی نخست جهان ایستاد. سعدالله یف در مجموع ۵ طلا و یک نقره جهان و ۲ طلای المپیک کارنامه خود دارد.

 

نسل جدید کشتی ایران با سه مدال اولی در نروژ

پیش از این حسن یزدانی در ۸۶، کامران قاسمپور در ۹۲ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، صاحب مدال طلا شدند و علیرضا سرلک در ۵۷، امیرمحمد یزدانی در ۶۵ و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم، نیز به مدال نقره رسیدند. همچنین رحمان عموزاد در ۶۱، عرفان الهی در ۷۰ و یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها کنار رفتند که البته الهی با رتبه هشتمی، پنج امتیاز برای تیم کشورمان کسب کرد.

هفتمین مدال در جهانی ۲۰۲۱ نروژ بر سینه گلیج؛ تیم جوان ایران سوم دنیا شد

رده بندی تیمی کشتی آزاد قهرمانی جهان در نروژ

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران با ۳ مدال طلای حسن یزدانی در ۸۶، کامران قاسمپور در ۹۲ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، ۳ نقره علیرضا سرلک در ۵۷، امیرمحمد یزدانی در ۶۵ و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم و یک مدال برنز مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم، به کار خود در رقابت‌های قهرمانق جهان ۲۰۲۱ پایان داد.

روسیه با ۳ مدال طلا، یک نقره و ۴ برنز و مجموع ۱۷۳ امتیاز قهرمان شد و آمریکا نیز با ۳ مدال طلا، ۳ نقره و یک برنز و مجموع ۱۶۸ امتیاز نایب قهرمان شد.

تیم کشورمان در پایان رقابت‌ها با کسب ۱۵۵ امتیاز پشت سر روسیه و آمریکا، روی سکوی سوم ایستاد؛ مقامی که با توجه به کسب هفت مدال در ده وزن بسیار کمتر از لیاقت شاگردان پژمان درستکار بود، اما تیم ایران در این رقابت‌ها، چندین کشتی گیر جوان داشت که برای نخستین بار روی تشک قهرمانی جهان بزرگسالان ظاهر می‌شدند و امید‌های زیادی برای سال‌های آتی و المپیک پاریس ایجاد کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
مشگل ایران ۳ وزنی بودند که درانها حذف شدیم تیم یک دست نبود
مشگل ایران ۳ وزنی بودند که درانها حذف شدیم تیم یک دست نبود
مسابقات قهرمانی نروژ نکات آموزنده ای از قبیل وقت شناسی ؛ تدبیر ؛ برنامه ریزی و تهور و شجاعت در برابر مشکلات زندگی را به ما آموخت و لحظات تلخ و شیرینی را در این چند روز تجربه کردیم ؛ از پیروزی قهرمانان دلاورمان شادمان و از شکست آنها ناراحت شدیم . مقام ارزنده سومی جهان را به سرداران سرفراز کشتی ایران و پژمان درستکار و همکارانشان تبریک می گوئیم و سلامتی و سر بلندی این عزیزان و کسب مقام قهرمانی تیم کشتی فرنگی ایران را از قادر متعال خواهانیم .
کاپ طلا تو چنگمون بود پرتش کردیم روسیه برداشت و بردش مسکو !!
این همه سر و صدا برای هیچ!
تابناک عزیز، لطفاً مراقب تبلیغات منتشر شده در سایت خود باش! خریر خانه در ترکیه و قبرس؟! آیا جز خروج ارز از کشور خاصیت دیگری هم دارد؟ از شما بعید است.
این همه دادار دودور کردید برای تیم کشتی آزاد، آخرشم سوم بعد روسیه و امریکا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این تیم رو ببری المپیک زنگ تفریح آذربایجان ارمنستان ترکیه گرجستان و آسیای میانه هست.
خودتون گول نزنید . بغییر از هول دادن و زیرگیری هیچ فنی نزدند . کشتی برای ما بوده اما پیچ کمر و فن کمر و سالتوش رو مغولی ها میزنند .
اگه یه روز برای هل دادن امتیاز ندند چه فکری کردیم .
حتی یزدانی هم فقط هل می‌ده اخه این چه کشتی هست؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی