بازدید 3948

بازگشت خدمات رسانی فیس بوک و برنامه‌های آن

فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ، پس از قطعی گسترده خدمات در بیش از پنج ساعت اختلال و قطعی آنلاین شدند.
کد خبر: ۱۰۸۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴ 05 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، روزنامه نیویورک تایمز در حساب توئیتری خود نوشت: فیس بوک و برنامه‌های (زیرمجموعه) آن، از جمله اینستاگرام و واتس اپ، پس از قطعی گسترده خدمات در بیش از پنج ساعت، در حال آنلاین شدن هستند.

همچنین؛ به گزارش خبرگزاری فرانسه‏، خبرنگاران این خبرگزاری اعلام کردند که فعالیت شبکه‌های اجتماعی فیس بوک‏، اینستاگرام و واتساپ پس از توقف چند ساعته از سرگرفته شدند.

پیشتر؛ خبرگزاری رویترز گزارش داد: کارشناسان امنیتی می‌گویند که قطعی فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ بر اثر یک خطای پیکربندی روی داده که موجب عدم دسترسی به سرور‌های فیس بوک شده است. این می‌تواند ناشی از اشتباه داخلی باشد، اما احتمال خرابکاری توسط یک فرد داخل این شرکت نیز ممکن است.

خبرنگار واشنگتن پست نیز در حساب توئیتری خود نوشت: پنتاگون اعلام کرد در حال بررسی احتمال تهدید امنیتی در خصوص قطعی شبکه های اجتماعی است.

همچنین؛ شبکه راشاتودی در حساب توئیتری خود نوشت: از زمان فلج شدن غول‌های فناوری اطلاعات در جهان، چهار ساعت می‌گذرد: در این مدت ثروت مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک هفت میلیارد دلار کاهش یافته است. ارزش سهام غول‌های فن آوری پایین می‌آید. بنابر گزارشات، کارمندان فیس بوک حتی قادر به ورود به ساختمان نیستند! و فیس بوک اعلام کرده است که گزینه حمله هکری بعید است.

گفتنی است؛ ساعاتی پیش، شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، فیس بوک و واتس اپ دچار اختلال و قطعی شدند و برآورد شده است که قطعی اینستاگرام، فیس بوک و واتس اپ، ساعتی بیش از ۱۶۰ میلیون دلار به اقتصاد جهان ضربه زده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار